וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפרונט רואו של שאנל ופנדי: מאיירות האופנה הישראליות שכובשות את התעשייה

גל סלונימסקי

7.2.2019 / 16:00

בתוך התמונות הערוכות היטב בפיד האינסטגרם של כל חובבת אופנה, מתרחב ומתפתח תחום איור האופנה, שבמסגרתו האמנים מציירים דוגמניות, קולקציות ומסלולים. בתי האופנה הגדולים כבר אימצו את הטרנד - ויש גם כמה ישראליות שעושות חיל בעולם

איור אופנה דונה עדי טליה צורף ליובומיר דוצ'ב. עיבוד תמונה
התחום הנישתי שעושה את דרכו ללב המיינסטרים. איורים של טליה צורף, דונה עדי ווליובומיר דוצ'ב/עיבוד תמונה

בתוך העולם הדיגיטלי, שמתפתח בקצב מסחרר, נמצא האינסטגרם ששולט ביד רמה בעולם האופנה. התעשייה כולה מוכוונת לרשת החברתית הזו, ויודעת שאם אין תיעוד אינסטגרמי - כאילו לא היה דבר מעולם. אלא שלאחרונה, גלילה קצרה של הפיד חושפת בין התמונות תופעה שצוברת תאוצה - איור אופנה.

בין התמונות הערוכות היטב משתלב בצורה מושלמת האיור - תמונות מצוירות של דוגמניות, מסלולים ואפילו אאוטפיטים. בתוך האפליקציה הכי מתקדמת וממוחשבת שיש, מתרחבת לה הנישה של התחביב העתיק איור עם מכחול וצבע, שעושה את דרכו אל לב המיינסטרים בתעשיית האופנה.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

טליה צורף בלה חדיד. אינסטגרם, צילום מסך
טליה צורף עם בלה חדיד והאיור שהוכן במיוחד עבורה/צילום מסך, אינסטגרם

בחודש האחרון התפרסמה רשימה במגזין פורבס ישראל, בה נבחרו 30 צעירים מבטיחים שעדיין לא מלאו להם 30. ברשימה נמצאת גם טליה צורף, מאיירת אופנה בת 22. עצם הבחירה בה כבר מלמדת אותנו שתחום איור האופנה מתחיל לדרוש את ההכרה בו. צורף הפכה להיות שם דבר בתעשיית האופנה העולמית, והיא מועסקת על ידי בתי האופנה הגדולים והנחשבים ביותר. מבחינתה, אין סתירה בין תחביב האיור העתיק לעידן האינסטגרם המתקדם.

"באינסטגרם יש כל כך הרבה תמונות, וכשרואים איור - זה מושך את העין", היא מסבירה. "זה מגניב, מעניין ומקורי. זה אולי טרנד עולה ברשתות החברתיות, אבל הייחוד שלו הוא דווקא בגלל שזהו תחום נישתי".

עוד באותו נושא

הצצה לקמפיינים הכי יפים של בתי האופנה לאביב-קיץ 2019

לכתבה המלאה

התצוגה של ולנטינו דרך האיור של טליה

ואכן, על אף שהתחום מתפתח הוא עדיין רחוק מלהיות מיינסטרים. הוא עד כדי כך נישתי, שטליה בכלל לא ידעה שהוא קיים, עד שנתקלה בו במקרה. "כל החיים רציתי להיות מעצבת אופנה. טסתי לקנדה ללמוד ושם במסגרת הלימודים חוייבתי לקחת קורס איור אופנה", היא מספרת. "תמיד אהבתי לצייר. כבר בגיל 15 פתחתי בלוג שבו פרסמתי איורים שלי, אבל הייתי בטוחה שאני אהיה מעצבת אופנה. בלימודים חלה התפנית. לא התחברתי לתפירה והבנתי שמה שאני רוצה לעשות באמת זה לשלב את שני הדברים שאני הכי אוהבת - אופנה וציור".

אבל גם עבור טליה, האינסטגרם הוא זה שפתח את הדלת. "חזרתי אחרי סמסטר אחד של לימודים לארץ והמשכתי לתפעל את הבלוג. במקביל העליתי איורים שלי לאינסטגרם. בשנת 2016 בתי האופנה ולנטינו ומוסיקנו שיתפו איורים שלי. מיליוני העוקבים שלהם ראו את העבודות שלי וזה יצר עניין בינלאומי. אחריהם התחילו להתעניין בעבודות שלי מגזינים מהעולם - קוסמופוליטן, ווג, אל. הלקוח הראשון ששילם עבור האיורים שלי זה מאק. הבנתי שזה יכול להיות המקצוע שלי והחלטתי ללכת על זה עד הסוף".

טליה צורף שאנל. אינסטגרם, צילום מסך
"הבנתי שזה יכול להיות המקצוע שלי". מאיירת את הדוגמניות של שאנל/צילום מסך, אינסטגרם

היום מחזיקה טליה ב-107 אלף עוקבים באינסטגרם ועובדת בתעשיית איור האופנה הבינלאומית והמקומית. היא מוזמנת לתצוגות הכי נחשבות בעולם ולכל שבועות האופנה, יושבת בשורות הראשונות - ומאיירת את הקולקציות והדוגמניות. רק לאחרונה פנדי התקשרו וביקשו שתגיע. גם שאנל שלחו לה כרטיס כניסה לתצוגה בפריז. פקטורי 54 בישראל ביקשו שתצייר להם חלון ראווה לחנות הפופ-אפ. וזה לא הכל, במסגרת העבודה שלי היא גם זוכה לפגוש את כל האיי-ליסטיות, מציירת אותן ומחלקת להן מתנות.

"פגשתי את האחיות חדיד, ציירתי גם את קנדל ג'נר. הרגע הכי מרגש היה כשאיירתי את אנה וינטור. פחדתי לגשת אליה, אבל היא הייתה ממש נחמדה, הפוך מכל מה שמספרים עליה. לפני שבועיים איירתי את פארל וויליאמס. אמרתי לו שאני אוהבת את מה שהוא לובש והוא אמר שהוא אוהב אותי. זה היה מקסים".

אנה וינטור והאיור של טליה

גם קאיה גרבר קיבלה איור בבק-סטייג' של מוסקינו

כשהארפר'ס בזאר השתמשו באיור של טליה

טליה היא לא הישראלית היחידה שעושה חיל בתחום והצליחה להתברג לתעשייה הבינלאומית. דונה עדי, שחיה על קו לוס אנג'לס-ישראל ובקרוב גם פריז, לקחה את התחום למקום קצת אחר - היא משתמשת בתמונות אמיתיות של כוכבות או קולקציות ומוסיפה עליהן את האיורים שלה. "כשאני רואה תמונה שמרגשת אותי בפיד, אם זה הדוגמנית, זווית הצילום או הבגדים - אני מציירת עליה ומוסיפה עוד פרטים, שהופכים את התמונה למיוחדת".

דונה החלה את הדרך שלה בתור מעצבת אופנה, שם גילתה שבמקום לצייר סקיצות ודגמים - היא מעדיפה ליצור אומנות אחרת. "הציורים שלי בונים סיפור שאי אפשר להעביר בתמונה רגילה", היא מסבירה, "אני יוצרת תמונה שהיא על גבול המציאות מדומה. אני מעבירה רגש דרך התמונות שלי. תמונות רגילות אנשים רואים כל הזמן, אומנות משולבת בצילום זה משהו שלא רואים כל יום וזה מה שהופך את זה למיוחד".

דונה עדי קנדל ג'נר איור אופנה. אינסטגרם, צילום מסך
"הציורים שלי בונים סיפור שאי אפשר להעביר בתמונה רגילה". האומנות של דונה עדי/צילום מסך, אינסטגרם

גם לדונה יש ניים-דרופינג מרשים של לקוחות שהיא שיתפה איתם פעולה. בין 143 אלף העוקבים שלה באינסטגרם נמצאות גם ג'יג'י חדיד וסופיה ורגרה. "ג'יג'י ממש מתוקה, היא מאוד מעריכה אומנות", היא מספרת. "גם וויני הארלו נחשפה לאומנות שלי ועשתה ריפוסט בחשבון שלה. מי שריגשה אותי במיוחד אחרי שהיא יצרה איתי קשר זו דוגמנית ויקטוריה'ס סיקרט אלזה הוסק".

אבל חוץ מלתפעל את חשבון האינסטגרם, דונה בעיקר עובדת בתחום הפרסום ויוצרת קמפיינים שמשלבים איור עבור בתי אופנה נחשקים. "אני עובדת עם מייקל קורס, דיור, פומה, סקצ'רס ועוד הרבה. תמיד רציתי לצייר לבלמיין. בנובמבר האחרון הייתה להם תצוגה במיאמי והם הטיסו אותי כדי שאצייר להם. זו הייתה התגשמות חלום. החלום הבא שאני רוצה להגשים זה לצייר לגוצ'י".

בניגוד לדעה הרווחת, דונה בטוחה שלא האינסטגרם הוא זה שאפשר לאיור האופנה להרים ראש. "אם לא היה אינסטגרם - היה פייסבוק. הפלטפורמה לא משנה, מה שכן משנה - זו הרשת. לפני 10 שנים הייתה לי חנות ומי שנחשף לעבודות שלי היו רק המקומיים. הרשת הפכה את העשייה לבינלאומית, בזכות זה הצלחתי להגיע לתודעה בעולם".

מכניסה גם את עצמה לאומנות, ומציירת על תמונות של עצמה

באמת, הודות לעידן הדיגיטלי המיקום על הגלובוס כבר לא משחק תפקיד בתעשיית האופנה בכלל והאיור בפרט. ארץ המגורים לא משפיעה על היכולת שלך להתברג בתעשייה. ליובומיר דוצ'ב בן ה-23 מבולגריה הוא אחד השמות הבולטים בעולם. הוא נמצא במרחק שעות טיסה ארוכות מבירות האופנה העולמיות, ועדיין נחשב לאחד המאיירים המובילים.

"אני כל כך אסיר תודה שאני חי בעידן כזה שבו כל העולם יכול להיחשף בקלות לאומנות שלי", הוא מספר. "זה לא משנה איפה אתה גר - כל עוד יש לך תשוקה ואתה לא מפחד להראות את העבודות שלך - אתה תצליח. האינסטגרם פשוט שינה את חיי. אם בגיל 12, כשהקשבתי לשיר Umbrella של ריהאנה, הייתי יודע שיבוא יום והיא תפנה אליי דרך האינסטגרם - לא הייתי מאמין".

"מי היה מאמין שהיא תיצור איתי קשר?": ריהאנה בציור של ליובומיר

ליובומיר משתף פעולה גם הוא עם התותחים הכבדים של התעשייה. "ציירתי עבור אחד הבשמים של ריהאנה, הכנתי ז'קט עם איורים לוויני הארלו וג'יג'י חדיד, בשנה שעברה ציירתי לקמילה קביו ועכשיו אני עובד עם מותג הקוטור ingie paris. בעתיד אשמח לעבוד עם אוף-וויט, דיור ולואי ויטון. יש לי עוד חלומות להגשים".

ליובומיר, שלו 113 אלף עוקבים באינסטגרם - בהם ריהאנה, ג'יג'י חדיד ואריאנה גרנדה - בחר גם הוא להפוך את שתי האהבות שלו - אופנה ואיור, למשרת חייו. "כשהייתי ילד, חברים שלי היו משחקים בצעצועים ואני הייתי מצייר דמויות של דיסני. כשגדלתי הבנתי שזה מה שעושה אותי מאושר. אחרי שניסיתי כל מיני סגנונות, הבנתי שלצייר אופנה זה הדבר שאני הכי אוהב. אני נמשך בעיקר לאיורים של דמויות חזקות, ולכן ריהאנה היא האיידול שלי".

"אני מבין לגמרי למה איורי אופנה השתלטו על פיד האינסטגרם ותעשיית האופנה", הוא מסכם. "התמונות של היום עשויות מידי, הן מושלמות. אנשים מחפשים לראות משהו חדש, מקורי, יצירתי, פרוע, משהו שהוא יפה - אבל לא מושלם, לא סימטרי. כאן נכנסת האומנות לתמונה".

ליידי גאגא בשמלת ולנטינו בגלובוס הזהב

וויני הארלו והז'קט המאוייר שליובומיר יצר

הבושם שצייר לריהאנה

מצייר גם על כוסות סטארבקס

הדוגמניות של פנטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully