וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטרנינג ישן של נייקי - למחוך סקסי: המעצבת שנותנת לבגדים חיים חדשים

2.7.2020 / 12:00

קיילה שדה פאמורווה בסך הכל חיפשה עיסוק בזמן הסגר. היא לא תיארה לעצמה ששלושה חודשים אחר כך יהיה לה מותג מצליח ותפוצה עולמית. הסוד: חיבור בין התרפיה שבתפירה ובין הרצון לקדם את אג'נדת הקיימות. ככה זה נראה

מערכת וואלה!
View this post on Instagram

nike dri-fit ?

A post shared by @ almost.on.time on

השעמום של סגר הקורונה הוציא לאור לא מעט כישרונות חדשים. כך מצאה את עצמה קיילה שדה פאמורווה מסן פרנסיסקו מוסיפה לעצמה טייטל חדש: "מעצבת אופנה". אז, באפריל, היא לא תיארה לעצמה שהמחוך שהיא יצרה מטרנינג של נייקי יהפוך אותה לשם דבר, יגרום לה להקים מותג, יביא לה קהל של לקוחות ויצור התעניינות במגזיני אופנה בינלאומיים. "בסך הכל רציתי להכין לעצמי טופ נעים שאלבש בבית עם הטרנינג במהלך הסגר", היא מספרת.

העבודות הייחודיות שלה לא נשארו אנונימיות לאורך זמן, ומהר מאוד הפכו ויראליות. פאמורווה לקחה בגדים ישנים והפיחה בהם חיים חדשים בדוגמת מחוכים סקסיים וקטנים. מגבות, בגדי יד שנייה, טרנינגים ועוד - כולם היו עבורה חומרי גלם ליצירה החדשה. שלושה חודשים אחרי המחוך הראשון, כבר יש לה מותג שנקרא almost on time, עם 33 אלף עוקבים באינסטגרם וקהל לקוחות מרוצה בתפוצה עולמית.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטגרם

במותג שלה אפשר למצוא בעיקר מחוכים, אחד מפריטי הלבוש שהכי עושים קאמבק בזמן האחרון, אבל לא רק - יש לה גם קפוצ'ונים וטופים, רובם מיוצרים מבדים ממוחזרים של נייקי והמחירים - 180-400 דולר לפריט. המחוכים מגיעים בשלל צבעים מאפור, חום, כתום, תכלת, שחור עם כיתוב נייקי במרכז ולכולם נגיעה נשית וסקסית משרוכים בגב, קשירות סאטן בכתפיים, טיפולי קרעים מגניבים ואפילו שרוולים תפוחים קטנטנים בשביל הטרנדיות שבעניין. הבחירה לעצב דווקא מחוכים מגיעה בדיוק בזמן בו פריט הלבוש הישן שמסמל אידיאל יופי בלתי מושג חוזר לקדמת הבמה והפעם בגרסה פמיניסטית שמדברת על שחרור נשי ובחירה עצמאית.

המחשבה לייצר את הפיסים מבגדים ממוחזרים איננה נובעת מהקושי במציאת חומרי גלם בתקופת הסגר, אלא מתוך אג'נדה אמיתית. "קיימות היא חלק גדול מהמוטיבציה שלי. אני לא משתמשת בבדים חדשים, כי אני רוצה לתת חיים לבגדים שכבר לא שימושיים", סיפרה בריאיון לאתר Fashionista. בתיכון היא הייתה במגמת לימודי סביבה ובמקביל החלה ללמוד תפירה כתחביב, דבר שהתגלה עבורה כתרפיה אמיתית. "זה עוזר לברוח מהעולם האמיתי", הוסיפה.

עוד בוואלה! אופנה

גוצ'י ליהקו דוגמנית בת 18 עם תסמונת דאון לקמפיין ביוטי חדש

לכתבה המלאה

פאמורווה מעולם לא למדה עיצוב או אופנה ברמה מקצועית, למרות התשוקה שלה. היא יצרה לעצמה בגדים ואת הפריט הראשון מכרה רק לפני שלושה חודשים - המחוך הממוחזר. עד היום, למרות ההצלחה והביקוש, היא עדיין עובדת מהדירה שלה. "כל פיס מיוצר בכמות מוגבלת מאוד ובהתאמה אישית לכל הצורות והגדלים, ואני רוצה שהוא יגיע רק ללקוחות שמעריכים אופנה בת קיימא ועבודת יד. השיטה שלי היא ממש 'כל הקודם זוכה'".

"לאחרונה נודע לי שפריטים שהכנתי הועתקו לייצור זול בסין וזה מאכזב אותי. המטרה שלי היא לעודד קיימות, לייצר פריטים מוגבלים ולעצור את הייצור ההמוני והאופנה המהירה", היא מספרת. וזו בדיוק הסיבה שלמרות ההצלחה, היא ממש לא מצפה להיכנס למיינסטריים של תעשיית האופנה, שלא מייצגת דבר מהערכים שעל פיהם היא עובדת. עם זאת, אי אפשר להתכחש לעובדה שגם לפאמורווה יש חלומות. "אשמח לראות כמה שיותר נשים שחורות לובשות את העיצובים שלי - וכמובן שאני חולמת להלביש כמה נשים אייקוניות כמו ביונסה, ריהאנה או סרינה וויליאמס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully