וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה המגדרית המושלמת: גבר בן 61 שיוצא לעבודה עם חצאיות ועקבים

22.10.2020 / 7:00

מארק בריאן הוא גבר אמריקני מגרמניה, מהנדס בן 61, נשוי ואב לשלושה - וכן, הוא גם לובש חצאיות ונועל עקבים ביומיום שלו. הכול חלק ממחאה נגד הסטריאוטיפים על לבוש מגדרי וניסיון לייצר יוניסקס אמיתי. לא פלא שיש לו כבר 125 אלף עוקבים באינסטגרם

מרוץ על עקבים/אבי כהן

העשור האחרון בתעשיית האופנה התאפיין בתנועה הלוך ושוב על הרצף המגדרי. פתאום, לראות גברים לובשים בגדי נשים זה כבר לא כל כך נדיר בנוף, ותודה לבילי פורטר ושמלת הטוקסידו באוסקר. המילה "יוניסקס", שאפיינה בעיקר נשים שלובשות בגדי גברים, התחילה בשנים האחרונות לקבל משמעות אמיתית, ומתארת גם את המצב ההפוך. בגדים הופכים להיות נטולי מין ומגדר ומיועדים לכולם. גבר נשוי ואב לשלושה, אמריקני שחי בגרמניה, החליט להוכיח זאת ולפתוח במחאה פרטית משלו. הוא לובש חצאיות ונועל נעלי עקב בהתרסה, כדי להוכיח שבגדים לא צריכים להיות מזוהים עם מגדר אחד.

הגבר, שהפך להיות אושיית רשת עם חשבון אינסטגרם שמונה 125 אלף עוקבים, הוא מארק בריאן, בן ה-61. ביומיום הוא עוסק ברובוטיקה והנדסה, ובזמן הפנוי מתעד את הלוקים שלו - שכאמור כוללים בגדי נשים. "אני גבר סטרייט ונשוי באושר שאוהב מכוניות יוקרה של פורשה, נשים יפות ומשלב עקבים וחצאיות במלתחה היומית שלי". ואכן, הוא לובש חצאיות עיפרון צמודות באורך מיני או מידי בבית, בעבודה ואפילו לבילויים.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטגרם

בריאן החל ללבוש בגדי נשים לפני ארבע שנים כדי לאתגר את הסטריאוטיפים המגדריים באופנה. "אני מעדיף חצאיות על שמלות, כי שמלות לא מאפשרות לי לערבב בין המגדרים. אני מעדיף מראה 'גברי' עד המותניים, ומראה לא-מגדרי מהמותניים ומטה", הסביר בריאיון למגזין Bored Panda. בחלק העליון של הלוקים שלו הוא מרבה ללבוש חולצות מכופתרות או חולצות פולו, ולעתים משלב גם בלייזרים ועניבות. בחלק התחתון, מלבד החצאיות, הוא נועל עקבים משלל סוגים, לרוב סטילטו בצבעים אחידים שמתכתבים עם הלוק, אך לעתים גם סנדלים על עקב ובחורף יש גם מגפי עקב וגרביונים. מארק סיפר כי את הנעליים הוא קונה מהמותג Lost Ink, שמחזיקים בטווח רחב של מידות, כך שיתאימו לכף הרגל שלו. נעלי העקב שמדגישות את שרירי התאומים ומרימות את הישבן, אחת הסיבות הנפוצות לבחירה של נשים לנעול אותן, עושות את העבודה פי כמה כשמדובר בגופו הבנוי של בריאן. "זה לא תמיד נוח, אבל אני אוהב את המראה", הוא טען.

עוד בוואלה! אופנה

הבשורה של דור ה-Z: גברים, זה הזמן לצבוע את הציפורניים

לכתבה המלאה

כצפוי, רבים מטילים ספק במיניות של בריאן. הרי בשנים האחרונות היחידים שהעזו לשבור את המסגרת של הלבוש המגדרי היו גברים מקהילת הלהט"ב. "כששואלים אותי שאלות בנושא, לרוב אני אומר שזה לא עניינם של אנשים. לפעמים אני פשוט עונה את האמת - אני סטרייט", הוא אמר. "לפעמים אני גם מעמיד אנשים במקום. אומר להם - 'האם היית שואל אישה בחצאית ועקבים מה ההעדפות המיניות שלה?'".

בריאן נשוי בפעם השלישית. עם אשתו הנוכחית הוא כבר 11 שנים והיא עוזרת לו להרכיב את הלוקים. גם ילדיו, בן ושתי בנות, תומכים בבחירות שלו. "כשהתחלתי ללבוש בגדי נשים פשוט באתי אליהם ואמרתי להם שאני אוהב חצאיות ועקבים וזה לא אומר שאני הומו". בריאן סיפר שבפעם הראשונה שלבש עקבים וחצאית לעבודה הוא היה לחוץ, חשש מהתגובות. "אבל הבנתי שלרוב הגדול של האנשים לא אכפת מה אחרים לובשים". לדבריו, "יש אנשים, בעיקר גברים, שמופתעים לגלות שאני בחור נורמלי שאפשר לשוחח איתו באופן רגיל".

גם בתקופת הקורונה, כשהעבודה שלו העתיקה את עצמה אל תוך המרחב הביתי - הוא לא הפסיק להתלבש. כשיש מסר חשוב להעביר ועמוד אינסטגרם לתחזק, צריך לקום כל בוקר ולצאת מהטרנינג. בריאן סיכם ואמר כי "למרות שנראה שאני לובש חולצות גבריות וחצאיות נשיות, כשאני מסתכל על ההופעה המלאה אני פשוט רואה בגדים לא מגדריים".

  • עוד באותו נושא:
  • מגדר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully