וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"את מכוערת בלי איפור": נועה סול מתן מחזירה לכל הטוקבקיסטים המרושעים

29.7.2020 / 7:00

נועה סול מתן היא אחת המאפרות המקומיות הבולטות ברשת. בחשבון האינסטגרם שלה אפשר למצוא שלל מראות מושקעים מעולמות הפנטזיה, הטלוויזיה והביוטי וכמה לוקים מרהיבים שהם בעצם מסרים חברתיים בועטים. אז איך יכול להיות שעד לפני כמה שנים היא שנאה להתאפר?

בווידיאו: סרטון איפור נגד בריונות ברשת שיצרה המאפרת נועה סול מתן/צילום מסך מתוך אינסטגרם

עד גיל 15, המאפרת הישראלית נועה סול מתן סלדה מאיפור. "פשוט שנאתי את זה. בתור ילדה קטנה אפילו לא הייתי מוכנה להתאפר בפורים", היא מספרת. אבל מאז, עברו הרבה מים בנהר - והיום היא אחת המאפרות הבולטות ברשת עם חשבון אינסטגרם ייחודי שלו יותר מ-41 אלף עוקבים. מתן, בת 21 ממעלה אדומים, רחוקה מלהיות מאפרת רגילה שמשתפת מראות ביוטי מהוקצעים. היא משתמשת בפלטפורמה ובכוחה של הרשת כדי להעביר מסרים ומחשבות והכול בכישרון רב, שכבר הרבה זמן לא נראה באינסטגרם המקומי שלנו.

"אל עולם האיפור הגעתי בגיל 15 מתוך אהבה לאומנות", היא אומרת "ציור הוא חלק גדול מהחיים שלי, וברגע שהחלטתי לשלב את הציור עם איפור - יצא מה שיצא, וזו מי שאני היום". שיטוט קל בפיד שלה ייקח אתכם לשלל עולמות. יש לה מראות מעולמות הפנטזיה, מראות בהשראת מותגי על, דמויות מצוירות מסרטים וסדרות שהופכות להיות חלק מאיפור הפנים שלה, מאכלים שמהווים לה השראה ועוד ועוד.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

"אין לי מודל אחד לחיקוי", היא טוענת. "הרעיונות שלי מקוריים ובאים לי לבד. לפעמים מדברים אישיים שאני עוברת, לפעמים קטע משיר ואפילו דמות שהתחברתי אליה. אני אוהבת ליצור הכל בעצמי". על כל מראה של איפור היא עובדת שעות ארוכות, לעיתים גם יום שלם, והוא כולל שימוש במוצרי איפור שונים כמו צלליות ומייק-אפים, צבעי פנים וגם בחירה של פיאות תאומות. "יש לי בסביבות ה-30 פיאות ואני חושבת שהן חלק משמעותי מאוד מהלוקים שאני יוצרת. אני לא יכולה בלעדיהן".

אותנו סיקרן במיוחד סרטון אותו פירסמה סול מתן לפני כשבועיים. "את מביכה", "בחיים לא תצליחי", "חיה בסרט", ו-"מכוערת בלי איפור", אלו הם רק חלק מהציטוטים שציירה סול על פניה כחלק ממאבק בביריונות ברשת. "ב-2017 העלתי את סרטון האיפור הראשון שלי שגרר מלא תגובות נוראיות. לקחתי את זה קשה". כתבה, "ב-2020 יש לי רק דבר אחד להגיד - תאמינו בעצמכם, אל תקשיבו לסביבה. הכול אפשרי". באייליינר שחור שנוזל מדמעות, עם פנים שמתכסות אט אט בכיתובים, חבלות, קרניים ואפילו סלוטפ על הפה עם איקס מודגש בשחור - המסר של סול מתן ברור ועוצמתי. "החלטתי להעביר את הנושא החשוב הזה דרך האיפור. כל כך הרבה אנשים התחברו לזה. אפילו הודו לי שצילמתי אותו".

עוד בוואלה! אופנה

ערימות של יצירתיות: דף האינסטגרם המדהים של המאפרת פרנסס אוסליבן

לכתבה המלאה

אך זו אינה תמונת האיפור הראשונה של מתן שמכילה בתוכה מסר חברתי כלשהו. בעבר היא העלתה תמונה שלה במסגרת מחאת המכנסונים שהסעירה את המדינה, בה היא ציירה ילדות עם מכנסיים קצרים על בית החזה ויצרה מראה איפור בהשראת השמש הקופחת ובהזדמנות אחרת יצרה לוק פטריוטי בהשראת דגל ישראל. "הבנתי שאני יכולה לקחת מסר מסוים ולהמיר אותו ללוק איפור שלם, אז אמרתי לעצמי - 'למה לא?'. זה הרבה יותר עוצמתי להעביר ככה מסר מאשר לכתוב טקסט בנושא".

אם ציפיתם שהיא תאפר אתכם לאירוע קרוב, אז צר לנו לאכזב אתכם. מתן החליטה שהיא מפסיקה לקבל לקוחות. "בהתחלה איפור היה תחביב עבורי - ואז התחלתי לעסוק בזה באופן מקצועי ולקבל לקוחות. אחרי שנה הבנתי שזה פשוט לא בשבילי". היום היא בעיקר משקיעה באינסטגרם. "הבנתי שאני רוצה להתפתח ברשת. על כל סרטון אני עובדת מאוד קשה, ואני מעלה רק כשאני מרוצה מהתוצאה. אני גם מקבלת הרבה תגובות טובות וזה תמיד עושה טוב על הלב".

  • עוד באותו נושא:
  • איפור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully