וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה הרגע להיות אקסטרה שחור": השער של ואניטי פייר עושה היסטוריה

שער יולי-אוגוסט של מגזין האופנה אינו מהפנט רק כי מופיעה עליו השחקנית זוכת האוסקר ויולה דייוויס, אלא בגלל שלראשונה בתולדותיו הוא צולם בידי צלם אפרו אמריקני. באווירת מחאות השחורים בארצות הברית בעקבות הרג ג'ורג' פלויד, סיפור ההשראה לשער עוצמתית ומצמררת כאחד

צילום מסך

(בווידאו: קייטלין ג'נר על שער ואניטי פייר)

דאריו קלמס, צלם אופנה אמריקני, עשה היום (רביעי) היסטוריה והיה לצלם השחור הראשון שצילם שער עבור מגזין האופנה "ואניטי פייר". על השער נראית השחקנית זוכת האוסקר ויולה דייוויס (54) כשהיא עם רעמת אפרו מרהיבה, שמלה חשופת גב כחולה של מקס מארה ועגילים של פומלטו. בהפקת האופנה מצולמת דיוויס בעוד שמלה שחורה א-סימטרית של ארמני פריווה, עגילים תלויים של מונסר וצמיד של גילס אנד בראדרס, וגם על רקע מוזהב בשמלת ריב שחורה של אלכסנדר מקווין, עגילי חישוק זהב מבית ג'ניפר פישר וצמיד של סלין.

תזמון השער והעומד מאחורי העדשה מגיעים בטיימינג כמעט קוסמי (ולא בכדי), זאת ברקע הפגנות השחורים בארצות הברית בעקבות הרג העצור השחור ג'ורג' פלויד בידי שוטר לבן. מותו של פלויד עורר גל של הפגנות ומחאות ברחבי ארצות הברית והעולם כולו, תחת הקריאה לזכויות שוות לשחורים ולשינוי שיטת השיטור האמריקנית.

ויולה דייוויס על השער של ואניטי פייר. דאריו קלמס, אתר רשמי
ויולה דייוויס על שער ואניטי פייר/אתר רשמי, דאריו קלמס

לדברי הניו יורק טיימס, עד לפני כשבועיים קלמס כלל לא ידע שהוא עומד לעשות (או יותר נכון, לצלם) היסטוריה. "למיטב ידיעתי, זהו שער ואניטי פייר הראשון שמצולם בידי צלם שחור", כתבה העורכת הראשית של המגזין, רדהיקה ג'ונס בדבר העורכת בגיליון הנוכחי.

ויולה דיוויס עצמה אף אמרה למראייניה כי ככל הנראה מדובר גם באחת הפעמים היחידות שאישה שחורה הופיעה על שער המגזין. "הייתה להם בעיה בעבר לשים נשים שחורות על השערים. יש היעדרות אמיתית של נשים שחורות וכהות עור". לטענתה, "כשאתה משלב בין מה שקורה בתרבות שלנו ואיך מתייחסים לנשים שחורות, יש לך אימה כפולה - אתה מכניס אותנו תחת גלימת היעלמות".

ויולה דייוויס על השער של ואניטי פייר. דאריו קלמס, אתר רשמי
"הייתה להם בעיה בעבר לשים נשים שחורות על השערים". ויולה דייוויס על שער ואניטי פייר/אתר רשמי, דאריו קלמס

"ידעתי שזהו רגע להגיד משהו", אמר קלמס בראיון שנערך עמו שבוע לפני יציאת הגיליון, "ידעתי שזהו רגע להיות אקסטרה-שחור". לדבריו, השער הזה הוא המחאה שלו, "אבל לא מחאה של 'תראה כמה רע היית כלפיי ואני כועס', אלא 'אני הולך לשכתב את הנרטיב הזה ולקחת עליו בעלות'".

כשסיפר על השראותיו לצילום השער, ריפרר לצילום אחר בו הופיע אדם שחור. "הגב המולקה", הנו צילום משנת 1863, בו מופיע עבד שחור שעל גבו צלקות שוט. לדברי קלמס, הוא נתקל בה שוב כמה ימים לפני הצילומים והחליט להסתמך עליו.

"כשמסתכלים על זה, זה מחריד וקשה", אמר, אך הסביר כי היו בפוזיציות של הדיוקן אלמנטים שהשאיל לצילום של דייוויס. אולם, הבהיר כי הוא לא התכוון ממש לשחזר את הצילום. אחרי הכל, מדובר בגיליון קיץ שמצריך בהירות ואווירה תוססת. "זה לא רק סביב עבדות, אלא גם על המבט של האדם הלבן על הגוף השחור, והפיכתו למשהו שמשדר אלגנטיות וכוח".

ויולה דייוויס על השער של ואניטי פייר. דאריו קלמס, אתר רשמי
"ידעתי שזהו רגע להיות אקסטרה-שחור". ויולה דייוויס על שער ואניטי פייר/אתר רשמי, דאריו קלמס

עוד בוואלה!

שינוי אידיאל היופי? אלו דוגמניות השער של ספורטס אילוסטרייטד

לכתבה המלאה
ויולה דייוויס על השער של ואניטי פייר. דאריו קלמס, אתר רשמי
"אני הולך לשכתב את הנרטיב הזה ולקחת עליו בעלות". ויולה דייוויס על שער ואניטי פייר/אתר רשמי, דאריו קלמס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully