וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם רק ארד 30 קילו": דוגמנית הפלאס סייז המדהימה שעברה לנו מתחת לרדאר

1.10.2020 / 0:05

לא ברור איך, אבל הצלחנו לפספס את אחת הדוגמניות העסוקות של השנים האחרונות. תכירו את פרשס לי, דוגמנית בת 31 ממוצא אפרו-אמריקני שכבר סימנה "וי" על שער בווג, קמפיין עם קים קרדשיאן ומסלולים למעצבים הכי נחשבים. תתכוננו, יש לה הרבה מה להגיד על התעשייה הזו

אתר רשמי

לא שאנחנו מצליחות להבין איך, אבל הדוגמנית פרשס לי הצליחה לעבור לנו מתחת לרדאר - וזו תקלה רצינית שחובה לתקן. מדובר באחת הדוגמניות העסוקות בתעשייה שפורצת את כל גבולות אידיאל היופי עם יופי מהפנט ואופי לוחמני. פרשס בת ה-31, ילידת אטלנטה, הספיקה לעבוד עם כל השמות הגדולים בתעשייה ולככב על שערי מגזינים נחשבים, וזאת בעודה דוגמנית פלאס-סייז ממוצא אפרו-אמריקני, נתוני פתיחה שלא תמיד קל לפרוץ איתם. פרשס לי עברה את המחסומים.

אם נתחיל למנות את רשימת ההישגים של פרשס, כנראה שתהיו בהלם שעד כה לא שמעתם עליה. ב-2016 היא כבר צעדה על מסלולים לצד אשלי גרהאם, דוגמנית הפלאס סייז המצליחה בעולם, ומאז הספיקה לעבוד עם מארק ג'ייקובס, מיו מיו, טומי הילפיגר, כריסטיאן סיריאנו, ברנדון מקסוול ועוד ועוד. לאחרונה הצטלמה לשער של מגזין ווג איטליה ולהפקת אופנה מושקעת במיוחד שהצטרפה אליו. חשבון האינסטגרם שלה מונה מספר נמוך של עוקבים ביחס לעשייה האינטנסיבית שלה בתעשייה, כ-130 אלף בסך הכל, וזה רק מוכיח את הטענה - מדובר בדוגמנית מצליחה שחמקה לנו בין העיניים - וחבל.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטוש

כמצופה מדוגמניות בתקופה האחרונה, על אחת כמה וכמה מכאלה ששייכות לקטגוריית הפלאס סייז והנשים השחורות, לפרשס לי יש הרבה מה לומר על חוסר שוויון בעולם שבא לידי ביטוי במאבקי הגזע ובאידיאל היופי של תעשיית האופנה. כבר ב-2016 אמרה בריאיון: "תמיד הרגשתי שלא כל הדוגמניות צריכות להיראות אותו הדבר, בעיקר בתעשיית הפלאס סייז שמנסה לקדם גיוון, אבל גיליתי שגם בתוך התעשייה הזו יש אידיאל יופי".

הפריצה הגדולה של לי הגיעה ב-2015 כאשר חתמה בסוכנות הדוגמנות IMG. לדבריה, לפני שעברה אליהם עבדה עם סוכנים שביקשו ממנה לשנות את שמה, שיערה ושאר ירקות. רק ברגע שהשלימה עם מי שהיא, והסוכנים החדשים שלה בסוכנות IMG קיבלו זאת - היא התחילה לפרוח. באותה שנה היא הצטלמה למגזין בגדי הים של ספורטס אילוסטרייטד ועשתה היסטוריה כשהייתה האפרו-אמריקנית פלאס-סייז הראשונה שזוכה לעשות כן.

עוד בוואלה! אופנה

שינוי אידיאל היופי? אלו דוגמניות השער של ספורטס אילוסטרייטד

לכתבה המלאה

מאז היא לא מפסיקה לקצור הישגים. היא צעדה השבוע בשבוע האופנה במילאנו בתצוגה של ורסצ'ה ואף הצטלמה לקמפיין החדש של סקימס, מותג המחטבים של קים קרדשיאן. זאת כאמור, אחרי שגם זכתה לככב בשער גיליון ספטמבר הנחשב של מגזין ווג איטליה, כשהיא לבושה בבגדים של פראדה כחלק מהפקת ענק של המגזין. בריאיון שנערך איתה בשבוע שעבר למגזין אלור, מדירתה בניו יורק דרך הזום - ברוח התקופה כמובן, היא סיפרה על הקשר שלה לתעשייה. לדבריה, היא חלמה להיות עורכת דין עם מלתחה מלאת חליפות מעצבים. אחותה ואימה עסקו בדוגמנות, אבל זה לא משהו שהיא אי פעם שקלה לעשות. "אחותי תמיד אמרה לי שאני יכולה להיות דוגמנית, אם רק ארד 30 קילו. אז השלמתי עם זה שלא אהיה דוגמנית". יום אחר היא ליוותה חברה לאודישן, ומצאה את עצמה חותמת על חוזה דוגמנות בעצמה. "רציתי להיות עורכת דין כדי לעזור לאנשים למצוא את הקול שלהם, והבנתי שבתור דוגמנית אני יכולה לעשות בדיוק אותו הדבר".

היא סיימה את הריאיון בכך שהיא פועלת ונאבקת למען ילדות כמוה, שרצו ללבוש שאנל אבל לא נחשפו לדימויים שמייצגים אותן במדיה. מחוץ למעגל החברתי הקרוב שלהן, הן בכלל לא זכו לראות נשים שנראות כמוהן. "אני בתעשייה שלא הוקמה עבורי - ולא רק בגלל המידה שלי, אלא גם בגלל הגזע שלי, השיער שלי וצבע העור שלי. אני צריכה להמשיך להילחם כדי להוכיח שאנשים שנראים כמוני הם יפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully