וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשייה סופדת לגל אפל: "גל היה 'טיפוס', מאלו שמפעילים אצלך כל גלגל במוח ובלב"

נשיא המדינה ודמויות רבות בתעשיית האופנה הספידו את הסטייליסט המוערך, שהלך לעולמו לאחר שנים של מאבק במחלת הסרטן. "נכון שהיית גם בעלי, אבל אתה עדיין חלק ממני", נפרדה ליאת אשורי

גל אפל. יח"צ,
"הספירה הסתיימה", גל אפל הלך לעולמו ממחלת הסרטן/יח"צ

אמש (שבת), אחרי שנים של מאבק קשוח במחלת הסרטן, הלך הסטייליסט גל אפל לעולמו. בפוסט מצמרר שהשאיר אחריו בפייסבוק בעמוד הקהילה של חלאסרטן כתב "אובחנתי בינואר 2020 עם גידול בראש, הספירה לאחור החלה ואם אתם קוראים את הדברים שלי, זה אומר שאיפשהו הספירה הסתיימה".

אפל בן ה-46, אב לילד בן 4, הוא מדור הסטייליסטים הראשון שצמח במדינת ישראל. הזוגיות עם הסטייליסטית ליאת אשורי, גרושתו, הובילה גם לשיתוף פעולה מקצועי והשניים עבדו תקופה ארוכה כצמד בהפקות הכי נחשקות בטלוויזיה. "כוכב נולד", "הישרדות", "היפה והחנון" כשלימים גם הפך אפל לסטייליסט הצמוד של אייל גולן. הוא השתתף כשופט בריאליטי האופנה "פרויקט מסלול", הגיש פינה ברדיו, כתב טור בעיתון ובהמשך אף הקים בית ספר לסטיילינג עם מיטב אנשי המקצוע המקומיים.

גל עם בנו, יוני 2020

הקעקועים שעיטרו את גופו הפכו לסימן ההיכר עם השנים, והשיח הישיר והביקורת המקצועית ליוו אותו לאורך כל הדרך, עוד בימים בהם אנשי המקצוע שעומדים מאחורי הקלעים כמלבישים, מעצבי שיער ומאפרים לא היו ששים לעמוד בקדמת הבמה.

את מחלת הסרטן אפל לא הסתיר. היא הכתה בו מספר פעמים, אבל האופטימיות והאנרגיות שהוא דאג לשדר היו יוצאות מן הרגיל. לפני 21 שנים אובחן כחולה בסרטן המעי הגס, מאז התבשר כי הוא חולה ארבע פעמים, ובהם נותח שלוש פעמים להסרת הגידול. בינואר האחרון התבשר אפל כי נמצא גידול בראשו. בשנים האחרונות אפל כמעט ולא עבד במקצוע ונתן את כל כולו למען חולי סרטן צעירים בכדי שמערכת הבריאות תכיר בהם כקטגוריה נפרדת ותדאג להתאמת הטיפול באופן שעונה על הצרכים המיוחדים שלהם.

גל אפל. אביב חופי
הפקות טלוויזיה, בית ספר לסטיילינג, סטייליסט אישי/אביב חופי

מעצב האופנה מעוז דהאן, היה אחד מחבריו הקרובים של אפל, עבורו אפל גם שימש כמורה דרך והוא כותב: "כל מי שמכיר אותי יודע שגל אפל זה אחי הגדול והמורה שלי לדרך. האדם המשפיע ביותר לתשוקה ולמקצועיות שלי בעולם האופנה. 12 שנה של חברות ואהבה. לאורך כל השנים המחלה הארורה הזו דאגה להזכיר לו כמה היא נוראית. אבל גל בדרכו שלו האופיינית נלחם בכל הכוח. היום זה הוא יום נורא עבורי, איבדתי חבר, אח ומורה. התקופה האחרונה היתה איומה עבורו ועבור הקרובים אליו אז הנחמה היחידה שעכשיו הוא נח מנוחת עולמים ללא כאב. אוהב אותך בכל ליבי ועצוב עד עמקי נשמתי".

גם המפיק המוזיקלי דורון מדלי נפרד: "אהוב שלי, לעולם תישאר קעקוע על הלב. שהנשמה שלך תחזור אלינו נטולת מאובחן סרטן. חלאסרטן! היופי שפיזרת עלינו מספיק לכולנו לכמה גלגולים".

מעוז דהאן, גל אפל. צילום מסך אינסטגרם, צילום מסך
אח, מנטור, חבר. מעוז דהאן וגל אפל/צילום מסך, צילום מסך אינסטגרם

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, גם כן הקדיש פוסט מיוחד בפייסבוק לגל: "את גל פגשתי לפני כשנה בבית הנשיא, במסגרת מפגש עם צעירים מקהילת חלאסרטן בשבוע המודעות הראשון לצעירים חולי סרטן. מנהיג אמיתי עם עוצמה פנימית שקרנה אל כל מי שהכיר אותו וזכה לליווי שלו. הוא סיפר לי אז על המשמעויות הקשות שהסרטן משאיר אחריו גם אחרי שמחלימים ועל הכוח שנדרש כדי להמשיך יום אחרי יום, בלי לוותר. התבשרתי בכאב אתמול על פטירתו של גל. אני שולח חיבוק אמיץ למשפחתו ומקווה שלא ידעו עוד צער. את הדברים שהשאיר אחריו, חשבתי שכדאי שנקרא כולנו. בימים אלה, עוד יותר מתמיד. חודש אוקטובר זהו חודש המודעות לסרטן השד - אנא, לכו להיבדק. זה יכול להציל חיים".

גל אפל. אביב חופי
הצלם שי קדם על גל אפל: "גל הוא 'טיפוס', מאלו שמפעילים אצלך כל גלגל במוח ובלב"/אביב חופי

צלם האופנה שי קדם כתב על הפגישה האחרונה של השניים: "גל אפל היה אצלי בסטודיו, זה היה בחורף האחרון, עבדנו יחד על קמפיין, כרגיל - גל הוא 'טיפוס' - מהטיפוסים שמשאירים 'שובל' אחריהם, מאלו שמפעילים אצלך כל גלגל קטן במוח, ובלב. כל מפגש שלי עם גל חקוק בסלע, אם ברחוב בגבעתיים כשהוא מטייל עם הכלבים בצהרי יום או או בסדנת האופנה והסטיילינג אצל רון קדמי דוחף לקצה את המערכת בשביל לחלץ אמנות לשמה, או אם בפורטרט הזה שמעטר את מילותיו הנצחיות וכנראה האחרונות. אחרי שנים של סבל והתמודדות - זה נגמר. אני עדיין מנסה לעכל, לא קל. מקווה בשבילך גל יקר - שסוף סוף אתה נח. אוהב אותך מאוד".

גם המפיק מוטי רייף ביקש להקדיש לגל מספר מילים: "אח יקר, אני מתקשה למצוא את המילים. נכנסתי להודעות בנייד שלי ואני מקשיב לקול הבס העמוק שלך, אפילו יותר נמוך משלי. בשיחתנו האחרונה קבענו להיפגש אחרי שהימים האלה שעוברים עלינו יחלפו, מצטער שלא ידעתי על מצבך בזמן האחרון, מצטער שלא הספקתי להיפרד ממך ובעיקר מצטער שהחיים הם כל כך לא הוגנים. אני שוב מקשיב לקול שלך, בכל שיחה קראת לי בשם אחר, חללית, אחי, כפרה, אחשלי - שמות שרק סטרייט כמוך קרא לי בחיי. אני מתקשה להאמין שאתה איננו, אני קורא את מילותיך האחרונות באתר של חלאסרטן ופתאום מבין שבכל אחת מהפגישות שלנו בשנים האחרונות, בעבודה, באירועים ובצילומיםֿֿ, אתה עברת התמודדות קשה מנשוא, היית בעיצומם של הטיפולים, טיפולים קשים, כאלה שסבלת מהם כאבי תופת אבל דאגת לא לשתף אותנו. התנהלת כאילו המחלה לא קיימת, בחרת להסתכל על הדברים אחרת, ליהנות מהחיים, ממה שהם מזמנים, בלי לכאוב ולא להיראות מסכן. רצית להתנתק לרגעים מהמציאות האיומה שחיית, ניסית להדחיק אותה ממך עבור מי שהקיף אותך. חללית יקרה שלי, מאתמול אני עצוב, עצוב ומתוסכל. החיים ממש לא הוגנים, הרי כל כך אהבת אותם והם הטיסו לנו אותך מהם. חללית, אחשלי, אהוב יקר, תנוח לך בשלום. תמשיך להיות אתה, גם שם למעלה. אני אזכור ואמשיך לאהוב אותך תמיד. תודה על המילים שהורשת לנו בלכתך. אוהב אותך, גל של אהבה".

גל אפל, מוטי רייף. יח"צ,
"אוהב אותך, גל של אהבה". גל אפל ומוטי רייף/יח"צ

הזמר קובי אפללו שחלק שעות של שיחות עמוקות עם אפל בבית הקפה השכונתי בגבעתיים כתב: "גל יקר, כמה עצוב לי על לכתך, השיחות על הקפה בנלסון גבעתיים - 'קובי תחיה את העכשיו, אין כלום חוץ מעכשיו, אתה מוכשר, ועושה לאנשים טוב, שאף אחד לא יגיד לך שאתה לא, תשיר את האמת שלך'. כמה שצדקת!! נוח על משכבך בשלום אח יקר, בעולם בלי כאב, בלי גוף שמגביל, בלי תפיסות רדודות, לבטח תהיה לבוש יפה, תאיר אור של לב כל כך טוב".

ליאת אשורי, גרושתו של גל, העלתה סרטון של השניים שצולם לפני כחודשיים, כך היא מבקשת לזכור אותו: "כאב עצום, גל הלך לעולמו הערב. נכון שהיית גם בעלי אבל עדיין חבר שלי וחלק ממני והנה אנחנו פה רק לפני פחות מחודשיים, ככה אזכור אותך. יהי זכרו ברוך ותהיה נשמתו בגן עדן אמן".

עוד בוואלה!

הסטייליסט גל אפל הלך לעולמו ממחלת הסרטן

לכתבה המלאה
גל אפל, ליאת אשורי. שוקה כהן
"ככה אזכור אותך". גל אפל וליאת אשורי, שנת 2011/שוקה כהן
  • עוד באותו נושא:
  • גל אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully