וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשת במשבר? טופשופ סוגרת את כל הסניפים שלה בארה"ב

גל סלונימסקי

27.5.2019 / 6:29

מותג האופנה הבריטי הפופולרי הודיע על סגירת כל הסניפים בארצות הברית, ועוד 23 סניפים בבריטניה. הצעד הדרמטי מתווסף לכ-200 חנויות שכבר נסגרו בבריטניה בשלוש השנים האחרונות. "זהו צעד קשה אך הכרחי"

טופשופ חנות חנויות. GettyImages
"מקווים שהצעד יוביל את הרשת להצלחה בעתיד". סניף של טופשופ/GettyImages

האם טופשופ הולכת להתרסק? מותג האופנה הבריטי הודיע על סגירת כל הסניפים בארצות הברית (11 בסך הכל) ועוד 23 סניפים בבריטניה. הצעד הדרמטי מתווסף לכ-200 חנויות שכבר נסגרו בבריטניה בשלוש השנים האחרונות. חוץ מטופשופ, גם מותגי הבת מיס סלפרידג' ואוונס יסגרו בקרוב 25 חנויות.

איאן גרבינר, הבעלים של קבוצת ארקדיה שמחזיקה ברשת, אמר ל-BBC כי "זהו צעד קשה אך הכרחי" והוסיף שהוא מקווה שהצעד הזה יוביל את הרשת להצלחה בעתיד. סגירת החנויות מגיעה אחרי הפרשה שטלטלה את המותג בשנה שעברה. ב-2018 הועלו טענות נגד בעלי טופשופ פיליפ גרין על הטרדות מיניות. באותה תקופה הודיעה ביונסה כי היא מנתקת את קשריה עם הרשת, שם שיווקה את ליין בגדי הספורט בעיצובה אייבי פארק במשך כשנתיים.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

ביונסה ג'יי זי. GettyImages
ניתקה את קשריה עם הרשת ופגעה במותג. ביונסה/GettyImages

חוץ מהפרשה שללא ספק פגמה בשם הטוב של המותג, לפי כמה פרשנים כלכליים יש עוד סיבות שיכולות להוביל להחלטה לסגירת חנויות. בין הגורמים נמצאת גם הירידה במכירות נוכח עליית החנויות המקוונות, ובראשן אסוס הבריטית, על אף שגם היא בעצמה לא תמיד במצב יציב. כך או כך, טופשופ עדיין מאפשרת רכישה באתר - גם ללקוחות בארצות הברית וכמובן שגם בישראל.

טופשופ היא לא רשת האופנה היחידה שנמצאת בקשיים כלכליים לאחרונה. ישנה רשימה ארוכה של רשתות ענק שהודיעו על סגירת סניפים. בין היתר, מארקס אנד ספנסר הודיעה על סגירה של 110 חנויות, 85 אופנה ו-25 של מזון, הרשת הפופולרית "אקססוריז" סוגרת חנויות בבריטניה וגם גאפ, סופרדריי ופיי-לס (Payless) מצטמצמים עם סגירה של בין עשרות לאלפי סניפים. בישראל בינתיים לא נרשמה היסטריית סגירת חנויות של טופשופ, על אף שבשנה האחרון נסגר סניף גדול מאוד בראשון לציון כשבמקומו נפתחו עוד שני סניפים האחד בנתניה, והשני בעזריאלי ת"א. אך ככל הנראה מוקדם עדיין לדעת כיצד הצעדים הללו ישפיעו גם עלינו.

עוד באותו נושא

חצי שנה אחרי שעזבה את טופשופ: ביונסה משתפת פעולה עם אדידס

לכתבה המלאה
טופשופ חנות חנויות. GettyImages
עדיין אפשר יהיה לקנות אונליין/GettyImages

מטעם Topshop ישראל נמסר: "הפעילות בישראל ממשיכה כרגיל. אנחנו מחפשים להתרחב ובעתיד הקרוב יפתחו שני סניפים, האחד בחיפה והשני כתחליף לסניף בקניון הזהב. על סמך שיחות שנעשו עם המשרדים הראשיים בלונדון נמסר כי הסחורות ממשיכות לזרום לישראל כרגיל ולהתחדש מדי שבוע".

  • עוד באותו נושא:
  • טופשופ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully