וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גראנד פינאלה - הריוניות בלנז'רי, סיכום משבוע האופנה בניו יורק

אלינור דביר I צילום: gettyimages

16.9.2018 / 0:01

שבע האופנה בניו יורק הגיע לסיומו, ריהאנה עמדה בציפיות והרימה תצוגה שעשתה לא מעט רעש, מארק ג'ייקובס הציג את המוזה שלו על המסלול והמסקנה הכללית ברורה: צריך לחגוג נשיות בכל הצורות והצבעים

רירי חוזרת עם הריוניות בהלבשה תחתונה

שבוע האופנה ניו יורק 2018, ריהאנה. GettyImages
סילק וודס ההריונית בתצוגה של ליין הלנז'רי של ריהאנה/GettyImages

השואו שעקף את כל השמות הגדולים בעולם האופנה בתחרות ה'מי קיבל הכי הרבה איזכורים בתקשורת' הוא ללא ספק savage x fenty של ריהאנה. בתצוגת ליין הלנג'רי של הכוכבת ואשת העסקים בהתהוות היו מלא אלמנטים מסעירים שקראו תיגר על כל מה שהורגלנו אליו בז'אנר. דוגמניות שלא יעברו בחיים אודישן למסדר הכנפיים של ויקטוריה סיקרט כולל סילק וודס ההריונית וערימות צלוליט, חזיות פטמה, מיניות משוחררת, חזה נפול ללא תמיכה או טקסטיל מגובס ובעיקר ערמות של אותו אטטיוד משכר המזוהה עם רירי. אפשר לצקצק עד מחר, אבל בזכותה קיבלנו טוויסט חזק בעלילות הפמיניזם של המאה ה-21 עם מסר שמגדיר מחדש את הסקסיות הכל כך חסרה בתדמית של התנועה החשובה הזו.

שבוע האופנה ניו יורק 2018, ריהאנה. GettyImages
היו גם דוגמניות לפי הספר כמובן. ג'יג'י חדיד/GettyImages
שבוע האופנה ניו יורק 2018, ריהאנה. GettyImages
רירי עושה את שלה/GettyImages

אוסקר דה לה רנטה עובר מהפך

צמד המעצבים לאורה קים ופרננדו גרסייה מציינים מהפך גלובלי בתום שנתיים בבית האופנה הוותיק. לצד הכבוד לחליפות החצאית, השמלות המהודרות וקהל המעריצות מהאפר איסט, הם הכניסו חיים חדשים למותג עם סטייל ריזורטי משוחרר מבלי לפגוע בשפה האוסקרית המוכרת. על המסלול השתלטו גזרות באווירת פיג'מה, סרונגים, מעטפות, א-סימטריה, פרנזים ורקמות שנארגו באופן הרמוני עם קלאסיקות של תחרות, סטרפלס, מחוכים וחייטות מסורתית.

שבוע האופנה ניו יורק 2018, אוסקר דה לה רנטה. GettyImages
שמלות ערב לרד קרפט/GettyImages
שבוע האופנה ניו יורק 2018, אוסקר דה לה רנטה. GettyImages
ועד לבגדי קוטור לחופשה המושלמת. בלה חדיד באוסקר דה לה רנטה/GettyImages

קואץ' בדרך לקואצ'לה

מישהו במותג הבין שהגיע הזמן שהתפאורה הפוטוגנית והווייב של ה'ברנינג מן', הקואצ'לה של האלפיון, יבשילו להרים את מאזן ההכנסות של עולם האופנה. קשה היה שלא לחשוב על שלד הדינוזאור הענק שהוצב במרכז הבמה, שנראת כמו חווה מדברית נטושה, כמשל עגל הזהב. המנהל האומנותי סטיוארט וורס הצליח להעביר סיפור מהודק של אופנה ברגע הסיום של פסטיבל מוסיקה משכנע.

עוד באותו נושא

הר סדום פינת טיימס סקוור: המותג הישראלי שכובש את ניו יורק

לכתבה המלאה
שבוע האופנה בניו יורק 2018. GettyImages
וויב של ברנינג מן בתצוגה של קואץ'/GettyImages

מארק ג'ייקובס והמוזה

התאטרליות והאקסטרווגנטיות שמילאו את מסלול התצוגה של ג'ייקובס בלטו כפליים העונה לנוכח הקז'ואל/ריזורט שהשתלט על שאר המעצבים שהציגו הפעם בניו יורק. אבל לדאבונו של המעצב הוותיק דווקא האיחור הלא מתוכנן של שעה וחצי, תפס את הפוקוס של מחזיקי העטים בקהל. הוותיקים שבהם גם חוו דה ז'ה וו לספטמבר 2007, אז האיחור נמשך לא פחות משעתיים. וכך לנצח המורשת של מארק ג'ייקובס תכלול לא רק מושגים אופנתיים אלה גם מוניטין מפוקפק של חוסר כבוד לאלו שבאים לא רק להתמנגל ולהצטלם אלה באמת לעבוד. לא יפה.

שבוע האופנה ניו יורק 2018, מארק ג'ייקובס. GettyImages
המוזה של ג'ייקובס על המסלול/GettyImages
שבוע האופנה ניו יורק 2018, מארק ג'ייקובס. GettyImages
לא יפה לתת לאורחים להמתין. קאיה גרבר על המסלול של מארק ג'ייקובס/GettyImages

איי ליסטים בקלווין קליין

מאז שראף סימונס התמקם כמנהל האומנותי של בית האופנה לפני כשנה וחצי, אפשר בקלות להכריז שהמקומות הכי מבוקשים בשבוע האופנה הניו יורקי הם הכיסאות בתצוגה של קלווין קליין. רשימת האיי ליסטים שישבו הפעם בקהל בהחלט הייתה מכובדת: ג'ייק גילנהול, לורה דרן, ג'ף גולדנבלום, מילי בובי בראון (הילדה מסטריינג'ר טינגס) וסרשה רונן גרמו לנו לרגע לחשוב שמדובר בשטיח האדום בטקס האוסקר. גם המסלול נצבע בקלאסיקה קולנועית עם השראות ממלתעות והבוגר -"סרטים חשובים" בזכרונו של סימונס. צפו לקיץ מלא באלמנטים של ציוד צלילה משולב בבגדים של בוגר קולג' מסוף הסיקסטיז.

שבוע האופנה ניו יורק 2018, קלווין קליין. GettyImages
בוגרי קולג' מהסיקסטיז. קלווין קליין על המסלול/GettyImages
שבוע האופנה ניו יורק 2018, קלווין קליין. GettyImages
מי היה מאמין שאפשר לתרגם את "מלתעות" לסטייל?/GettyImages

נשים בכל הגילאים

כבר דיברנו פה על תופעת הגיוון המבורכת שהרקיעה שחקים באופן חסר תקדים העונה בניו יורק. אבל חייבים רגע להתעכב על הפלג הספיציפי של דוגמניות מבוגרות. ולא, אנחנו לא מתכוונות לאמבר וולטה בת ה-40 פלוס שנראית ועובדת בדיוק כמו בניינטיז. אלו הבאמת מבוגרות נראות כמו הסבתות של קאיה, ג'יג'י ובלה ביניהן לידיה בודריק בת ה-69, שצעדה בלנז'רי בתצוגה של קולינה סטראדה, סוזן צ'יאנציאולו בלנג'רי אצל מריים נסיר זודה ועוד כמה אנונימיות אך מרהיבות לא פחות.

שבוע האופנה בניו יורק 2018. GettyImages
אדג'יות עד הסוף/GettyImages
שבוע האופנה בניו יורק 2018. GettyImages
נשים מבוגרות על המסלול בשבוע האופנה בניו יורק/GettyImages
שבוע האופנה בניו יורק 2018. GettyImages
חוגגים נשיות בכל הגילאים, הצורות והצבעים/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully