וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יי לו תכעס: ההעתקה הבוטה של אסוס לפרינט העלים האייקוני

25.9.2020 / 7:30

מי לא מכירה את שמלת המחשוף הטרופית שלבשה ג'ניפר לופז לגראמי בשנת 2000 ו"שברה את האינטרנט"? מתברר שבאסוס מכירים היטב, ואפילו החליטו לעשות עליה סיבוב. מותג האונליין הפופולרי מציע בגדי ים עם ההדפס האייקוני וההבדל בין המחירים הוא מאות שקלים

ASOS/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

מי לא מכירה את השמלה האייקונית של ורסצ'ה שלבשה ג'ניפר לופז לטקס הגראמי בשנת 2000? השמלה עם המחשוף המשוגע ופרינט העלים הטרופי ש"שברה את האינטרנט" והביאה לעולם את גוגל תמונות. מדובר באחת השמלות ההיסטורית שידעה התעשייה במאה הנוכחית. השמלה שהפכה לסימן ההיכר של בית האופנה האיטלקי, שסחט את הלימון עד תום עם שלל חידושים לאורך השנים. השמלה שהרימה לג'יי לו שהייתה עד אז כוכבת ממוצעת והשמלה שהזניקה את הקריירה של דונטלה ורסצ'ה, שניסתה להתרומם מהרצח הטרגי של אחיה ג'יאני ב-1997. בקיצור, מדובר באחת השמלות הכי מדוברות של תעשיית האופנה. אז שאסוס לא יעשו על זה סיבוב?

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטגרם

ג'ניפר לופז, ורסצ'ה. GettyImages
האייקון, החידוש, המקור. ג'ניפר לופז בתצוגה של ורסצ'ה עם שמלת העלים/GettyImages

אתר הקניות הפופולרי אסוס זיהה את הפוטנציאל שבפרינט הטרופי המזוהה עם בית האופנה ורסצ'ה והחליט לייצר לעצמו קולקציית בגדי ים דומה, שלא נאמר - זהה. רק בשנה האחרונה החליטו בוורסצ'ה להשיק קולקציה שכולה חידוש לפרינט האייקוני, ועשו זאת עם הופעה בלתי נשכחת של ג'ניפר לופז על המסלול בשבוע האופנה במילאנו בספטמבר 2019. מאז, יצאה לחנויות הקולקציה שמחדשת את הפרינט הזכור עם שמלות בעיצובים חדשים, חולצות, מכנסיים בלייזרים ועוד. אסוס ראו כי טוב והחליטו גם הם להציע קולקציה באותו הסגנון ממש.

בקולקציה של אסוס תוכלו למצוא שלל דגמים של בגדי ים. למשל, בגד-ים שלם עם חיתוך טרנדי באזור הבטן, ביקיני קטנטן וסקסי, דגם עם רצועות באיזור הבטן, גזרת וואן שולדרס, תחתונים גבוהים ותחתונים נמוכים, דגמים מותאמים לנשים במידות גדולות ועוד. בעוד שכדי להצטייד בבגד מהקולקציה של ורסצ'ה תצטרכו להיפרד מכמה מאות דולרים, במקרה של אסוס מדובר בדולרים בודדים. כך למשל, בגד-ים בפרינט הזה מבית אסוס נמכר באתר של פקטורי 54 תמורת 600 שקלים לתחתונים ו-470 לחזייה, מחיר הנחה (מחיר מקורי 990 שקלים לתחתונים ו-1,190 לחזייה). לשם השוואה, באסוס תשלמו לא יותר ממאה שקלים לכל חלק, בהנחת סוף עונה, ויש חלקים שאפילו יעלו לכן 30 שקלים.

ורסצ'ה, אסוס חיקוי. אתר רשמי, מערכת וואלה! NEWS
מישהו כאן נסחף. ההצעה הזולה של אסוס/מערכת וואלה! NEWS, אתר רשמי

זו לא פעם ראשונה שמותגים נגישים כדוגמת אסוס נשענים על דגמים ידועים, אלא שהפעם מדובר בפרינט כל כך מזוהה עם בית האופנה שהבחירה לייצר בגדי ים בהשראתו מעט צורמת וגורמת לנו לזעוק "העתקה". חשוב לציין כי בכל הקשר לזכויות יוצרים באופנה, קשה מאוד להוכיח שמדובר בהעתקה והרבה פעמים מעצבים בוחרים לוותר על התהליך הסבוך והבירוקרטי שסיכויי הניצחון בו נמוכים ופשוט לזרום עם המשפט של קוקו שאנל לפיו "אם אתה רוצה להיות מקורי - היה מוכן לכך שיעתיקו ממך". מעצבי העל סומכים על הלקוחות שלהם שיידעו להבחין מהו המקור ומה החיקוי ולשמור אמונים ליצירה המקורית. עכשיו הבחירה היא בידיים שלכן - אם להחרים את הדגם הזה של אסוס מתוך מחשבה שהוא משתמש בפרינט של בית אופנה אחר כדי לקצור הצלחות, או להגיד לעצמכן שבתקופות קצרות במזומנים, אתן מוותרות לעצמכן על הנאמנות ומחליטות שמדובר בפרגון לייחודיות של ורסצ'ה ותו לא.

עוד בוואלה!

מהבלוק, עם הטאי דאי: ג'ניפר לופז בלוק עליז במיוחד

לכתבה המלאה
ורסצ'ה, אסוס חיקוי. אתר רשמי, מערכת וואלה! NEWS
ג'יי לו תכעס, בדוק/מערכת וואלה! NEWS, אתר רשמי
ג'ניפר לופז, ורסצ'ה. GettyImages
מה דונטלה תגיד?/GettyImages
ג'ניפר לופז ורסצ'ה 2000. GettyImages
כך הכל התחיל, ג'יי לו בטקס הגראמי, שנת 2000/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully