וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעצבת ליהי סגל חוזרת לישראל: "אנחנו לא יודעים מה יהיה מחר, עדיף שנהיה בבית"

24.7.2020 / 7:50

למעצבת והבעלים של Bleecker & Prince, ליהי סגל, היה הכול. עסק תכשיטים משגשג בניו יורק, בעל מצליח עם קייטרינג לאירועים אקסלוסיביים, דירה חדשה ומהפנטת ב'לואר איסט סייד' ואז הגיעה הקורונה וטרפה את הקלפים. ריאיון בלעדי

ליהי בליקר אנד פרינס. יח"צ,
הגשימו חלום וחזרו לישראל. ליהי סגל, המעצבת של Bleecker & Prince עם משפחתה/יח"צ

לצד הכאוס הנלווה למשבר הקורונה, יש גם כמה דברים חיוביים שהגיעו בעקבות המגפה. אחד מהם הוא גל חזרה לארץ של עשרות אלפי ישראלים יורדים שכבר השתקעו בחול, רבים מהם בעלי עסקים או כאלו המחזיקים במשרות בכירות, ביניהם מעצבת התכשיטים ליהי סגל, הבעלים של המותג Bleecker & Prince, שנחתה בארץ לפני חודש יחד עם בעלה ושני ילדיהם, איזי, חודשיים, ומקס, אוטוטו שנתיים.

רק כדי לסבר את האוזן: סגל, 34, מחזיקה בשואו רום פרטי בניו יורק, מוכרת בכלבו היוקרתי ברגדורף גודמן לצד בוטיקים קטנים ברחבי ארה"ב, וכמו כן מטפלת בלא מעט קליינטים פרטיים להם היא מעצבת באופן אישי. בעלה, ניר, בעל עסק פרטי לשירותי קייטרינג אקסלוסיבי העובד לא מעט עם אירועים והפקות של תעשיית האופנה, ואם כל זה עדיין לא מצטייר כהגשמת החלום האמריקני, השניים החלו את 2020 עם מעבר לדירת לופט מטורפת בלואר איסט סייד האופנתי, בבניין חדש ומשופץ. "כל מה שחלמנו עליו התחיל להתגשם. הספקנו לגור כמה חודשים בדירה המושלמת, ואז שברנו את החוזה ותוך חודש ארזנו הכל ונחתנו בארץ".

ליהי בליקר אנד פרינס. יח"צ,
תכשיטים ייחודיים שהגיעו לבוטיקים הכי שווים בארה"ב/יח"צ

איך מחליטים לחזור לארץ בשיא ההצלחה? קורונה עם משבר ניהולי יש גם בארץ.
"לפני שנה, כשמקס הייתה בת שנה התחיל לעקצץ לשנינו לחזור לארץ. דיברנו על זה קצת וחד משמעית החלטנו להישאר בניו יורק ולבסס את העסקים שלנו עוד כמה שנים, ואז נכנסתי להיריון שני. כשהייתי בחודש שביעי התחילה הקורונה ובעצם ביום אחד נסגר המשרד שלי. העבודה שלי כוללת פגישות עם לקוחות, ייצור בבתי מלאכה, חיפוש אבנים ותמיכה ללקוחות בארץ. אני לא יכולה לעבוד מהבית כמו אלו מההיי-טק. בעלי ואני עדיין המשכנו לעבוד אבל הווליום השתנה. מהצד של ניר הפסיקו האירועים והוא התחיל להכין תרומות של מזון וארוחות על הפלטפורמה של העסק שלו ושלחנו לבתי חולים כמו מאונט סיני, לצוות ולמחלקות. במקביל נעצרו לי מלא פרויקטים עם חנויות חדשות ושוות כולל אירוע השקה כמעצבת החדשה לאוסף שנמכר במוזאון MAD. הקורונה טרפה את הקלפים, אנחנו לא יודעים מה יהיה מחר, אז עדיף שנהיה בבית, בישראל, עם המשפחה והחברים".

עוד בוואלה!

המעצבת מילי דהן: "נשים לא יכולות לשלם 900 שקלים לחולצה"

לכתבה המלאה
ליהי בליקר אנד פרינס. יח"צ,
"אנחנו מול שעון ניו יורק כל הזמן. גם בארוחת שישי - עובדים". ליהי סגל/יח"צ

מה עושים בשביל להחזיק עסק בשלט רחוק? מצליחים לעבוד מהארץ?
"לא פשוט מצד אחד, ומצד שני העסקים עדיין לא עובדים במאה אחוז. אם פעם הייתי באה לארץ כמה פעמים בשנה ומרכזת פגישות ומכירות, מעכשיו זה יהיה הפוך. אתה לא יודע לאן העולם הולך, האינסטינקט הוא לחזור הביתה, לישראל. הכנו את עצמנו נפשית שלא יהיה פשוט לחזור. בהתחלה החלטנו לבוא לישראל לחצי שנה ולסבלט את הדירה שלנו. תוך יום גלגלנו את האפשרויות והחלטנו יחד לקפל הכל ולחזור לארץ. תוך חודש היינו בארץ, מכולה, דרכונים, חוזים, ממש תיקתקנו".

סגל מספרת שלחזור לשורשים זה חשוב, אבל כמו כל עצמאית מצליחה, יש מחיר שצריך לשלם וזה לעבוד - 24/7. "אנחנו מול שעון ניו יורק כל הזמן. גם ביום שישי ובארוחת שישי - עובדים. משתמשים בבוקר בשביל להכין כמה שיותר דברים ליום עבודה. איזי בן חודשיים אז הוא איתי ובקרוב תהיה מטפלת. מקס בגן ליד הבית של ההורים שלי, עד שנמצא דירה בתל אביב. הקצבנו דד ליין של עד ה-1 בספטמבר. עד אז אנחנו חייבים למצוא דירה".

איך בכלל התבססתם בניו יורק?
"הייתי בניו יורק כמעט שנה אחרי הטיול של דרום אמריקה והתאהבתי. הייתי במוד שאני חייבת לחיות בניו יורק והחלום היה ללמוד עיצוב תכשיטים, דירוג יהלומים ואבני חן ב-FIT. ידעתי שאחרי הלימודים מקבלים ויזת עבודה לשנה והתכנון היה להמשיך להתפתח שם. חזרתי לארץ, הכנתי תיק עבודות, שלחתי אותו ואז הזמינו אותי לריאיון. הייתי בהיי מטורף. עשיתי כל מה שאני יכולה כדי להתחיל את החיים והלימודים שלי בניו יורק. בפועל סיימתי את הלמודים בגיל 27 ובאותו יום חזרתי לארץ. כבר בשנה האחרונה של הלימודים עבדתי קצת באופן פרטי ועשיתי עיצוב אישי לפי הזמנות, לא מעט עבור החבר'ה הישראלים שהכרתי שם. קיבלתי הזדמנויות עבודה, אבל הייתי בודדה ורק רציתי לחזור לארץ. החלום לגור בניו יורק נשאר אבל הבנתי שלבד זה הארד קור".

ליהי בליקר אנד פרינס. יח"צ,
מנדי מור עונדת טבעת ועגילים של Bleecker & Prince/יח"צ

סגל חזרה לישראל ועבדה באותה התקופה כמעצבת בחברת יהלומים בבורסה ברמת-גן. לאחר שנתיים כבר הקימה את בליקר אנד פרינס. "השם ביטא את הגעגועים לניו יורק. ממש בהתחלה נסעתי לניו יורק לחודש להציג את הקולקציה הראשונה בתערוכה. כמה שבועות לפני שהגעתי, ניר, בחור ישראלי שגר שם רצה שרשרת ופנה אליי דרך מכרים משותפים. התחשק לו שרשרת גברית ולא היה לו מושג מה בא לו. הצעתי לו את התליון של המשולש הפתוח עם יהלומים שחורים וזהב שחור. ברגע שנחתתי בניו יורק, מסרתי לו את זה אישית ומאותו הרגע לא עזבנו אחד את השנייה חודש שלם. ניר רצה שאעבור לניו יורק, אני החלטתי שאני לא מוותרת על בליקר בישראל, לא מוותרת על ניר וממש לא מוותרת על להצליח בגדול".

בקיצור, לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. איך עושים את זה?
"משהו כזה. שנה שלמה הייתי על הקו בין ישראל לניו יורק, לבסס את העסק בישראל ובמקביל לבסס את הקשר עם ניר. אחרי שנה הרגשתי שאני יכולה לעבור לניו יורק ולפתוח שם את בליקר אנד פרינס כחברה אמריקנית. לא מעט בזכות אימא שלי, שהעניקה לי את הפוש הסופי כשעזבה תפקיד בכיר באמדוקס ועברה לנהל את בליקר בארץ. יש לי שתי חברות, אחת בישראל ואחת בניו יורק. בארבע השנים האחרונות הקפדתי להגיע 4-5 פעמים לארץ. לפגישות, מכירות, עיצוב אישי ולקדם את העסק. במהלך הדרך ניר ואני גם התחתנו פה בישראל ואז חזרנו לעסקים שלנו בניו יורק. הייתה לי במה בווג, מארי קלייר, ניו יורק פוסט, טיימס מגזין, מגזין W, ובאתרי האונליין WWD ו-WhoWhatWear".

לא פחדת לחזור לפה כשהתעשייה בקרשים?
"גם בניו יורק לא הייתי בשיא מבחינת עבודה, יש ירידות חדות במכירות, וזה שילדתי לא עוזר. בינתיים אני בונה אתר חדש, השקעה גדולה שהחלטתי לא לעצור. המזל שלי, טפו טפו, שאני יכולה לספוג את התקופה. שני העסקים עובדים וזה לא מובן מאליו. קיבלתי גם מענק קורונה בניו יורק שזה נחמד מאוד".

מה זה נחמד מאוד?
"מדובר בסכום משמעותי. בקטע הזה לצערי ישראל כל כך מאחור. עדיין העדפתי לחזור, והנה אני פה. אני מאמינה שהעולם יחזור. בספטמבר דברים יתחילו להסתדר, אני אופטימית, אם לא הייתי אופטימית לא הייתי יכולה לעשות את הצעד שאני עושה. לשקם ייקח המון זמן, ואני חייבת לציין שדווקא עכשיו לקוחות קיימים הכי מפרגנים ומזמינים כדי לתמוך בעסק קטן שהם אוהבים".

ליהי בליקר אנד פרינס. יח"צ,
מקימה אתר חדש ונהנית ממענק הקורונה של דונלד טראמפ/יח"צ
ליהי בליקר אנד פרינס. יח"צ,
הפאשניסטה המצליחה פמלה טיק בתכשיטים של Bleecker & Prince/יח"צ
ליהי בליקר אנד פרינס. יח"צ,
משפחה לפני הכול. ליהי סגל, ניר ומקס הקטנה/יח"צ
  • עוד באותו נושא:
  • תכשיטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully