וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאשניסטות, להתעורר: "זארה הפולנית" נוחתת בישראל - הנה כל מה שצריך לדעת

אל רשימת מותגי האופנה השווים שעשו לאחרונה עלייה מצטרפת החודש שחקנית חדשה - הרשת הפולנית ריזרבד, שכבר הפכה פופולרית במיוחד באירופה, וגייסה לשורותיה אושיות סטייל לוהטות כמו קייט מוס וסינדי קרופורד. אז מה מצפה לכן בסניף בישראל?

קולקציית קיץ 2018 ריזרבד. יח"צ חו"ל,
האימפריה הפולנית מנסה לשלוח עוד זרועות לים התיכון. קולקציית קיץ 2018 של המותג ריזרבד/יח"צ חו"ל

הזמנים השתנו ותרבות השופינג מעבר לים עברה מהפך. פעם קניות בחו"ל כללו ביקור בחנויות של המון רשתות שוות שאין בארץ, ואילו היום קניות בחו"ל כוללות בעיקר חנויות בוטיק, יד שנייה או שווקים. הסיבה לכך פשוטה - יותר ויותר מותגי אופנה מהעולם עשו עלייה לישראל, ונראה כאילו רשימת המותגים הנחשקים שעדיין נמצאת מעבר לים הולכת ומתמעטת.

אל רשימת המותגים השווים שמגיעים לארץ מתווספת כעת שחקנית חדשה - הרשת הפולנית ריזרבד (Reserved), שתפתח בחודש הקרוב סניף ראשון בקניון איילון ברמת גן. האימפריה הפולנית מנסה להתרחב ולשלוח עוד זרועות לים התיכון, ומבט חטוף על הקולקציה מעלה שלכמה מותגים בארץ יש בהחלט סיבה לחשוש.

קולקציית סתיו חורף 2018 ריזרבד. יח"צ חו"ל,
"הלקוחה הישראלית מחפשת בגדים נשיים וטרנדים". קולקציית חורף 2018 של ריזרבד/יח"צ חו"ל
"אנחנו מטיילים בעולם, קוראים בלוגים ועוקבים אחרי משפיעניות באינסטגרם - גם ישראליות. לכולן יש את אותו טעם"

ריזרבד החלה את דרכה לפני שלושה עשורים כחלק מחברה משפחתית וקטנה בשם LPP. לחברה 1,743 חנויות של ארבעה מותגים, מתוכן 468 הן של ריזרבד, ומרביתן ממוקמות באירופה. ב-2017 נפתח הסניף הנחשב ביותר של המותג ברחוב אוקספורד היוקרתי בלונדון, שהסב הרבה מאוד גאווה בקרב עובדי החברה. היעד הבא כאמור הוא קניון איילון ברמת גן. אחריו מתכננת קבוצת H&O, בעלת הזיכיון, לפתוח עוד כ-30 סניפים ברחבי הארץ בפרק זמן של עד שנת 2022.

הסטייל של ריזרבד, שמצליח מאוד באירופה, הוא שילוב של אורבניות אדג'ית עם שיק נשי, סקסי ומלא גלאם. מוניקה קפלן, מנהלת השיווק של המותג, מסבירה שהרעיון הוא "לשלב סטייל פולני עם 'לא פולני'". כלומר, עיצוב ברוח ההעדפות של הלקוחה הפולנית, לצד הבנה שמדובר ברשת בינלאומית. הטרנדים המובילים ברשת הם וינטג', קלאסי-אלגנטי, פרינטים, אובר-סייז, דנים וספורטיבי.

"הסטייל הוא גלובלי", מסבירה אגטה סוויסקה, המעצבת הראשית של מחלקת הנשים בריזרבד. "אנחנו מטיילים בעולם, בבירות אופנה שונות, קוראים בלוגים ועוקבים אחרי משפיעניות באינסטגרם - גם ישראליות. לכולן יש את אותו טעם. הלקוחות אולי שונות, אבל הטרנדים הם עולמיים".

עוד באותו נושא

בגיל 44, קייט מוס מסתובבת בשמלה הקצרה בעולם ומוכיחה שהיא אנושית

לכתבה המלאה
חדרי עיצוב ריזרבד LPP. גל סלונימסקי, מערכת וואלה!
כאן קורה כל הקסם: מסלול מהיר של 30 יום מהרעיון ועד החנות. חדרי העיצוב במטה החברה/מערכת וואלה!, גל סלונימסקי
בכל שבוע תושק קולקציה חדשה עם טרנד בולט אחר. הרעיון הוא שאם אהבת בגד מסוים - אין לך זמן להתלבט, כי בביקור הבא הוא כבר לא יחכה על המדף

לרשימת הלקוחות של החברה נכנסת עכשיו גם הלקוחה הישראלית. "ראינו את הישראליות", מבהירה סוויסקה, "נראה לנו שהצרכים של הלקוחה הישראלית זה בגדים נשיים, רומנטיים וטרנדים. אבל אחרי שנפתח את החנות נוכל לראות מה הכי נמכר וככה ללמוד אתכן ולהתאים את העיצובים".

בריזרבד הבינו שהקצב בעולם הוא מהיר. אופנות משתנות, משפיענים עולים ויורדים מגדולתם, הטכנולוגיה מתקדמת ואף אחד לא נשאר במקום. ומי שרוצה למתג את עצמה כאחת החברות המובילות, כזו שמבינה את שוק האופנה, חייבת לשמור על הקצב הזה. לכן, החליטו בריזרבד להשיק כל שבוע קולקציה חדשה עם טרנד בולט אחר. מדובר בקולקציית קפסולה במהדורה מוגבלת שתשאיר את הלקוחות צמודות לחנות ובעיקר מעודכנות אופנתית.

הרעיון הוא שבכל ביקור בחנות הלקוחות פוגשות בגדים חדשים. אם אהבת בגד - אין לך זמן להתלבט, כי בביקור הבא הוא כבר לא יחכה על המדף, ואת מקומו תתפוס קולקציה חדשה. 150 מעצבים של ריזרבד עובדים בקדחתניות על העיצובים. ואם לא די בצוות המתוגבר, הם מאמינים ב"מסלול מהיר" של פס ייצור שמשמעותו פרק זמן של 30 יום משלב פיתוח הרעיון, דרך שולחן העיצוב ועד הגעתו לחנויות.

חנות ריזרבד לונדון אוקספורד.
בישראל מבטיחים להיצמד למחירים הפולנים. חנות המותג בלונדון
ריזרבד חנות גדנסק פולין. גל סלונימסקי, מערכת וואלה!
מנסים לייצר חוויה של עיצוב כמעט אישי/מערכת וואלה!, גל סלונימסקי

גם הסניף בישראל מבטיח לשמר את מדיניות המסלול המהיר והקולקציות המתחלפות. אבל לא רק זה - בסניף הישראלי, שבו כרגע תהיה אופנה לנשים בלבד, מבטיחים מהלך מלהיב אפילו יותר: מספר פריטים מסוימים שנבחרו מראש יובאו לארץ בשישה עותקים בלבד. מדובר במהלך שנועד לייצר תחושה של כמעט עיצוב אישי. גם המחירים בישראל יהיו צמודים לאלה הפולניים, וזו בשורה משמחת של ממש, שהופכת את החנות למשתלמת כלכלית.

קולקציית קיץ 2018 ריזרבד. יח"צ חו"ל,
"יש לנו מתחרים ואנחנו מעריכים אותם"/יח"צ חו"ל
קולקציית קיץ 2018 ריזרבד. יח"צ חו"ל,
"אנחנו בונות סיפור שלם עבור הלקוחות שלנו"/יח"צ חו"ל

באירופה זכתה ריזרבד פעמים רבות לכינוי "זארה הפולנית". אם לומר את האמת, אחרי שיטוט בחנות המותג בגדנסק שבפולין ובתום ביקור במטה החברה הממוקם בעיר, נראה כי הסגנון של ריזרבד דווקא יותר מזכיר את רשתות הבת של זארה כמו ברשקה, פול אנד בר או סטרדיווריוס. ובכל זאת, בריזרבד מתאמצים מאוד לתת פייט למתחרות ולפתח סגנון ייחודי.

"יש לנו מתחרים חזקים בשוק ואנחנו מעריכים אותם", אומרת סוויסקה, "אבל מצד שני יש לנו קולקציות טובות עם הדי-אן-איי שלנו ואנחנו רוצים למשוך לחנויות את הלקוחות שמתחברות לדרך שלנו".

חנות ריזרבד.
השוס: ספסל בחנות עם מטענים לטלפונים הניידים עבור הפרטנרים שממתינים למודדות

כדי לבנות די-אן-איי ייחודי של המותג ולהביא בשורה חדשה, משקיעים בחברה 38 מיליון אירו בשנה על קרייאטיב. הם מחזיקים בכ-1,100 עובדים שטסים בעולם לבירות האופנה השונות, חורשים את האינטרנט, הבלוגים והאינסטגרם, מחפשים השראות ברחוב, מבקרים בבתי אופנת העל ובודקים מה מתחדש בעולם האופנה.

"מאז שאני עוסקת בעיצוב, ללכת ברחוב בשבילי זו עבודה", מספרת אנטה לידיאץ, אחת מהמעצבות הראשיות המותג. "אתה רואה מישהו ברחוב וזה מעורר אצלך השראה. העולם כזה גדול, כל עיר מעוררת משהו אחד והנסיעות האלה, שבהן אנחנו חוקרות תחושות ואווירות, עוזרות לנו לבנות סיפור שלם עבור הלקוחות שלנו".

חנות ריזרבד לונדון אוקספורד קייט מוס.
שולפים את התותחים הכבדים. קייט מוס עבור ריזרבד בכניסה לחנות בלונדון

אבל לפעמים בגדים שווים זה לא מספיק כדי לבנות שם חזק שיתן פייט למתחרים. בריזרבד הבינו שהם צריכים את התותחים הכבדים כשהם מנסים לקדם את המותג. מתוך מחשבה של "אין לנו מה להפסיד" הן פנו לפאשן אייקונס הכי לוהטות והצליחו לגייס אותן לשורותיהן. לפני שתי עונות הייתה זו סינדי קרופורד שהצטלמה לקמפיין של המותג. בעונה הקודמת, לרגל השקת החנות באוקספורד, הייתה זו קייט מוס שנרתמה לצילומים.

הקמפיין החדש עוד לא נחשף, אבל במותג רמזו שמדובר בקמפיין שכולו העצמה נשית תחת השיר "I can Boogie", שעבורו הם קיבלו זכויות. לסיום אפילו מתוכנן שיתוף פעולה רותח עם ווג בריטניה בספטמבר, שידוע כגיליון החשוב של השנה.

סוכנות צלמים דוגמניות ריזרבד LPP פולין. גל סלונימסקי, מערכת וואלה!
70 אנשי תוכן מתחזקים את האתר. סטודיו הצילומים של ריזרבד בפולין/מערכת וואלה!, גל סלונימסקי

ריזרבד מחזיקה גם באתר אינטרנט שאותו מתחזקים 70 אנשי תוכן. נוסף להם, מחזיקה החברה בסוכנות דוגמניות, צלמים, מאפרים, מעצבי שיער ועורכים. המטרה של כולם הוא אתר נוח ונגיש מתוך הבנה שקניות און-ליין זו מגמה בעלייה, כזו שאף עשויה לאיים על החנויות הפיזיות.

סוויסקה מבהירה שאצלם זה עדיין לא המצב. "רוב המכירות הן בחנויות. יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מכך שהקניות ברשת עולות". אתר אינטרנט עבור הלקוחות הישראליות של ריזרבד עדיין לא קיים, אבל מתוכנן לעלות אחד כזה בהמשך.

מטה LPP גדנסק פולין ריזרבד. גל סלונימסקי, מערכת וואלה!
יכול להיות שלעובדים פשוט טוב להיות חלק מהחברה. המרכז הלוגיסטי בגדנסק שבפולין/מערכת וואלה!, גל סלונימסקי

חברת LPP, שהקימה את ריזרבד, היא חברה משפחתית וזו כמו מנטרה שחוזרת על עצמה בכל סמול-טוק עם העובדים. בזמן שהעולם אולי פועל על ספידים ואנשים מחליפים מקומות עבודה כמו גרביים, ב-LPP מקדשים את הוותק. אולי זה בגלל המסורת שהנהיג מנכ"ל החברה, מארק פיצ'וקי, לפיה עובד שמחזיק מעמד עשור בחברה מקבל שעון יוקרתי, אבל אולי פשוט טוב להם. כל מה שלנו נותר זה לקוות שבעוד עשור נוכל להעניק לסניף הראשון של ריזרבד בארץ שעון במתנה ולוודא שהוא צלח את אתגר העלייה.

החנות תיפתח ב-15.8 בקניון איילון ברמת גן. טווח המחירים בישראל: 29.90-299.90 שקלים.

הכתבת השתתפה בנסיעת עיתונאים למטה החברה בגדנסק שבפולין.

קולקציית סתיו חורף 2018 ריזרבד. יח"צ חו"ל,
"הסטייל הוא גלובלי"/יח"צ חו"ל
קולקציית סתיו חורף 2018 ריזרבד. יח"צ חו"ל,
מתוכנן שיתוף פעולה רותח עם ווג בריטניה במהדורת ספטמבר/יח"צ חו"ל
קולקציית קיץ 2018 ריזרבד. יח"צ חו"ל,
מאמינים בשילוב של סטייל פולני עם לא פולני/יח"צ חו"ל
קולקציית קיץ 2018 ריזרבד. יח"צ חו"ל,
הסטייל העיקרי בחנות: אדג'יות קשוחה מול רומנטיות נשית/יח"צ חו"ל
קולקציית קיץ 2018 ריזרבד. יח"צ חו"ל,
מנסים לייצר די-אן-איי שמזוהה רק עם הרשת/יח"צ חו"ל
קולקציית קיץ 2018 ריזרבד. יח"צ חו"ל,
אז מה אתן אומרות, הסגנון מזכיר את זארה?/יח"צ חו"ל
קולקציית סתיו חורף 2018 ריזרבד. יח"צ חו"ל,
מבינים את כוחו של השופינג און-ליין ועדיין מציינים שיש יותר לקוחות בחנויות/יח"צ חו"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully