וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דולצ'ה וגבאנה מעצבנים את הסינים: השערוריה שמסעירה את עולם האופנה

21.11.2018 / 15:00

המותג האיטלקי הידוע דולצ'ה וגבאנה ניסה להתחבב על הסינים לקראת תצוגת האופנה שהייתה אמורה להתקיים היום בשנגחאי, אך המקומיים לא קיבלו ברוח טובה את סרטוני הקמפיין וטענו לגזענות והשפלת האימפריה. בתגובה - התצוגה בוטלה

מעצבי האופנה סטפנו גבאנה (משמאל) ודומיניקו דולצ'ה במסיבת מגזין 'דיטיילס' במלון בולגרי, מילאנו, יוני 2012. Harold Cunningham, GettyImages
מחווה או גזענות? סטפנו גבאנה ודומיניקו דולצ'ה/GettyImages, Harold Cunningham

ג'יג'י חדיד כבר לא לבד ברשימה השחורה של הסינים. האיקס הגדול שמעצמת האופנה האסייתית סימנה עליה בשנה שעברה, כשסירבה להנפיק עבורה ויזת עבודה לקראת התצוגה השנתית של ויקטוריה'ס סיקרט בעקבות סטורי לעגני שהעלתה לאינסטגרם מגיע כעת גם לדולצ'ה וגבאנה.

החל מהבוקר אתרי האונליין מדווחים שמשרד התרבות הסיני ביטל ברגע האחרון את התצוגה של בית אופנה האיטלקי, שהייתה אמורה להתקיים היום (ד') בערב בשנגחאי מסיבות דומות. מסתבר שמסע היח"צ המקדים לאירוע כלל סרטון בו מוצגים ניסיונות הומוריסטיים של בחורה סינית לאכול ספגטי ופיצה בצ'ופסטיקס. בדיוק כמו במקרה של חדיד, ההתייחסות לפערי התרבות בין הצד המערבי של העולם לבין זה האסייתי ממש לא הצחיק את הסינים, והעניין פורש כגזעני, סטריאוטיפי ומעליב.

לעוד חדשות אופנתיות:
טירוף הבלאק פריידי מתחיל: בחרנו עבורכן את הפריטים הכי שווים מכל העולם
הכוכבות הגדולות בעולם משוויצות ביכולות הפישוק שלהן

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

מאז שדולצ'ה וגבאנה פרסמו את שלושת הסרטונים בטוויטר ובאינסטגרם גולשים רבים התרעמו על חוסר התקינות הפוליטית שמשתמעת מהתכנים עד כדי כך שאתר החדשות הסיני "ג'ינג דיילי" דיווח הבוקר שהביטוי "boycott dolche" הוזכר לא פחות מ-18,000 פעמים ברשת החברתית הסינית weibo.

בנוסף, בית האופנה דיווח היום שחשבון האינסטגרם הרשמי של המותג נפרץ, כמו גם זה של סטפאנו גבאנה המתריס הבינלאומי, ושכל התגובות הפוגעניות שפורסמו כביכול בשמם מזויפות: "אנחנו מאוד מצטערים על כל אי נעימות שנגרמה בעקבות אותם פוסטים לא מורשים, אין לנו כלום מלבד כבוד לסין ולאנשים הסינים". תגובה על ביטול האירוע החגיגי שהיה אמור להתקיים הערב עדיין לא פורסמה מטעם שום גורם רשמי בדולצ'ה וגבאנה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
דולצ'ה וגבאנה, קמפיין סין. צילום מסך
סין עם זיקה לאיטליה. מתוך הסרטונים שעוררו שערוריה/צילום מסך

ככה סוגרים פינה - הודעה כי חשבון האינסטה נפרץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully