וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אניה מרטירוסוב ממציאה את עצמה מחדש: "לא מחכה לדפיקה בדלת שייתנו לי עבודה"

22.11.2019 / 8:14

הדוגמנית בת ה-34 הבינה מזמן שיש חיים אחרי סט הצילומים והצליחה למנף את קריירת הדוגמנות בפלטפורמת האינסטגרם כאושיית סטייל ומודל לחיקוי בעבור אימהות. בשנה האחרונה היא פיצחה את הנוסחא כשהיא עומדת מול העדשה וגם מאחוריה

אניה מרטירוסוב. אניה מרטירוסוב,
ממציאה את עצמה מחדש. אניה מרטירוסוב/אניה מרטירוסוב

הדוגמנית אניה מרטירוסוב (34) מהווה כבר שנים מודל פוטוגני לאישה שכולנו רוצות להיות, ולא רק בגלל המראה החיצוני שלה. את קריירת הדוגמנות שהחלה בגיל העשרה היא מינפה לשמיים דווקא בתקופה בה הפכה לאימא צעירה, במקביל לפרידה מאבי בנותיה, ואת כל זה היא דאגה לתעד כאחת החלוצות הבולטות באינסטגרם, מה שהפך אותה לא רק לאושייה מקומית ולאייקון אופנה, אלא גם לאחת שדילגה מעל מחסום הפאסיביות של מקצוע הדוגמנות אל מי ששולטת באיך להציג את עצמה ברשת. ההתעסקות עם האינסטה שהחלה כשעשוע, והפכה עם הזמן לזירה בה היא משתפת את יכולות הצילום והקריאייטיב שלה הפכה בשנתיים האחרונות לגשר טבעי שמספק לה קריירת המשך כיוצרת תכנים לאינסטגרם.

איך הופכים מ'איט גירל' ליוצרת תכנים לאחרים?
"בעולם האינסטגרם מקובל מאוד שמובילות, כאלו עם הרבה עוקבים, מקבלות פריט או פריטים במתנה בתמורה לזה שהן יעלו תמונה ויתייגו. אני מחלוצות האינסטגרם, זה התחיל כפנאי והתלהבות בלי מחשבה וזה התגלגל כמו כדור שלג ככה שהיום זה הרבה יותר מדויק. אצלי כל הקטע של הצילום קרה באופן טבעי, תמיד הייתי מתעדת. בתור ילדה הייתי באה לטיול שנתי עם שישה פילמים ומצלמה. אז כשאני מקבלת פריטים וצריכה לצלם אותם לאינסטה אני עושה ממש מיני-הפקה ועם הזמן זה נהיה ממש מקצועי. שמתי לב במשך הזמן שאותם מותגים שמשתפים פעולה עם מובילות עושים ריפוסט לתמונות שהבנות האחרות מעלות ואצלי היו משתמשים בתמונות שצילמתי לפיד, וככה התחילו להגיע הצעות יותר רציניות".

אניה מרטירוסוב. אניה מרטירוסוב,
השעשוע שהפך למקצוע/אניה מרטירוסוב

זוכרת את הרגע הזה?
"כן, זה התחיל עם מעצבת התכשיטים מיכל בן-עמי לפני שנתיים. זה היה שיתוף פעולה רגיל, קיבלתי תכשיט וזה ממש הצליח, ואז נפגשנו לבריינסטורמיג. התחלנו בסוג של ניסיון והיא נתנה לי יד חופשית. לקחתי פריטים שאני מתחברת אליהם, זה תמיד משהו שאני מתעקשת עליו. הלכתי לחנות ובחרתי מה שאני אוהבת. אני יודעת לעבוד עם אור ועם דיי לייט, והיא ממש אהבה וככה זה תפס תאוצה. בשנה שעברה הצטלמתי עבורה בתור דוגמנית ובקמפיין האחרון היא פשוט אמרה לי: 'בואי תצלמי לי את הקולקציה'. רציתי לצלם את זה מאוד נקי כדי שזה יהיה רלוונטי לעוד עשר שנים. צילמתי את עצמי לבד כולל איפור-שיער בבית, מפיקה הכול ויש לי מצלמה מקצועית וחצובה. יומיים עבדתי על זה, צילמתי את עצמי, התעסקתי בעצמי וזה היה מתיש. נכון זה נשמע הזוי כי כל היום מצטלמת, אבל זה באמת היה ברמה אחרת".

עוד בוואלה!

הרגע שלה: אתי עובדיה קובו פורצת קדימה

לכתבה המלאה
אניה מרטירוסוב. אניה מרטירוסוב,
קמפיין התכשיטים עם מיכל בן עמי/אניה מרטירוסוב

למי עוד את יוצרת תכנים?
"אני עובדת גם עם אביבה זילברמן ועם שונה (מעצבת תכשיטים), m13, אני אוהבת לעבוד עם עסקים בתחילת הדרך או בהתפתחות ואז אנחנו ממריאים יחד".

שונה ומיכל זה לא מתנגש? בכל זאת שני מותגי תכשיטים.
"אין מה לעשות, זו תעשייה קטנה וכולם רוצים לעבוד. אני לא בלעדית לאף אחד. אני עובדת רק עם כאלה שאני מתחברת אליהם. יש לי בית, ילדות, משפחה ואין לי זמן להמון. חשוב לי להתחבר ולהיות אותנטית ואני לא עובדת עם כל אחד. מי שכן - מקבל מאה אחוז ממני".

ספרי על ההתחלה.
"בדיעבד בהתחלה בעצם עשיתי לעצמי יחסי ציבור ומה שקרה על הדרך זה שזה הפך אותי למותג, חשף אותי להרבה קהלים, כמו אימהות למשל, ואז חברות מסחריות שבכלל לא חשבו לעבוד איתי פתאום פנו אליי. אני חייבת להודות שלא ממש הבנתי את הפלטפורמה ואת הפוטנציאל שלה, אף אחד לא, הייתי מעלה כמה תמונות ביום אחת אחרי השנייה, זה היה ממש התעסקות בלתי פוסקת אבל נהניתי. נסטיה ליסנסקי, לודה דול ואני היינו מעלות לפעמים חמש תמונות ביום. קפה בוקר, ילדות, לאנץ', גינה ויציאה בערב. פשוט נהנינו מזה, ואל תשכחי שגם דגמנתי פול טיים. פתאום היה יותר חשוב לי לתעד את אחורי הקלעים של יום הצילום או של התצוגה מאשר העבודה עצמה. היה בזה משהו תמים ונטו כלי חברתי, היום זה עסק לכל דבר, ערוץ שידור ופרנסה".

אניה מרטירוסוב. אניה מרטירוסוב,
"פתאום היה יותר חשוב לי לתעד את מאחורי הקלעים". מרטירוסוב/אניה מרטירוסוב

אז איך עושים את זה היום באמת?
"תכל'ס, אני לא מחכה לדפיקה בדלת שמישהו ייתן לי עבודה. מה שהיה קורה פעם זה ביום בו אני לא הולכת לצילומים או לתצוגה פשוט הייתי קמה בבוקר, לוקחת בגדים מהארון ועושה הפקה שלי ומעלה. עם הזמן הבנתי שבעצם יצרתי לעצמי קריירת המשך לדוגמנות. אני מאוד אוהבת את הדוגמנות ותמיד אהבתי, אבל יש לי השראות ורעיונות ואני מייצרת תוכן לעצמי ולאנשים אחרים וככה בניתי לעצמי גשר לקריירה שהיא האמת שלי ואני מאוד נאמנה לערכים שלי".

ומה עם הלייקים שתיכף נעלמים מהפיד?
"גם אם יורדים לי עוקבים והתוכן הוא לא מסחרי לא אכפת לי. גם לפני הסיפור עם הלייקים, היו שינויים באלגוריתם של האינסטה מה שהפך את זה לקשה יותר ויותר. פעם עם פחות עוקבים היו לי יותר לייקים, אבל למדתי איך להתנהל עם זה וצריך להיות פעילה הרבה יותר. מצד שני אני לא מוכנה להשתעבד ללייקים. הפיד צריך להיראות טוב כי זה כרטיס ביקור. הדבר האמיתי זה הסטוריז - שם רואים מי ראה ויש קשר אישי עם העוקבים. ברגע שהבנתי את זה אין לי עניין בלייקים. אני צריכה לאהוב את זה וזה מספיק לי. היום אנשים מגוללים את הפיד ולא עוצרים לעשות לייק אז ממש לא כזה משנה בעיני שאינסטגרם שוקלים להסתיר את הלייקים".

אניה מרטירוסוב. אניה מרטירוסוב,
"אני לא מוכנה להשתעבד ללייקים. הפיד צריך להיראות טוב כי זה כרטיס ביקור"/אניה מרטירוסוב

ומה בעניין הריטושים, כולם מרטשים היום בהגזמה, איך את עם זה?
"כשאני מצלמת רוב הזמן אני משתמשת בתאורת יום, אני תמיד מקפידה להשתמש בתאורה הכי טובה שאני יכולה. ברגע שיש תאורה טובה אתה פשוט משתמש במינימום פילטרים וריטושים. אני כמעט ולא מפלטרת, וגם אם כן הוא מאוד דומה למה שצולם, אלא אם כן אני בוחרת להקצין בכוונה. לגבי ריטושים - מי שמתעסק באינסטגרם באופן שאני מתעסקת, אין מה לעשות, מרטשים. מי שיגיד שהוא לא מרטש זה שקר. אני לא בעניין של הצרת היקפים, כן? אבל במינימום נגיעות לעשות את התמונה הכי טובה שאפשר".

אניה מרטירוסוב. אניה מרטירוסוב,
"מי שיגיד שהוא לא מרטש זה שקר". מרטירוסוב נשענת על תאורת יום/אניה מרטירוסוב

בואי נדבר על החשיפה של הבנות, גם פתחת להן חשבון משלהן, זה לא מרתיע אותך?
"החשיפה שלהן הייתה ועדיין דרכי בלבד. אין להן אינסטגרם בפועל שהן מחוברות אליו, יש להן חשבונות שאני פתחתי. הגדולה שלי איימי בת 10, לכל החברות שלה יש טיקטוק ואינסטה, לה אין ותמסכי עליי שהבנות שלי יהיו האחרונות שנכנסות לדברים האלו. מצד שני הן מצולמות מגיל אפס ורגילות לזה, אני כל הזמן משתפת אותן והיה הכי טבעי עבורי לתעד אותן ואותי. עכשיו שהן גדלו, אליס הקטנה שלי כבר בת 8, הן פחות מצולמות, אבל ממש אוהבות, מודעות ומבינות מה אני עושה. פעם זה היה - 'מה אמא עושה? אמא בטלפון'. היום הן הן מבינות הכל וגם מצלמות אותי. אנחנו כמו גאנג כזה, אני מלמדת אותן על זוויות צילום ואור, הן חלק מהחיים שלי וזה כיף לי ולהן. כמו בן ואבא שגולשים יחד".

הן לא מתבלבלות מכל השיתוף הזה?
"הכי לא. לאליס יש טלפון והיא בכלל לא מעוניינת בזה. החוקים מאוד ברורים, זה אמא רוסיה אצלי. אני מאוד שומרת עליהן עד כמה שאני יכולה ויש גבולות ברורים איתן. לי יש חסך באחיות ובונדניג משפחתי, אז יש לנו קטע של חברות ואני נוכחת מאוד בחיים שלהן. אבל השורשים הנוקשים והגבולות מאוד נוכחים בחינוך ובחוגים. שמונה בערב הן במיטה, נרדמות או לא - זה לא מעניין בכלל. ועם זאת אנחנו שלוש בנות בבית ותמיד אני רוצה שהן יבואו אליי וישתפו אותי בכל דבר. ילדתי בגיל צעיר, את איימי בגיל 23 ואת אליס כשהייתי בת 25, זה היה בום. רציתי מאוד מצד אחד ומצד שני נפרדתי מאבא שלהן כשאליס הייתה בת חצי שנה. זה לגדל שתי תינוקות והייתי סך הכל בת 26. זה אולי הצטלם יפה באינסטה אבל לא היה לי פשוט בכלל".

אניה מרטירוסוב. אניה מרטירוסוב,
"החשיפה שלהן עוברת דרכי בלבד": אניה, איימי ואליס/אניה מרטירוסוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    6
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully