וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודות מהבית הלבן: מישל אובמה חושפת את אסטרטגיית הסטייל כגברת הראשונה

גל סלונימסקי

13.11.2018 / 10:43

הספר האוטוביוגרפי שכתבה אשתו של נשיא ארה"ב לשעבר פורסם בימים האחרונים ובו, לצד שלל סוגיות פוליטיות וחברתיות, ניתן למצוא גם פרק מיוחד על אסטרטגיית הסטייל בבית הלבן. מדוע היא קינאה בבעלה ברק אובמה ולמה אוסקר דה לה רנטה כל כך כעס עליה?

תמיד בסטייל - מישל אובמה על השער החדש של מגזין Elle

נראה ששנתיים מחוץ לאור הזרקורים היו מספיק זמן עבור הפירסט ליידי הקודמת של ארצות הברית, מישל אובמה (54), שבימים האחרונים מתראיינת בכל פלטפורמה אפשרית על הספר האוטוביוגרפי החדש שכתבה. אחרי שטינפה על דונלד טראמפ כשאמרה "ההתנהלות שלו הייתה משוגעת ומרושעת, היא סיכן את ביטחון משפחתי ועל זה לא אסלח לו לעולם", חשפה כי הביאה את שתי בנותיה באמצעות הפרייה מלאכותית, דיברה בגלוי על הטיפול הזוגי עם בעלה ברק ואפילו הביעה דעתה הנחרצת בנושא הפלות, אחרי שעברה אחת - הגיע הזמן לדבר גם על אופנה.

"בזמן קמפיין הבחירות של ברק פתאום אנשים התחילו לשים לב לבגדים שלי", היא כותבת בספר, "או לפחות התקשורת שמה לב ולהכל ניתנה פרשנות. תכשיטים, חגורות, קרדיגנים, שמלות. הכל! פעם אחת לבשתי שמלה נטולת שרוולים והצטלמנו בתמונה רשמית. כולם אחר כך דיברו על הזרועות שלי".

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

מישל אובמה בנאום בטקס חינוך 07 ינואר 2017. AP
"השאלה הראשונה אחרי הנאום הייתה - מי עיצב את השמלה שלך?"/AP

לדבריה של אובמה, ממש לא קל להתרגל לחיים שבהם התקשורת עוקבת באדיקות אחרי כל פריט לבוש שלך. "נראה היה שהבגדים שלי יותר חשובים ממה שיש לי לומר", היא כותבת. ובהמשך אף חשפה מקרה שגרם לה לבכות: "נאמתי בבית ספר בלונדון וכשירדתי מהבמה השאלה הראשונה ששאלו אותי הייתה - מי עיצב לך את השמלה? זה הוריד אותי למטה".

ואולם, אובמה למדה לנצל היטב את ההתעניינות האופנתית לטובתה, ולהתנות כל ריאיון, צילומים, נאום או הפקה אופנתית עם אפשרות להעביר את ה"אני מאמין שלה". "קוראי המגזין אולי רוצים לראות מה אני לובשת - אבל הם גם יצטרכו לקרוא את מה שיש לי לומר", הסבירה.

עוד באותו נושא

האובססיה האופנתית החדשה של מלניה טראמפ

לכתבה המלאה

לא רק אופנה , גם אג'נדה - מישל אובמה בשמלה של ורסצ'ה

הנשיא אובמה והגברת הראשונה מישל אובמה בארוחת ערב לכבוד ראש ממשלת איטליה מתיאו רנצי ורעייתו בבית הלבן, 18 אוקטובר 16. רויטרס
"שילמתי על כל הבגדים שלי"/רויטרס

בהמשך, מספרת אובמה על מערכת היחסים שלה עם מרדית' קופ, הסטייליסטית האישית שלה. "לא ידעתי הרבה על אופנה, ובתור אמא ממש לא היה לי זמן לחשוב על מה אני לובשת. במהלך הקמפיין לנשיאות של ברק פגשתי את מרדית', ששיתפה אותי בידע העצום שלה על מעצבי אופנה. אחרי שברק נבחר לנשיאות שכנעתי אותה לעבור לוושינגטון ולהיות הסטייליסטית האישית שלי. היא הפכה לחברה".

אובמה מתייחסת בספרה לפרסומים על עלויות הבגדים הגבוהות של הנשים בבית הלבן, שלפעמים מעבירים מסר של יוקרה בלתי מושגת או דיונים על מעצבים שמחלקים מתנות רק כדי לקדם את עצמם. "שילמתי על כל הבגדים והאקססוריז שלי, למעט כמה שמלות שמעצבים נתנו לי לאירועים רשמיים - ואחר כך הם נתרמו למוזיאון הרשמי. כך שמרתי על אתיקה בבית הלבן", היא מסבירה.

מישל אובמה בשמלה של כריסטיאן סיריאנו בנאום בוועידה הדמוקרטית. AP
"רציתי לתת כבוד למעצבים אמריקאים". מישל אובמה בשמלה של כריסטיאן סיריאנו/AP

"אם שואלים אותי מה היו הבחירות האופנתיות שלי, התשובה היא - בלתי צפויות. לא רציתי שינסו לקשר אותי למסרים כלשהם. בתור אישה שחורה, היה חשוב לי להימנע מבגדים ראוותניים ורציתי להיות כמה שיותר קז'ואל, כדי שלא יבקרו אותי. אז הייתי משלבת חצאית של מייקל קורס עם חולצה מגאפ. רציתי בעיקר ללבוש מעצבים אמריקאים, לתת להם כבוד, ובעיקר צעירים ולא מוכרים. לפעמים זה עצבן את אוסקר דה לה רנטה, שכעס שאני לא לובשת מספיק את העיצובים שלו", היא כותבת.

משפחת אובמה מבלה את החגים בהוואי. ספלאש, מערכת וואלה!
"השקענו מחשבה גם בלבוש של סאשה ומאליה"/מערכת וואלה!, ספלאש
תמיד היו לי אאוטפיטים לגיבוי. אם יהיה שינוי במזג האוויר, אם יישפך עליי יין, אם הבגד יהיה לא נוח. אבל הדבר הכי חשוב שלמדתי בתור הגברת הראשונה - תמיד קחי איתך בגד מתאים להלוויה"

אחרי שהבינה את כוחה של האופנה והמשמעות שלה, התחילה אובמה לחשוב מה היא לובשת בכל ביקור מחוץ לארצות הברית. "בכל נסיעה רשמית ניסיתי ללבוש מעצבים, צבעים וסגנונות שיעניקו כבוד למדינה שאליה הגענו", היא מספרת ומוסיפה: "מרדית' השקיעה מחשבה גם בבגדים של סאשה ומאליה. לפעמיים הייתי מסתכלת על ברק בוחר את אותה חליפה כהה שיש לו בארון ונאנחת - הוא אפילו לא צריך מסרק".

בהמשך היא חושפת את כל הדברים החשובים באמת שהיא ארזה איתה לכל נסיעה מחוץ לבית הלבן. "תמיד היו לי אאוטפיטים לגיבוי. אם יהיה שינוי במזג האוויר, אם יישפך עליי יין, אם הבגד יהיה לא נוח. אבל הדבר הכי חשוב שלמדתי בתור הגברת הראשונה - תמיד קחי איתך בגד מתאים להלוויה. לפעמים נערכו טקסים לחיילים שנהרגו וברק הגיע לנאום, זה לא תמיד היה מתוכנן, אבל הייתי צריכה להיות ערוכה לזה".

בסוף אפיזודת הסטייל בספרה של אובמה, היא לא שוכחת להודות ל"גלאם טים" שלה, שחוץ ממרדית' הקוסמת מכיל גם את מעצב השיער ג'וני רייט ואת המאפר קארל ריי. "שלושתם ביחד נתנו לי את הביטחון שהייתי זקוקה לו כל יום בכדי לצאת מהבית לפומבי. אנשים לא מדברים על זה מספיק, אבל היום לכל איש בחיים הציבוריים - פוליטיקאי או סלבריטאי - יש גרסה כזו או אחרת של מרדית', ג'וני וקארל. וזה כבר מוסר כפול בחברה שלנו".

מישל אובמה ספר Becoming.
ספרה של מישל אובמה שהגיע גם לחנויות בישראל
מישל אובמה. GettyImages
"קיבלתי ביטחון לצאת מהבית"/GettyImages
ברק ומישל אובמה ממתינים לבני הזוג טראמפ לארוחת בוקר רשמית, וושינגטון, 20 בינואר 2017. AP
"לא רציתי שיקשרו אותי למסרים"/AP
מישל אובמה. splash
צלמי הפפראצי אוהבים אותה - מתועדת גם כשהיא בחופשה/splash
מישל אובמה בשמלה הצהובה של נרסיסו רודריגז. AP
ערוכה לכל סיטואציה - תמיד יש אאוטפיטים לגיבוי/AP

ככה מקדמים ספר - ריאיון מיוחד לאופרה וינפרי במגזין Elle

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully