וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקוה, את לא לבד: סערות הפוטושופ הבוטות של תעשיית האופנה

22.6.2020 / 13:00

ביממה האחרונה אי אפשר היה להפסיק לדבר על הריטוש שעברה זוכת "האח הגדול", תקוה גדעון, בקמפיין לפיקס. היא לא הראשונה שזה קורה לה. הנה 8 מקרים שבהם עבודות פוטושופ הסעירו את התעשייה

תקוה גדעון/ניר פקין

ביממה האחרונה אי אפשר היה להפסיק לדבר על הפוטושופ של זוכת "האח הגדול", תקוה גדעון, בקמפיין למותג ההלבשה התחתונה פיקס. גדעון, שמתגאה בגוף עם קימורים ובמוצאה האתיופי, מצאה את עצמה בליבה של סערה, לאחר שתמונות שיצאו מטעם המותג לתקשורת, בשונה מתמונות שצילמו כתבים שהיו על הסט, עברו ריטוש מוגזם שכולל הצרת היקפים והבהרת העור. היא כמובן התנערה וטענה שהתמונות אינן מייצגות אותה. גם פיקס מיהרו להתנער, וככה נשארנו עם תחושה חמוצה של פאשלה ענקית, ואפס אחריות.

אלא שהסערה של גדעון ממש לא הראשונה. לפניה היה רצף מכובד של סערות פוטשופ שכוללות עיצוב פנים מחדש, הצרת היקפים והלבנת העור. רבות וטובות היו שם לפניה, וחלקן אפילו מצאו את עצמן מתנצלות ומסבירות. הנה 8 מקרים של סערות פוטושופ בתעשיית האופנה.

תקוה גדעון קמפיין פיקס. דנה קרן,
ממש לא הראשונה. תקוה גדעון בקמפיין לפיקס/דנה קרן

כשבלונד הפך שחור: ג'יג'י חדיד עבור ווג איטליה

במאי 2018 הוציאו מגזין ווג איטליה גיליון, שעל השער שלו מככבת הטופ מודל ג'יג'י חדיד. בתמונת השער נראית חדיד עם שיער שחור וצבע עור שחום במיוחד, גוון רחוק מאוד מהמציאות. הצבעוניות החדשה של הדוגמנית הצליחה לעורר סערה בקרב הצופים, שטענו כי מדובר בשער פוגעני כלפי קהילת השחורים, ואפילו שלפו את הביטוי "בלאק פייס", שמוכר יותר כמילת גנאי. חדיד מיהרה להתנצל, הסבירה שהשליטה על עיצוב השער איננה שלה וביקשה סליחה מכל מי שנפגע מהעריכה, הריטוש או הצביעה.

עוד בוואלה! אופנה

ממש לא רק הגוונים בשיער: מה קרה לפנים של קלואי קרדשיאן?

לכתבה המלאה

שחור ייעשה לבן: השערים של ביונסה

המקרה של חדיד שונה בנוף. בדרך כלל המקרים הם דווקא הפוכים - נשים שחורות ש"זוכות" להבהרה על שערי מגזינים פופולריים. בעוד שהרשימה של נשים שעברו תהליך שכזה ארוכה - מריהאנה, דרך קרי וושינגטון ועד האלי ברי, מי שבאופן כמעט קבוע עוברת תהליך הבהרה היא ביונסה. מדובר באחת הנשים השחורות הכי משפיעות בתעשייה, לוחמת הצדק למען השחורים, כשבסוף בשערים מוצג מוסר כפול.

ביונסה לובשת גוצ'י על שער מגזין הארפרס' בזאר, אוגוסט 2011. Alexi Lubomirski, סריקה
זה רק אנחנו, או שביונסה בהירה פתאום?/סריקה, Alexi Lubomirski
ריהאנה על שער מגזין 'גלאמור' ארה"ב, ספטמבר 2011. Ellen von Unwerth, סריקה
בהיר זה יפה? גם רירי קורבן/סריקה, Ellen von Unwerth

מה זה צלוליטיס בכלל? המקרה של אשלי גרהאם

עד כה דיברנו על צבע, אבל אסור לשכוח שאחד הריטושים הבולטים הם דווקא ריטושי הגוף. דוגמנית הפלאס סייז המצליחה, אשלי גרהאם, נפלה גם היא לכמה סערות פוטושופ. בספטמבר 2016 היא כיכבה על שער מגזין אל קנדה. ברגע שיצאו תמונות "מאחורי הקלעים", אי אפשר היה שלא להבחין בהחלקת העור שעברה לטובת התמונות במגזין, בצורה שהעלימה את כל הצלוליטיס. באוגוסט 2017 פרסמה הדוגמנית תמונות מצילומים למהדורת בגדי הים של מגזין ספורטס אילוסטרייטד. היא אולי ציפתה לגרוף תגובות אוהדות, אבל הגולשים לא יכלו להתעלם מהצרת ההיקפים - "אוהבים את אשלי, שונאים את הפוטושופ", נכתב לה.

אשלי גרהאם אל קנדה 2016. אל קנדה, אתר רשמי
התמונה אחרי הפוטושופ - אין זכר לצלוליטיס של אשלי גרהאם/אתר רשמי, אל קנדה

תמונות מאחורי הקלעים שפרסמה הדוגמנית

רזות יהפכו רזות יותר: כשלילי ריינהארט כעסה

השחקנית הצעירה מצאה את עצמה עוברת הצרה בתמונה שפורסמה על שער מגזין - דבר שגרם לה בעצמה לכעוס ולהתרגז. לילי ריינהארט כיכבה בשנת 2018 על שער מגזין קוסמופוליטן פיליפינים, עם מותן צרה בהרבה מזו שיש לה במציאות. אלא שהשחקנית לא שתקה ויצאה נגד השינוי. היא שיתפה תמונה אמיתית שלה מסט הצילומים ברשתות החברתיות וחשפה את עבודת הריטוש. "הייתי בשוק כשראיתי את התמונות הערוכות", היא אמרה אז.

לילי ריינהארט פוטושופ קוסמופוליטן פיליפינים 2018. אינסטגרם, צילום מסך
למה להצר? לילי ריינהארט/צילום מסך, אינסטגרם

זיקנה? לא בבית ספרנו: מלניה טראמפ

לאחר בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות, שוחררה התמונה הרשמית של הגברת הראשונה, מלניה טראמפ. תסכימו איתנו שמלניה טראמפ לא צריכה ריטושים ושינויים, שכן מדובר באחת הנשים היפות בעולם. ואולם, בתמונה הרשמית היא עברה החלקת פנים רצינית שמחקה כל התחלה של קמט. והרי אנחנו יודעים שבגיל 48, עת צולמה התמונה, טבעי שיהיו מעט סימני הבעה על הפנים, גם אם פוקדים פלסטיקאי - ויש אותם למלניה במציאות, תעיד כל תמונה אחרת. אבל בדיוקן הרשמי הקמטים נעלמו כי זיקנה זה כמובן לא סקסי.

מלניה טראמפ בצילום דיוקן רשמי. Regine Mahaux, AP
איפה כל הקמטים שלך? מלניה טראמפ בצילום דיוקן רשמי/AP, Regine Mahaux

גם גברים משתנים: ג'סטין ביבר

פוטושופ אינה רק נחלת הנשים, כך מתברר. כנראה שגם דוגמנים גברים עוברים ריטוש ושינויים כדי להתאים לאידיאל היופי. מקרה מוכר וזכור הוא של ג'סטין ביבר בקמפיין לקלווין קליין ב-2015. שרירי הבטן התחזקו, שרירי החזה בלטו ואפילו "החבילה" עברה שיפוץ.

ג'סטין ביבר בקמפיין הלבשה תחתונה וג'ינס של קלווין קליין, ינואר 2015. Mert Alas & Marcus Piggott,
לא, אין לו כאלה שרירים. התמונה המשופצת של ג'סטין ביבר/Mert Alas & Marcus Piggott

ואיך אפשר בלי? משפחת קרדשיאן

משפחת קרדשיאן הן אלופות הפוטושופ. הן משתמשות בריטוש, שינוי, הצרה והבהרה כל כך הרבה, שבאמת כבר אין לדעת מה טבעי ומה לא. ואם משפצים בכזה ווליום - איך אפשר שלא יהיו פאדיחות? קורטני קרדשיאן נפלה קורבן לעריכה מוגזמת, כמוה גם קיילי ג'נר, ואי אפשר בלי קים קרדשיאן שמילא זה שהיא משנה את הגוף שלה, אבל גם את הבת שלה נורת' בוער לה לערוך? ומצד שני, אם כולנו יודעים שמה שאנחנו מקבלים מהמשפחה הזו הוא בעיקר זיוף, ערוך היטב ומוגש רק אחרי חשיבה ואסטרטגיה - אולי הגיע הזמן פשוט להפסיק לכעוס עליהן?

קים קרדשיאן נטלי הלקרו אוליביה פירסון תאונת פוטושופ. אינסטגרם, צילום מסך
קים קרדשיאן והפנים החדשות שלה/צילום מסך, אינסטגרם
קלואי קרדשיאן. אינסטגרם, צילום מסך
הפנים החדשות של קלואי קרדשיאן/צילום מסך, אינסטגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully