וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים להצליח בחיים? ככה צבע הבגדים שלכם יכול לעזור

10.6.2019 / 0:00

מחקר חדש שנערך בבריטניה חשף שלצבע הבגדים שאנחנו לובשים יש השפעה גדולה על הרושם שאנחנו עושים על אחרים. וזה כולל ראיונות עבודה ופגישות עסקיות

אימג'בנק GettyImages

בסרטון: גל גדות מראה איך לובשים נכון את הצבע השחור

חשבתם פעם מה הלבוש שלכם אומר עליכם? ובכן, סגנון הלבוש שלכם בהחלט עשוי לגרום לכם להיראות אופנתיים, אבל מסתבר שלצבע הלבוש שלכם יש את ההשפעה הכי גדולה עליכם. מחקר שנערך לאחרונה חושף שלצבע הבגד שתבחרו עשויה להיות השפעה מכרעת על התוצאה של סיאוטציות מסויימות. המחקר הזה מייעץ לכם באיזה צבע כדאי להתלבש לבילוי לילי, למכון הכושר או לעבודה.

בשאלון שנבדק על 1,500 משתתפים בריטיים, 43 אחוזים אמרו שהצבע השחור הוא המועדף עליהם כשהם הולכים לראיון עבודה, כמו גם בזמן מתן מצגות חשובות בעבודה ובפגישות עסקיות. שחור הוא גם הצבע שרוב הגברים העידו שהם מעדיפים ללבוש בדייט הראשון, כאשר 27 אחוז מהמשתתפים בשאלון העידו שהוא מביא להם יותר "מזל". אצל הנשים, הצבע שגורם להן להרגיש מיוחדות הוא הצבע האדום.

עוד ב"אסור לפספס"

כשהכוכבות הגדולות בעולם מתפשטות מהאיפור והאמת נחשפת
נפתרה התעלומה: למה משמש כפתור הכותפות חסר החשיבות שבמעיל?

קים קרדשיאן. GettyImages
גם קים יודעת שחייבים שמלה שחורה בארון/GettyImages

המחקר גם מצא ש-76 אחוז מאיתנו לא ממש מודעים לרושם שצבע מסויים יכול להותיר אצל האחר. 42 אחוזים העידו שהם שופטים אחרים על ידי צבע הבגדים שהם לובשים, כאשר כמעט רבע מהם חשבו שאלו שלובשים לבן הם יותר יומרניים והגברים שלובשים ורוד יותר בטוחים בעצמם.

הפסיכולוגית בקי שפלמן, שהיתה מעורבת במחקר, אמרה ש"יש מגוון סיבות פסיכולוגיות, תרבותיות והיסטוריות לאיך שאנחנו מגיבים לצבעים מסויימים. לדוגמא, הצבע האדום מזוהה עם רגשות חזקים כמו כעס ותשוקה. קל להבין מדוע, משום שמדובר בצבע של דם. מאידך, הייצוג של הצבעים תלוי גם בהקשרים תרבותיים והיסטוריים".

קים קרדשיאן במסיבת האוסקר של אלטון ג'ון, מרץ 2014. GettyImages
קים, כדאי שתדעי שהצבע האדום מזוהה עם רגשות חזקים כמו כעס ותשוקה/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • לבוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully