וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיהור לכיפור: 4 קוסמטיקאיות ממליצות - כך תנקו את העור ביסודיות

ביום בו כולנו עוסקות במלאכה קפדנית של טיהור פנימי וניקיון הנפש, החלטנו לקבל מספר טיפים מהקוסמטיקאיות המובילות איך להתנקות גם מבחוץ. הפנים הן המראה של הנפש ואנחנו רוצות להיראות טוב - אין אנד אאוט

צילום: עידו שחם, עריכה: עומרי מלכה

ביום הזה שכולו סליחה, מחברים, מהיקום, מהמשפחה, חשבנו שאולי כדאי שגם נבקש קצת סליחה מעצמנו. מירוץ החיים לעיתים גורם לנו, הנשים, לשים עצמנו אחרונות בתור. כי המטלות לעולם לא נגמרות ואנחנו רוצות להספיק הכל מהכול. על פי הקבלה הפנים שלנו משקפות את ה'פנים' - מה שאנחנו מרגישות, חוות, אם עצוב לנו או רע, וכן, כעסים ומרמור עושים קמטים. אז בזמן שאתן מתנקות מהשנה המחרידה שעברה על כולנו (תודה לך קורונה) ומנסות להגיע לשלווה פנימית, אספנו לכן כמה טיפים לניקוי יסודי של עור הפנים מארבע קוסמטיקאיות מובילות. אין כאן המלצה על מוצרים, חומצות וקרמים למיניהם, רק עשו ואל תעשו, דעו מה מתאים לכן וגם אופציית רוקחות אישית בבית למשקיעניות.

חוה זינגבוים

"בעלות עור שמן - הקפידו לנקות את העור בסבון פנים לפחות פעם ביום עם עדיפות לערב כדי להימנע מעודף ייבוש. שימוש בסבון פנים בוקר וערב יכול לגרום לתופעה הפוכה של גירוי יתר של בלוטות החלב וייצור מוגבר של שומן עורי. מומלץ להקפיד על לחות קלילה על בסיס מים או חומצה היאלרונית המסייעת בשמירה על רמת הלחות הטבעית של העור".

"בעלות עור יבש - מתאים לבצע ניקוי משולב: בערב שימוש בתכשיר המבוסס על חומצות פירות, תפקידם לעודד השלה של תאי עור מתים משכבת העור העליונה ולחשוף בעדינות תאי עור חדשים ורעננים (תחפשו ברכיבים את השמות: חומצות אלפא הידרוקסיות, גליקולית, לקטית, מלית, טרטרית וציטרית). רצוי לוודא שסך כל החומצות לא יעלה על 10%. בנוסף פעם עד פעמיים בשבוע להשתמש בתכשיר המכיל גרגרים. תהליך זה של שיוף עדין ישלים את פעולת החומצות, ויסלק בעדינות את התאים המתים שהשתחררו. השילוב בין השניים ישפר את מרקם העור, יסייע בתהליך ההתחדשות והניקוי, ויבטיח עור זוהר ובוהק".

פולה בליק

"כולנו מנקים את הפנים שלנו והגוף בלי יותר מידי מחשבה על איזה תכשיר מתאים לנו באמת ואיזה סוג עור בכלל יש לנו. עור הגוף הינו האיבר הגדול ביותר ואנשים לא מקדישים לו את תשומת הלב המתבקשת".

עור פנים יבש דורש ניקיון עדין ולא אינטנסיבי - מומלץ לנקות עם סבון פנים מעורבב עם שמן קוקוס או עם קרם בעל מרקם עדין ועשיר בלחות או בתחליב פנים עשיר בעלי מרכיבים מלחחים ומזינים.

עור פנים שמן דורש חומרים נטולי לאלכוהול - מטרת חומר הניקוי היא להסיר את עודפי שומן המופרשים מן הנקבוביות. יש לנקות בחומר סופח שומן ומייבש פצעים וכן בעל חומרים אנטי בקטאריילים למניעת זיהומים ודלקות.

עור פנים מעורב/רגיל שהוא השכיח ביותר בארץ מצריך חומרים בעלי הרכבי לחות המכילים חומרי הזנה כשחומר הניקוי צריך להיות בעל טקסטורה בינונית.

עור פנים רגיש הוא בעל תגובה מהירה ואינטנסיבית לחומרים. היות וסוג עור זה נוטה לפתח כתמים ואדמומיות במהירות רבה, חומרי הניקוי צריכים להיות בעלי מרקם חלק ועדין ללא פרבנים, חומרים משמרים, SLS ונטולי בישום. ניתן להתמש בסבונים עדינים, תחליבי רחצה בעלי מרקם רך ואף בשמנים מסוג שקדים, עץ התה ושמן זית.

מתכון לפילינג ביתי המתאים לעור מעורב/רגיל:
1 כף מיץ לימון טרי
1 כף מיץ תפוז טרי
1 כפית גבינה לבנה
1 כפית קוואקר
לערבב הכל בכלי, למרוח על הפנים באופן אחיד ולהשאיר למשך 20 דקות. לאחר מכן לשטוף את הפנים במים פושרים.

קרן ברטוב

"הדבר הבסיסי והחשוב ביותר בשגרת הטיפוח הוא ניקיון יסודי של העור עם סבון. חשוב לשטוף את הפנים על מנת להסיר שכבת לכלוך וחיידקים שהצטברו על הפנים במהלך היום, במטרה להגיע לרמת ניקוי של 100%".

"מומלץ לשטוף את הפנים פעמיים ביום ולעשות את זה נכון: עם מים פושרים (לא חמים או קרים מידי היות ושינוי קיצוני בטמפרטורת המים עשוי לגרום לגירוי העור), יש להשתמש בקצות האצבעות במשך דקה או שתיים, ולא לקרצף בצורה מאסיבית. פעולה של קרצוף מאסיבי עלולה להסיר מהעור את שכבת ההגנה הטבעית שלו. יש לשטוף את הפנים, כולל הצוואר, כיוון שגם באזור זה מצטבר לכלוך ופסולת. הכי חשוב לבחור סבון איכותי: סבונים שאינם מכילים דטרגנטים וסולפטים, אלכוהול, חומרי ריח וצבע. יכול להיות לסבון ריח נפלא, אבל יש לבדוק שהריח מגיע מהרכיבים שלו ולא מתוספי ריח. נכון לבחור סבון המכיל אצות ים, פרחי קמומיל, מלפפונים, מרווה ועוד, כל אלו יאפשרו שימוש יומיומי ללא תחושת יובש או גירוי. אגב, אין צורך בהמון סבון, כמות בגודל של גרגר אפונה תספיק בהחלט".

לכל הסובלות משחורים, ברטוב מציינת כי היא ממש לא ממליצה להוציא שחורים בבית. "זו פעולה שיש לשמור לטיפול הקוסמטיקאית. כשמוציאים שחורים בבית, ללא גורם מקצועי זה יכול לגרום לזיהום, המטומות (שטפי דם) או פצעונים. שמירה על עור זוהר ובריא זה משהו שבהחלט אפשר לעשות בבית עם חומרים המותאמים אישית לסוג העור, אבל אפשר לחיות עם השחורים בתקופת הסגר ולהשאיר את הטיפול בהם לאנשי המקצוע".

עוד בוואלה!

2020, את חייבת ריח חדש: הבשמים שבאמת שווים את ההשקעה

לכתבה המלאה

מימי לוזון

"נצלו את יום כיפור לניקוי מבפנים החוצה. צום שכזה פעם בשנה זה דבר מעולה לניקוי רעלים וגם לעור הפנים והגוף".

מסיכת פילינג גרגרים טבעית:
לטחון אורז עם שקדים ושיבולת שועל דק דק, ניתן לערבב עם מעט שמן שקדים לעור יבש, או עם חלב שהינו חומצה לקטית לערבב היטב ולעסות את העור.

פיליניג מהיר וקל יותר:
לחצות ענב לחצי ולהעביר על הפנים. זהו פילינג שמסיר תאים מתים ומבהיר את העור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully