וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המותג של קנדל וקיילי ג'נר חייב כסף למפעלים

23.6.2020 / 12:00

עמוד האינסטגרם "דיאט פראדה" חושף טענה לפיה המותג של האחיות ג'נר לא שילם למפעלים על סחורה שנוצרה לטובת קולקציית אביב-קיץ 2020, ולא נאספה בשל משבר הקורונה. מלבד העוול הכלכלי, מדובר גם בעוול סביבתי - ייצור בגדים שעוברים ישירות למיחזור

קנדל ג'נר לווג איטליה

מפוסט חדש שפורסם בעמוד האינסטגרם "דיאט פראדה" עולה מידע שעשוי להיות מטריד במיוחד. לפי העמוד, ששם לו למטרה להוציא לאור עוולות בתעשיית האופנה, קיילי וקנדל ג'נר חייבות כסף למפעלים שייצרו את הבגדים למותג המשותף שלהן. לפי "דיאט פראדה", המותג של האחיות ביקש מהמפעלים סחורה לקולקציית אביב-קיץ, הפריטים נוצרו והיו מוכנים לשינוע - אך בשל משבר הקורונה, המותג החליט שלא לקחת את הבגדים מהמפעלים, והשאיר אותם עם הסחורה הקיימת ובלי תשלום על העבודה.

המותג המשותף של האחיות הושק ב-2015 ומאז זכה לתפוצה רחבה ולביקוש רב. קנדל וקיילי אולי יצרו רושם בראיונות קודמים שהן מעורבות מאוד בניהול המותג, אך בימים אלו לא לגמרי ברור אם הן אכן מקבלות החלטות ניהוליות משמעותיות או בכלל מעורבות בפן העיצובי - או שמא רק משמשות פנים ושם למותג. מי שעומד היום מאחורי ניהול המותג זו חברת Global Brands Group, שכבר במרץ הודיעה כי בעקבות משבר הקורונה, קולקציית אביב-קיץ 2020 לא תוצע למכירה, זאת, על אף שחלק מהמוצרים כבר נוצרו.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטגרם

קיילי ג'נר, קנדל ג'נר. GettyImages
יש מצב שעשיתן פאשלה ענקית? קנדל וקיילי ג'נר/GettyImages

זה לא סוד שבין הנפגעים הכבדים של מגיפת הקורונה נמצאים גם עובדי תעשיית האופנה - החל ממעצבים, דרך עובדים בחנויות ועד עובדים במפעלים. עם זאת, חשוב להבין כי העובדים במפעלים מעבר לים הם גם ככה אוכלוסיות עניות שמצבן הכלכלי רע מאוד, וכשהעבודה במפעלים פסקה - מצבם נפגע עוד יותר והעמיק את העוני שהם חיים בו. מלבד העובדה שהעובדים הללו לא קיבלו שכר במשך חודשים שבהם המפעלים לא פעלו, עכשיו גם נודע שמותגים כמו זה של קיילי וקנדל לא מתכוונים לשלם על העבודה שכבר נעשתה קודם לכן. תוסיפו לכך את העובדה שהמפעלים צרכו מוצרי גלם רבים כדי לייצר פריטים לקולקציות אביב-קיץ ונוצרו בלי ביקוש לפריטים - מה שהעמיק את הבור הכלכלי.

עוד בוואלה! אופנה

שער ראשון לווג בגיל שנתיים: סטורמי וקיילי ג'נר מצטלמות מהבית

לכתבה המלאה

בחודש האחרון חנויות רבות הן בארץ והן בעולם חזרו לפעילות, אבל מפעלים רבים מעבר בים, בעיקר במדינות עולם שלישי, עדיין מחכים לתשלום על הסחורה הקודמת שייצרו טרם המשבר, תשלום שכנראה לעולם לא יגיע. גם עבור אותה סחורה כבר אין ביקוש והיא למעשה עומדת יתומה במפעלים.

מלבד העוול הכלכלי, יש לשים דגש גם על ההיבט הסביבתי. בגדים שנוצרו ואין להם ביקוש הם מפגע סביבתי עצום לכדור הארץ. זאת, משום שבתהליך הייצור של בגדים, שכולל הפיכת כותנה לפריט לבוש, נצרכים משאבים רבים, כמו מים, ונפלטים גזים מזהמים - וכל זה היה למעשה לשווא. אותם פריטים שאין להם ביקוש ילכו כעת למיחזור מבלי שנעשה בהם שימוש כלל.

הפרסום על המחדל הכלכלי והסביבתי הנובע מהמותג של קיילי וקנדל מגיע על רקע הפרסומים בשבוע האחרון כי השתיים משיקות ליין קוסמטיקה משותף, שצפוי להוביל להכנסות של מיליונים עבור האחיות. את הפוסט של "דיאט פראדה", חותם העמוד במילים: "קיילי אולי כבר לא מיליארדרית, אבל היא עדיין יכולה להרשות לעצמה לנהוג בקצת הגינות אנושית". בכך, הוא קורץ לפרסומים של מגזין "פורבס" לפיהן המיליארדרית הצעירה זייפה מסמכים, ולכן אינה זכאית למעשה לטייטל הנוצץ. נראה כי השערוריות לא מפסיקות לפקוד את המשפחה, דבר שאם להיות כנות - מעולם לא היה זר להן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully