וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אופנה זה פוליטיקה": קולקציות כחול-לבן לרגל השנה החדשה

1.10.2019 / 8:13

פרינטים משגעים אצל לארה רוסנובסקי, אצילות אלגנטית אצל דורין פרנקפורט, שיתוף פעולה טרנדי בין רומי ספקטור לסטורי ושיק פריזאי משכר אצל בנות טרס. הצצה לקולקציות חורף של המעצבים הישראלים

לארה רוסנובסקי. רותם ברק,
קולקציית סתיו חורף 2019-2020. לארה רוסנובסקי/רותם ברק

בצל המשבר בענף האופנה המקומי המעצבת לארה רוסנובסקי מציגה פתרון יצירתי עם חיבור עסקי לרשת אלמביקה תוך שמירה על הצביון הייחודי של כתב ידה המוכר והאהוב. "לפני חצי שנה בערך הגעתי לייאוש מבחינת המקום המקצועי והעסק שבניתי", מספרת לארה על חשבון הנפש שהביא אותה למהלך, "הרגשתי חנוקה כלכלית וזה די ייאש אותי כי בפועל עשיתי הכול נכון והמכירות היו טובות אבל לא ראיתי שום פורמולה שתוציא אותי מהמרדף אחרי גלגול ההכנסות מעונה לעונה והבנתי שהפתרון היחיד מצביע על ייצוא, וזה עולה מיליונים. בלב שלם הרגשתי שאני בשמחה סוגרת את הפרק הזה ועוברת לעסוק בציור ובאומנות". היא המשיכה והוסיפה שלדעתה "צריך סיבה טובה לעשות אופנה, היום כל אחד יכול לייצר בשקל וחצי. הייחוד של מעצב לדעתי זה הסיפור מבפנים ובעצם חיפשתי הגדרה מחודשת לקיום שלי כמעצבת אופנה".

לארה רוסנובסקי. רותם ברק,
לארה רוסנובסקי/רותם ברק

בשל הכרות רבת השנים עם הגר אלמביק, רוסנובסקי החליטה לפנות אליה בהצעה לקחת את החנויות, ומפה לשם השתיים איחדו כוחות על רקע פלטפורמת הייצוא שכבר פועלת באלמביקה או כפי שלארה מתארת: "שתינו בשפה בוהמיינית אופנתית ואאוטסיידרית והגר פשוט אמרה 'אנחנו בית עם הרבה חדרים שיכול להכיל מעצבים נוספים', וככה קיבלתי את החדר הכי שווה בבית".

הקולקציה החדשה והראשונה בבית החדש מלמדת שלארה הצליחה לא רק לשמר את סגנונה הייחודי אלא גם לחדד אותו ואף להוזיל קצת מחירים. הדפוס ממנו התחילה לעבוד הוא קולאז' שציירה בהשראת גני חיות קולוניאליסטים שנהגו לייבא חיות אקזוטיות וצמחים בעושר בוטני מטורף מאפריקה למערב. ניכרים השפע והעוצמה שמצביעים על הטעם הרע שבכיבוש. משם רוסנובסקי כבר לקחה אל זה למקום של פאשן המתחבר לויזואליות המוכרת שלה. בולטים: מעיל מחויט ארוך בדפוס מעוינים נוסח שטיח אוריינטלי באדום, כסף ושחור מפויח, בלייזר באריג פרידה קאלו וחליפת ז'קארד פרחוני בצבעוניות של ירוק, כתום, חום, ורוד וסגול.

טווח מחירים: 400-2,200 שקלים.
ניתן להשיג בעמיעד 14, יפו-ת"א, אוסישקין 44 רמת השרון, אלמביקה באבן גבירול 87 ובחנות בקניון רננים.

עוד בוואלה!

בונז'ור מאדאם: למי אכפת בכלל מה לבשתן עם נעליים כאלו?

לכתבה המלאה
לארה רוסנובסקי. רותם ברק,
לארה רוסנובסקי/רותם ברק

מאיה נגרי

בית האופנה של המעצבת המקומית מציג לסתיו-חורף 19-20 קולקציה אלגנטית ומנימליסטית שמחברת באופן קוהרנטי ומשכנע את סגנונה האדריכלי של המעצבת לשיח האופנתי הגלובלי. הכיוונים המרכזיים משקפים את הפרשנות של נגרי למגמה הנשית-גברית הפופולארית עם שפע של דגמים מחויטים בדמות בלייזרים ומכנסיים במותן גבוהה וכן לטרנד פרטי העור, מחלקה חזקה ומוכרת שלה. ההשראה לדבריה טמונה במינמליזם הסקנדינבי ובקלאסיקות מהארכיטקטורה המודרנית.

את האיזון משיגה מאיה על ידי פריטים בטקסטורות רכות ונשפכות מטקסטילים דמויי פרווה, סאטן וסריגים קלילים. הצבעוניות משדרת אווירת חורף ונעה בין ירוק עמוק, כחול עז, בורדו, פלדה, קאמל, שחור, שמנת ואפור.

מאיה נגרי. תום מרשק,
קולקציית סתיו חורף 2019-2020. מאיה נגרי/תום מרשק

פריטים מובילים בקולקציה: וסט קפוצ'ון מפרווה (סינתטית) מעולה ליצירת מראה שכבות, ז'קט עור באורך ברך בגזרה קלאסית ישרה בעל דש מחויט, כתפיים רחבות וכיסים בחלקו הקדמי, בלייזר מחויט בגוון כחול אינדיגו ומכנסי עור בגזרה גבוהה וחיתוכים מחמיאים לאורך ולרוחב.

טווח מחירים: 395-3,290 שקלים.
לרכישה בחנויות הרשת.

מאיה נגרי. תום מרשק,
מאיה נגרי/תום מרשק
מאיה נגרי. תום מרשק,
מאיה נגרי/תום מרשק

טרס

בנות טרס מתייחסות לחורף הישראלי שמתחיל מאוחר יחסית ומשיקות בשלב זה קולקציית קדם סתיו שמתאימה בול לעונת החגים ולמזג האוויר המקומי. זאת מבלי לזנוח את אזור הנוחות המוצלח שמפלרטט תדיר עם שיק פריזאי משכר. את ההשראה לפרינט החדש שעוצב עבור האוסף, פרחי טוליפ בצבעוניות של ירוק, תכלת, ורוד בהיר וסגול, הן לקחו מסדרת האירוסים של ואן גוך, ממנו יצרו חצאית מעטפת קשירה שנלבשת עם חולצה מכופתרת במתכונת ערבוב דפוסים לצד שמלות באורך מיני או מידי מחמיאות.

ליין הג'ינסים המוצלח התרחב עם דגם סטרייט חדש בגובה מיד רייז וחיתוך רגל ישרה ומצטרף לדגם הקלאסי בגזרה גבוהה שמגיע בוורסיות של צר ורחב. גם אגף הטי-שירטס גדל עם חולצת טריקו שחורה ועליה איור תפוזים המייצגים את העונה הקרה והגשומה לצד גרסאות חדשות לדפוסי הקיץ.

טווח מחירים: 150-1,400 שקלים.
לרכישה בבוטיק באחד העם 58 תל אביב ובחנות המקוונת.

טרס. אורית פניני,
קולקציית סתיו 2019. טרס/אורית פניני
טרס. אורית פניני,
טרס/אורית פניני
טרס. אורית פניני,
טרס/אורית פניני

דורין פרנקפורט

כהרגלה בקודש דורין פרנקפורט מגישה לנו גם העונה קולקציה פואטית המעוגנת בנרטיב שלם אותו היא מספרת דרך טיול במחוזות רחוקים שמתחבר להלך הרוח העכשווי. הכותרת הפיוטית 'גן נעול' בהשראת סיפור הגן של משפחת פינצי-קונטיני: משפחה יהודית אמידה מצפון איטליה בסוף שנות ה-30 של המאה העשרים הצופה בהתפתחויות המאיימות סביבה מתוך הבועה המוגנת לכאורה של גנה המוקף חומה גבוהה. "אופנה זה פוליטיקה" מצהירה פרנקפורט בעדינות בלתי מתפשרת, "כמו שיהודי צפון איטליה לא הלכו כצאן לטווח גם הבועה התל אביבית לא מוכנה. הדימוי של בועה דווקא יותר מתאים לפריפריה בעיני. בתל אביב, לצד זה שמשתדלים לחיות טוב יש מודעות, שיח ויציאה להפגין".

דורין לא מהססת להודות שהיא דווקא מזדהה עם הבדלנות של הגן, שאפילו אם היה נעול אנשים בחנו אותו בסקרנות נחושה ומתרגמת את הבועה הזו לאוסף חורפי המבוסס על אותם ניגודים שבריריים כשכבות של הגנה מן העולם.

דורין פרנקפורט. אסף עיני,
קולקציית סתיו חורף 2019-2020. דורין פרנקפורט/אסף עיני

את האצילות האלגנטית ניתן לזהות ממבט ראשון בזכות הצלליות הוויקטוריאניות שמדגישות את אזור הכתפיים עם שרוולים בעלי נפח ומפתחי צוואר גבוהים. את האפקט משלימה צבעוניות עמומה של שחור, חום ואפור בשילוב הבזקי לבן צח, תכלת ושמנת וכן הדפסי הפרחים ה"לא אופטימיים" שמשלימים את ההתייחסות לגן.

ליין האביזרים המשלים של הקולקציה עוצב גם הוא כהומאז' לימי טרום מלחמת העולם השנייה עם בולטות מנצחת לסדרת הנעליים שכוללת מגפוני שרוכים קצרים חובקי קרסול, עקבים מפוסלים ונעליים גבריות שטוחות.

טווח מחירים: 188-1,200 שקלים.
לרכישה בחנויות המעצבת ובאתר.

דורין פרנקפורט. אסף עיני,
דורין פרנקפורט/אסף עיני
דורין פרנקפורט. אסף עיני,
דורין פרנקפורט/אסף עיני

רומי ספקטור X סטורי

שיתוף הפעולה של רשת story ואושיית האופנה רומי ספקטור בעלת המותג D'e Rococo שהושק לפני כשבועיים הוא אוסף ריזורט קלאסי שעוצב בהשראת עיירות נופש כמו ההמפטונס וסן טרופה. עיתוי קצת תמוה יש להודות אבל אין ספק שאם מתעלמים מהעטיפה, הפריטים עצמם רלוונטיים לתקופה ולאקלים. הקולקציה משלבת בין בלייזרים, חולצות כפתורים ומכנסי ברמודה במראה מחויט, דגמי בייסיק כדוגמת ג'ינס, ז'קט ג'ינס וחולצות טי לבין סדרת סאטן קלילה ומינמליסטית.

הצבעוניות הקלאסית משקפת את הסגנון האישי של ספקטור עם דגש על צבעי אבן, פודרה, מוקה והמון לבן במטרה לתת אופציות רבות לערבב את כל הפריטים זה עם זה בצירופים שונים ומגוונים. לוקים בולטים: שמלת סליפ שנלבשת מתחת לז'קט אוברסייז, חולצת כפתורים בדפוס משבצות בהיר עם ברמודה לבן ואוברול מודפס משבצות כחול/לבן בגזרה מדגישת מותן ומחשוף קולר.

טווח מחירים: 349 - 599 שקלים.
לרכישה ברשת חנויות סטורי ובאתר.

רומי ספקטור, סטורי. רואי בוקובזה, חן אור,
קולקציית קפסולה רומי ספקטור לסטורי/רואי בוקובזה, חן אור
רומי ספקטור, סטורי. רואי בוקובזה, חן אור,
רומי ספקטור, סטורי/רואי בוקובזה, חן אור
רומי ספקטור, סטורי. רואי בוקובזה, חן אור,
רומי ספקטור, סטורי/רואי בוקובזה, חן אור

סאקס

קולקציית סתיו-חורף החדשה של סאקס מונעת מהיסודות המוכרים של הרשת שבנויים מבוהמייניות עשירה ברקמות, רישול מוקפד, מראה ספורטיבי, התייחסות מיוחדת לפריטי עור וחיוט זרוק נוסח בגדי עבודה.

הדפוסים והצבעוניות של העונה מתכתבים עם עולם הספארי, פולקלור מזרח אירופאי פוגש פסטיבל מוסיקה, אתניות שבטית ואופנת רחוב רוקנרולית. גזרות האוברסייז והטקסטילים הרכים משלימים יחד את תמונת הטוטאל-לוק הנונשלנטי וכוללים בדי קרפ ג'ורג'ט שקופים, כותנה, פשתן, משי, עור ויסקוזה ומשופעים באלמנטים מתאימים כמו ראפלס, כיווצים גימורים פרומים וחרוזים. בולט במיוחד קו בגדי העור עם פריטים קלאסיים שחלקם מחויטים וקרובים לגוף וחלקם רומנטיים ומשוחררים יותר.

טווח מחירים: 192-1,850 שקלים.
לרכישה בחנויות הרשת.

סאקס. יח"צ,
קולקציית סתיו חורף 2019-2020. סאקס/יח"צ
סאקס. יח"צ,
סאקס/יח"צ
סאקס. שי יחזקאל,
סאקס/שי יחזקאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully