וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסטרו חוטפת תביעה בעקבות התמונה של דנה אינטרנשיונל

חברת קסטרו יצאה בקולקציית קפסולה ייחודית לרגל האירוויזיון, אך נראה כי התמונה המדוברת של דנה אינטרנשיונל שהודפסה על אלפי חולצות לא עברה את כל האישורים ההכרחיים. הצלם מאחורי התמונה תובע את החברה ב-100,000 ש"ח

דנה אינטרנשיונל, קסטרו. דודי חסון,
קולקציית הקפסולה של קסטרו/דודי חסון

לפני כשבועיים יצאה חברת קסטרו בקולקציית קפסולה ספורטיבית בהשראת חיי הלילה של תל אביב כשגולת הכותרת היא חולצות טי מעוצבות בכיכובם של האושיות הגדולות של מוזיקת הפופ הישראלית. הזמרים המוערכים שייצגו אותנו באירוויזיון לאורך השנים, יזהר כהן, ירדנה ארזי, אילנית והדיווה הבינלאומית - דנה אינטרנשיונל.

החולצה עם הכיתוב 'ויוה לה דיווה' שמגיעה בגוון אפור מלוכלך ועליה מתנוססת התמונה האיקונית של אינטרנשיונל עם שמלת הנוצות של ז'אן פול גוטייה, עוררה סערה בסוף השבוע האחרון, כאשר הצלם מאיר בן ארי טען כי הוא עומד מאחורי הצילום המקורי וכי החברה השתמשה בה ללא רשותו.

לעוד חדשות אופנתיות:
לא מפחד להעז: הסטייל המשגע של ג'ו ג'ונאס
הישראלים שעשו לנו השנה כבוד בעולם - ולא בטוח ששמעתם עליהם

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

דנה אינטרנשיונל דיווה. AP
דנה אינטרנשיונל, אירוויזיון 1998/AP

ליין החולצות שעוצב במיוחד לרגל חגיגות האירוויזיון נמכר בחנויות של חברת קסטרו ובחנות המקוונת בעלות של 129 ש"ח, ומקבל יחסי ציבור אינטנסיביים כשהפרזנטורית רותם סלע והזמרת דנה אינטרנשיונל מקשטות שלטי חוצות עצומים באיילון.

על פי כתב התביעה, מאיר בן ארי (הידוע בכינויו 'קוקו'), "צלם עיתונות בעל שם בינלאומי, המעניק את שירותיו כצלם עצמאי למגוון כלי תקשורת, בעל 30 שנות ניסיון כאשר צילומיו הם מקור פרנסתו, הוא הבעלים של הצילום המפורסם של הזמרת והיוצרת דנה אינטרנשיונל. התמונה צולמה בברמינגהם, אנגליה בחודש מאי לשם טס בן ארי כצלם עצמאי במסגרת גמר תחרות האירוויזיון בשנת 1998".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
יזהר כהן, קסטרו. דודי חסון,
חולצות יוניסקס בהן גם יזהר כהן ואילנית עם הלהיטים הגדולים/דודי חסון

בהמשך לכתב התביעה אשר נמסר לחברת האופנה הישראלית, צויין כי במהלך סוף השבוע האחרון נדהם בן ארי לגלות שלטי חוצות ענקיים בכל רחבי גוש דן עם פרסומת לחולצה אותה החברה משווקת ומוכרת כשעליה הודפס צילומו המקורי. "לא ביקשתם וממילא לא קיבלתם אישור ממרשינו, במפורש או במשתמע, לעשות שימוש בצילום המקורי של מרשינו ואף לא דאגתם לתת קרדיט למרשינו בהיקף ובמידה המקובלים בנסיבות העניין, כפי שנהגתם לתת בעבר לאומנים אשר ביצירותיהם השתמשתם לצורך שיווק ומכירת חולצות". נכתב במסמך אשר יצא בשישי (ו') האחרון.

מצידו של בן ארי הבקשה היא פיצויים בסך 100,000 ש"ח בשל הפרת זכויות של קניין רוחני. בנוסף דורש כי קסטרו תפסיק למכור את המוצר ולחדול מעשיית כל שימוש כלשהו בצילומו המקורי באופן מיידי.

מחברת קסטרו נמסר בתגובה: "הנושא בבדיקה".

קסטרו. עמית שמש,
החולצה שעוררה סערה. דנה אינטרנשיונל ושמלת ההנוצות/עמית שמש
רותם סלע, קסטרו. דודי חסון,
רותם סלע בליין הקפסולה באווירת האירוויזיון/דודי חסון
דנה אינטרנשיונל אירוויזיון 1998. GettyImages
האם יגיעו לפשרה? 100,000 ש"ח והסרת המוצר המהמדפים/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully