וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם אפרו סקסי וחצוף: יארה שהידי חוגגת את החוק החדש בניו יורק

19.7.2019 / 7:30

בשבוע אחד קרו שני דברים משמחים עבור קהילת הנשים השחורות בארה"ב. האחד - החוק שאוסר אפליה על רקע סוג שיער, לבעלות האפרו. השני - הפקת אופנה של הדוגמנית האקטיביסטית שמדברת על הצורך בייצוג הולם גם בחברות הביוטי שמייצרות איפור לגווני עור שונים

יארה שהידי הפקת אופנה הארפר'ס בזאר. אדריאן ראקל, אתר רשמי
לא מתביישת באפרו. יארה שהידי/אתר רשמי, אדריאן ראקל

בתחילת החודש קליפורניה הייתה המדינה הראשונה שהעבירה חוק איסור אפליה על רקע שיער טבעי או עיצוב תסרוקות. השבוע הצטרפה ניו יורק לחקיקה. על פניו, זו נשמעת כמו חקיקה מצחיקה, אבל כשמבינים מה עומד מאחוריה היא הופכת לחשובה ונחוצה מאין כמוה.

הסיבה שהביאה את המחוקקים בשתי המדינות הללו להוסיף את הסעיף המדובר לחוק נגד אפליה היא שורה של נתונים סטטיסטים שמעידים כי נשים שחורות מופלות במקומות עבודה בשל השיער שלהן - בין אם מדובר באפרו הטבעי ובין אם מדובר בתסרוקות שמזוהות עמן כמו צמות צמודות לקרקפת.

החוק מסביר שכחלק מזכויות האדם יש להגן על אזרחים בעלי שיער טבעי מכל סוג וכן תסרוקות מכל סוג. מדובר בצעד נגד האפליה הגזעית, שלא קשורה רק לצבע עור והיסטוריה - אלא גם מתברר למרקם השיער ולאופן שבו נשים מסדרות אותו. החוק בקליפורניה מפרט ומסביר שמקומות עבודה שאוסרים על נשים להגיע באפרו או בצמות פוגעים בנשים שחורות יותר מאשר בכל קבוצה אחרת ובכך הוא בעצם משחרר נשים מתכתיבי אופנה ומאפשר להן לבחור בכל עיצוב שיער שנראה להן נכון.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

יארה שהידי הפקת אופנה הארפר'ס בזאר. אדריאן ראקל, אתר רשמי
משלבת קריירת דוגמנות לצד אקטיביזם חברתי/אתר רשמי, אדריאן ראקל

מי שאולי יכולה לברך על החוק הזה היא הדוגמנית האמריקאית השחורה יארה שהידי בת ה-19, שהצטלמה השבוע להפקת אופנה מדהימה בגיליון אוגוסט של מגזין הארפר'ס בזאר, שרק מבליטה ומתפארת באפרו הסקסי, החצוף ועוצר הנשימה שלה. שהידי היא דוגמנית מצליחה שהצטלמה למגזינים נחשבים ועבדה עבור בתי האופנה הנחשבים ביותר. את הקריירה הענפה היא משלבת עם אקטיביזם בתחום ומקפידה לקחת חלק בפאנלים בנושא העצמה נשית והעצמה של נשים שחורות בפרט.

עוד בוואלה!

נחשף הקמפיין של אריאנה גרנדה לז'יבנשי

לכתבה המלאה

רק לאחרונה הפכה שהידי להיות הפנים של בובי בראון, אחרי שבמותג הודיעו על הרחבת מגוון צבעי האיפור שלהם, כך שיתאימו לנשים עם גווני עור שונים. לכבוד הג'וב החדש היא הצטלמה להפקה וסיפרה בריאיון על ההחלטה לעבוד עם מותג הביוטי. "אני שמחה שמותגים עושים את זה ומוסיפים עוד צבעים", אמרה. לדבריה, בשנים האחרונות למדו דוגמניות עם צבעי עור שונים שכדאי להן להביא את האיפור שלהן לסט צילומים, כי לרוב המאפרים אין את צבע המייק-אפ הנחוץ עבורן. הודות לשינוי של בובי בראון זה כבר לא המצב, לפחות עבורה. היא אמנם עדיין מדברת על היעדר ייצוג הולם לנשים שחורות בתעשיית הביוטי, אבל לפחות עכשיו יכולה להודות על צעד חשוב לנשים שחורות באמריקה בכלל.

  • עוד באותו נושא:
  • גזענות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully