וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחזיית תחרה ושערות בבית שחי: דוגמנית הביקיני הידועה מטלטלת את הרשת

10.8.2019 / 0:02

אמילי רטאייקאוסקי מוכרת לרוב בתור דוגמנית בגדי הים כשכל פוסט סקסי שלה מגיע למאות אלפי לייקים. לצד התמונה השעירה היא יוצאת במאמר פמיניסטי בהארפר'ס בזאר ומצהירה: "אני אוהבת להתגלח, אבל לעיתים לתת לשיער שלי לצמוח ככה זה מה שנותן לי להרגיש סקסית"

אמילי רטאייקאוסקי. הארפר'ס בזאר, אתר רשמי
אמילי רטאייקאוסקי כמו שמעולם לא ראיתם/אתר רשמי, הארפר'ס בזאר

פמיניזם מהו? שם נרחב לאידאולוגיות, תנועות ותאוריות כשמטרת העל היא להשיג ולמסד זכויות לנשים, לשפר את מצבן ומעמדן וליצור שינוי חברתי כולל. פמיניזם 2019 מהו? זו כבר שאלה שאתם ככל הנראה צריכים להפנות לסופרמודל אמילי רטאייקאוסקי שיצאה בסוף השבוע במאמר בועט שהתפרסם בהארפר'ס בזאר האמריקאי והציף את הרשת בשלל דעות. על מה כולם כן הסכימו? רטאייקאוסקי היא לא פראיירית! על אף שהעולם השתולל השנה בעקבות מהפכת Metoo, יש עדיין לא מעט אנשים הנוטים לחשוב כי נשים המשתמשות במיניות שלהן הן לא מתוחכמות במיוחד, רחוקות מלהיות מבריקות ובשורה התחתונה - טיפשות.

אבל הדוגמנית האמריקאית (יהודיה אגב) בת ה-28 שבשנה האחרונה מקדמת בפול פאוור את מותג בגדי הים הסקסי שלה באה לעשות קצת סדר: "כן, אני בטוחה שרוב ההרפתקאות הראשונות שלי בהן חקרתי מה זה אומר להיות אישה מושפעות ממיזוגניה. לעזאזל, אני בטוחה שהרבה מהדרכים בהם אני ממשיכה להיות סקסית מושפעות משנאת נשים. אבל זה מרגיש לי טוב. וזו הבחירה שלי, נכון? האין זה על מה שפמיניזם מדבר - זכות הבחירה?".

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

אמילי רטאייקאוסקי. צילום מסך
בוחרת להיות סקסית בדרכה. רטאייקאוסקי/צילום מסך

"חשוב לי לציין מספר דברים", היא ממשיכה: "אני אישה לבנה ומושכת, אני מאוד מודעת לעובדה שאני לא האישה הממוצעת ואני לא מתיימרת לומר שהמראה שלי לא עשה לי את החיים קלים יותר. בשנה הראשונה שלי בקולג' Ucla לקחתי קורס שעוסק במיניות ומגדר שהייתי פשוט אובססיבית לגביו. הגדרתי עצמי כפמיניסטית רצינית ואז גיליתי כמה מעט אני יודעת והתחלתי לחקור לעומק את הזהות שלי כאישה".

הדוגמנית המצליחה שפרצה בקליפ של רובין ת'יק בשנת 2004 בלוק סקסי במיוחד וכיכבה בלא מעט קומדיות הוליוודיות החליטה שאם כבר מאמר, אז זה המקום להרביץ קורות חיים של ממש ולהסביר לעולם מתי הכל התחיל: "מאז ומתמיד הייתי מחוברת לנשיות שבי, אני זוכרת שבגיל 13 או 12 כבר היה לי את הצורך למדוד חזיות תחרה ולמרוח ליפ גלוס על השפתיים. על אף הפעמים הרבות שאנשים גרמו לי לחוש בושה בשל הסקס-אפיל שלי, זה תמיד עשה לי להרגיש טוב לשחק עם הנשיות שלי".

עוד בוואלה!

יום האב שמח! אמילי רטאייקאוסקי מתפלשת בחול בביקיני זעיר

לכתבה המלאה
אמילי רטאייקאוסקי. GettyImages
עושה את המט גאלה השנה/GettyImages

באוקטובר 2018 נעצרה הדוגמנית לצד השחקנית איימי שומר בהפגנה בוושינגטון נגד מינויו של ברט קבאנו לבית המשפט העליון, וגם שם השיח היה מאוד ברור - מה לבשה הדוגמנית הלוהטת? "כשנעצרתי בהפגנה נגד איש שהתנהג לנשים בצורה מבישה הכותרת לא הייתה על כך שהפגנתי, אלא על החולצה שלבשתי", מספרת רטאייקאוסקי, "אפילו נשים שתומכות במאבק כמוני שפטו אותי על כך שהגעתי ללא חזייה ובחולצה לבנה. אבל למה? למה אנשים בחברה הזו עדיין נוטים להפריד בין חוכמה לסקסיות? בעבר גברים ונשים כאחד טענו בפני כי אם אמשיך להתלבש באופן שאני מתלבשת לעולם לא יקחו אותי ברצינות וזה אפילו יכול להעמיד אותי במצבים מסוכנים בחיים. כאישה בוגרת אני ממשיכה להיות המומה עד כמה אנחנו מסתכלים בזלזול על נשים שאוהבות לשחק עם המושג להיות סקסית".

אמילי רטאייקאוסקי. אתר רשמי
מקדמת את ליין בגדי הים שלה וכל האמצעים כשרים/אתר רשמי

לסיכום היא כותבת: "כתרבות אנחנו מפחדים מנשים, אבל מעל הכל מפחדים מהכוח שיש לסקסיות הנשית ולשם כך אנחנו מורידים מנשים שמשמתמשות במיניות שלהן, מהפחד של מה הן יכולות להשיג. אצלי, ההפך הוא הנכון. אני מרגישה חזקה כשאני 'חשה את עצמי' ולפעמים זה אומר לשים חצאית קצרצרה, לעיתים קפוצ'ון ענק ומכנסי טרנינג ולפעמים אני מרגישה הכי חזקה כשאני בלי חזייה מתחת לחולצת בטן".

לגבי הצילום השעיר שהסעיר את הרשת היא מוסיפה: "אני אוהבת להתגלח, אבל לעיתים לתת לשיער שלי לצמוח ככה זה מה שנותן לי להרגיש סקסית. בשורה התחתונה אני רק רוצה לומר שנשים צריכות להציג את עצמן איך שמרגיש להן נכון, בין אם זה בבורקה או בחוטיני. תנו לנשים את הזכות להיות מה שבא להן".

אמילי רטאייקאוסקי לובשת בגד ים בעיצובה. אתר רשמי, אתר רשמי
"לפעמים אני מרגישה הכי חזקה וחופשיייה כשאני בלי חזייה מתחת לחולצת בטן"/אתר רשמי, אתר רשמי
אמילי רטאייקאוסקי. GettyImages
פמיניזם גרסת 2019. אמילי רטאייקאוסקי/GettyImages
אמילי רטאייקאוסקי בביקיני על יאכטה. אינסטגרם, אתר רשמי
לוהטת ואין במה להתבייש/אתר רשמי, אינסטגרם
אמילי רטאייקאוסקי ורסצ'ה טרום סתיו 2019. GettyImages
שורפת את המסלול של ורסצ'ה השנה. אמילי רטאייקאוסקי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully