וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה המסר? מלניה טראמפ בשמלה שחורה של דיור בזמן המהומות בארה"ב

3.6.2020 / 13:24

מלניה טראמפ תמיד מנסה להעביר מסרים בבחירות האופנתיות שלה. השאלה היא: מה היא רצתה להגיד הפעם כשלבשה שמלה שחורה של דיור בעיצומה של תקופה בוערת כל כך בארצות הברית? הנה האפשרויות

רויטרס

בזמן שארצות הברית בוערת בשל מחאות אלימות נגד גזענות ואלימות משטרתית בעקבות מותו של העצור השחור ג'ורג' פלויד בידי שוטר לבן במיניאפוליס, בני הזוג טראמפ בצעד שמצליח להכעיס רבים. בני הזוג טראמפ, שמנסים לשדר עסקים כרגיל בתוך הכאוס שמסעיר את ארצות הברית, הגיעו אתמול למקדש הלאומי של האפיפיור יוחנן פאולוס השני בוושינגטון ל"רגע של זיכרון", כך לדבריהם.

"הגענו כדי לכבד את חייו ומורשתו", כתבה מלניה טראמפ באינסטגרם שלה כששיתפה תמונות מהביקור. "התשוקה והמסירות שלו לחופש הדת הם מורשת שצריך להגן עליה למען אוכלוסיית העולם כולו". בעולם כבר מיהרו לבקר אותם על שימוש ציני באלמנטים מהדת בניסיון להרגיע את הרוחות או כדי לזכות בעוד כמה נקודות זכות מהציבור.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

מלניה טראמפ דונלד טראמפ. רויטרס
מחביאה כוונות נסתרות בבחירות האופנתיות שלה. מלניה ודונלד טראמפ/רויטרס

בין אם מדובר באירוע זיכרון אמיתי שאליו הגיעו בני הזוג טראמפ ובין אם מדובר בניסיון לגרוף תמיכה ציבורית בימים סוערים אלו, האאוטפיט שבחרה ללבוש מלניה טראמפ מחביא בתוכו כמה מסרים. והרי ידוע שהגברת הראשונה של ארצות הברית תמיד מחביאה כוונות נסתרות בבחירות האופנתיות שלה. מצד אחד, היא בחרה בגד שמייצר שקט מסוים בתוך הרעש, ואולי זה באמת הניסיון שלה להרגיע את הסערה. ואולם, מנגד, יש מי שמצא בבחירה האופנתית הזו פרשנויות אחרות.

טראמפ לבשה שמלת מידי שחורה של דיור בגזרת A ובלי שרוולים, עם צווארון רחב ועם חגורת מותן. עלות השמלה 3,000 דולר. מחיר אופייני למלתחה של הגברת הראשונה, אבל לחלוטין לא נגיש. להשלמת הלוק היא נעלה סטילטו בצבע שחור של מנולו בלאניק שמחירן 600 דולר והרכיבה משקפי שמש גדולים וכהים של סן לורן שעולים 320 דולר.

עוד בוואלה! אופנה

"צדק לג'ורג' פלויד": תעשיית האופנה נרתמת למאבק נגד אלימות משטרתית בארה"ב

לכתבה המלאה
מלניה טראמפ דונלד טראמפ. רויטרס
משקפי שמש של סן לורן שעזרו לה לשמור פנים חתומות/רויטרס

כאמור, ייתכן מאוד שטראמפ רצתה להימנע מצבעוניות שעלולה להתפרש לא טוב הן בשל הביקור במקום קדוש לדת ובמקום זיכרון לאפיפיור המנוח והן בשל המהומות בארצות הברית, ולכן בחרה ללבוש שמלה במונוכרומטיות של שחור. נראה כי היא העדיפה לבלוט כמה שפחות, לא למשוך תשומת לב, לא לשדר מסרים בלתי מילוליים מפורשים באמצעות לבוש - ולכן הלכה על שמלה אחידה בצבע כהה. כמו כן, היא הרכיבה משקפיים גדולים שלא מאפשרים כמעט לראות את הבעת הפנים שלה, שנשארה חתומה לאורך כל הנוכחות הפומבית שלה במקום.

ואולם, הבחירה בשחור גרמה לרבים לתהות אם יש פה מסר אחר - שקשור דווקא למצב הפוליטי בארצות הברית. והרי, כל מונוכרומטיות אחרת הייתה משדרת בדיוק את אותם המסרים של שקט והיעדר רצון לבלוט - החל מחום, דרך שחור ועד כחול נייבי כהה, אך טראמפ בחרה דווקא שחור. בימים שבהם מתקיימת מלחמת צבע בארצות הברית בין שחור ולבן, עם סיסמה כמו "Black lives matter", היו שראו בבחירה של הגברת הראשונה ללבוש שחור מעט צינית. מנגד, היו מי שטענו שייתכן שזו דרכה להראות סולידריות. נראה שלא משנה מה תלבש מלניה טראמפ - יהיו מי שינסו לפענח את המסרים הסמויים.

מלניה טראמפ דונלד טראמפ. רויטרס
סולידריות או ציניות?/רויטרס
מלניה טראמפ דונלד טראמפ. רויטרס
ניסיון שלא לבלוט?/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully