וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגובה לא קובע: הפאשניסטה נמוכת הקומה שהשתלטה על עולם האופנה

23.9.2019 / 7:23

שייניד בורק מגיעה לשבועות האופנה הכי נחשבים, לובשת בגדים של מעצבי על, מחזיקה באינסטגרם חזק ואפילו הצטלמה למגזין ווג הבריטי. אז מה שונה בה? היא סובלת מלקות שהופכת אותה לננסית, ומאבק חייה הוא לשכנע מעצבים לייצר בגדים שמותאמים לכל גובה

שייניד בורק. GettyImages
לא שונה מאף פאשניסטה אחרת. שייניד בורק/GettyImages

האישה הזו היא ההוכחה שלאופנה אין גיל, אין צבע, אין מידה - ואין גובה. שייניד בורק בת ה-29 מאירלנד פוקדת את כל שבועות האופנה הכי נחשבים בעולם, מוכרת אישית למעצבי העל ומשתפת איתם פעולה, מחזיקה בחשבון אינסטגרם עם יותר ממאה אלף עוקבים ובמגזין ספטמבר האחרון של ווג בריטניה היא אף סומנה על ידי לא אחרת מאשר הדוכסית מסאסקס, מייגן מרקל, כאישיות מעוררת השראה. הדבר היחיד שהופך את בורק למעט שונה מיתר הפאשניסטות שאנחנו רגילות לדבר עליהן - הוא הגובה שלה.

בורק נולדה עם מחלה שהובילה אותה להיות נמוכת קומה. היא נולדה בדבלין וגדלה עם ארבעה אחים. מאז שהייתה צעירה החלה לפעול למען זכויות אדם. ב-1988 הקימו הוריה ארגון שנקרא "האנשים הקטנים של אירלנד", מה שנתן לה מקום לפעול ממנו ולקדם את ה"אני מאמין" שלה. היא מטיפה לשינוי בעולם האופנה, כך שיתאים גם לבעלי לקויות שונות - ולא רק ננסות. אחד הרגעים הזכורים במאבק שלה הוא הרצאה שהעבירה ב-TED שהכותרת שלו: "עיצוב צריך לכלול את כולם". בהמשך היא נאמה בוועידה הכלכלית העולמית בדאבוס, על אותם נושאים בדיוק. חוץ מנושא האופנה שבוער בה, היא גם מתעסקת הרבה בביריונות בקרב ילדים, בשל הסיבה שהיא עצמה עברה מסכת הצקות כילדה נוכח גובהה.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

שייניד בורק מייגן מרקל. GettyImages
מייגן מרקל נדלקה עליה - ואפילו הקדישה לה עמוד בגיליון של ווג בריטניה בעריכתה/GettyImages

בורק מסתובבת בעולם עם טייטל מפוצץ. היא אקטיביסטית, סופרת, נואמת של TED ופאשניסטה. כאמור, היא מוזמנת לאירועי האופנה הכי שווים בעולם - השקות, תצוגות ומסיבות, ובתי אופנת על כמו גוצ'י, ברברי ושאנל אוהבים לשתף עמה פעולה, בעיקר בזכות המסר החשוב עבור שני הצדדים. היא לובשת בחדווה בגדים של מעצבים מותאמים אישית, בתקווה שיום יבוא והיא תוכל להשיג את הפיסים האלה בחנויות בלי צורך להתאמות אישיות.

בריאיונות רבים מספרת בורק שהיא נאלצה לאורך השנים לקנות בגדים בחנויות ילדים, רק כדי שיתאימו לה. אבל אם לומר את האמת, היא לא מתחברת לסטייל - ואפשר להבין אותה. אולי טרנד ה"מיני מי" צובר תאוצה, אבל מי באמת רוצה להתלבש כמו ילדה? באירוע המט גאלה האחרון הוזמנה בורק לשטיח האדום הנחשק והפכה לאישה הננסית הראשונה שהגיעה למט גאלה. בורק לבשה שמלה של גוצ'י שנתפרה במיוחד למידותיה, אך היא ממשיכה במאבק ליצירת קולקציות מלאות בקרב חנויות של מעצבים שיתאימו לכל הגדלים, ואנחנו לא מדברות פה על הדרישה המוכרת למחלקת פלאס סייז.

עוד בוואלה! אופנה

רעמת תלתלים בלונדיניים ועיניים חלומיות: הבחורה שכבשה את שבוע האופנה בניו יורק

לכתבה המלאה
שייניד בורק מט גאלה 2019. GettyImages
כובשת את המט גאלה בשמלה של גוצ'י/GettyImages

לפי שיטוט באינסטגרם שלה, אפשר לראות שהיא מוציאה את המיטב ומצליחה להכניס סטייל לכל הלוקים שלה, על אף הקושי שבמציאת בגדים. יש לה המון תיקים של מעצבי על, שמשדרגים ומשווים יוקרה לכל לוק והיא לובשת הרבה שמלות, חצאיות ואפילו חליפות, רובם של בתי אופנה מוכרים.

היא מסתובבת בקרב שלל משפיעני אופנה, אליהם הגיעה במסגרת המאבק האישי שלה. ויקטוריה בקהאם, סטלה מקרטני וקים קרדשיאן הם רק חלק מהשמות שהיא כבר פגשה. לאחרונה היא בילתה בשבוע האופנה בלונדון, משוטטת בין תצוגות. הבטחה לקולקציית גמדים או בגדים מותאמים לבעלי לקויות היא עוד לא קיבלה, אבל נראה לנו שגם זה עניין של זמן.

שייניד בורק סטלה מקרטני. GettyImages
מינגלינג עם סטלה מקרטני/GettyImages
שייניד בורק. GettyImages
בורק לובשת פראדה/GettyImages
שייניד בורק. GettyImages
עם תיקים יוקרתיים שמשדרגים את הלוק. מבקרת בטקס פרסי האופנה/GettyImages
שייניד בורק קים קרדשיאן. GettyImages
פגשה גם את קים קיי/GettyImages
שייניד בורק. GettyImages
בתצוגה של פרגאמו בשבוע האופנה במילנו/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • פאשניסטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully