וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטישמיות במסווה קוטור? חליפת הפסים שעוררה סערה

24.11.2019 / 11:37

בסוף השבוע חשף דף האינסטגרם 'דיאט פראדה' מחזה מטריד במיוחד - חליפת פסים של מותג העל הספרדי LOEWE שמזכירה את הבגדים שנלבשו במחנות הריכוז בתקופת השואה. התגובות הסוערות לא אחרו לבוא

לואבה, דיאט פראדה. אינסטגרם רשמי, צילום מסך
החליפה שעוררה סערה. מימין - LOEWE/צילום מסך, אינסטגרם רשמי

חליפות פסים הן לא מצרך נדיר בעולם האופנה בשנים האחרונות. כל המותגים מקפידים לייצר כאלו, בשלל צבעים וגזרות, פסים רחבים ודקים, לאורך ולרוחב, ז'קטים מחויטים ואווריריים, מכנסיים באורכים שונים - האופציות אינסופיות. אך חליפה אחת של מותג העל הספרדי LOEWE תפסה את עיניהם של האנשים הגאונים מאחורי דף האינסטגרם שנוהג לחשוף שערוריות אופנתיות, 'דיאט פראדה', והסערה כמובן לא אחרה לבוא.

בסוף השבוע פורסם בדף הרשמי חליפה מקולקציית הקפסולה של מעצב הקרמיקה הבריטי וויליאם דה מורגן ל'לואבה' שקיבלה על ידי החברה את הטייטל התלוש - "לתפוס את החופש שבדימיון". החליפה, 1,840 דולר, (שהזכירה את הניגוד המוחלט לחופש), עם פסים לאורך בשחור-לבן וכיס עשוי עור בחלקו הקדמי של הז'קט כשעליו מוטבע לוגו המותג. לשם השוואה - הבגדים שהוכרחו היהודים ללבוש בשואה. אותן חליפות שנלבשו במחנות הריכוז עם הטלאי הצהוב אל מול החליפה המחויטת של לואבה.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

לואבה, דיאט פראדה. אינסטגרם רשמי, צילום מסך
מימין - קנדל ג'נר מדגמנת לקולקציה, משמאל - ילדים בבמחנות הריכוז/צילום מסך, אינסטגרם רשמי

"באמת??? זה לא בסדר בכל כך הרבה רמות", הגיבה אחת העוקבות. "זו או בורות, או חוסר טעם משווע", הוסיפה מזועזעת נוספת. תחת גלריית התמונות של אנשים מהשואה שפורסמה ב'דיאט פראדה' הוסיפו העוקבים כי "יש אנשים בתעשיית הבידור והאופנה שבאמת חיים בבועה שלהם. הם כנראה חושבים שהם חכמים או שזו אומנות".

בשעות הבוקר של יום שבת החליט המותג לפרסם התנצלות רשמית בסטורי וכתב: "הובא לידיעתנו כי עיצוב מקולקציית הקפסולה של מורגן פורש לא כנכון ונתפס כמזכיר את אחד הרגעים הנוראיים ביותר שידעה האנושות. זו בשום פנים ואופן לא הייתה כוונתנו ואנחנו מתנצלים בפני כל מי שרואה את החליפה כפוגענית. כל המוצרים שנוגעים לעיצוב הנ"ל הוסרו מהמדפים".

עוד בוואלה!

עוד הסתבכות בעולם האופנה: הסוודר הגזעני של גוצ'י שלועג לשחורים

לכתבה המלאה

כזכור, זו לא הפעם הראשונה שמותג גבוה נופל בענייני אנטישמיות. בתחילת 2019 עיצבו בגוצ'י סוודר גולף שחור שמכסה את איזור השפתיים בעיטור אדום שהזכיר את ה'בלאק פייס', סגנון איפור תיאטרלי שהציג את השחורים כפארודיה גרוטסקית. בדצמבר 2018 שיווקו פראדה בובות שחורות שנמכרו כמחזיקי מפתחות וקישוטים לתיקי יד ועוררו גם כן סערה כלעג לשחורים, אך הוסרו מיידית מהמדפים.

קנדל ג'נר לקולקציית הקפסולה של וויליאם דה מורגן ל-LOEWE

גוצ'י סוודר גזעני. גוצ'י, צילום מסך
הסוודר שלועג לשחורים. גוצ'י/צילום מסך, גוצ'י
פראדה, בובות שחורות. אינסטגרם, צילום מסך
הבובות של פראדה. פירסמו התנצלות והסירו מהמדפים/צילום מסך, אינסטגרם
  • עוד באותו נושא:
  • לואבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully