וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקניינית האישית שרוצה להביא את השפע של מילאנו עד פתח הדלת: "מותגי על זה לא רק לעשירים"

אלינה גיטל עבדה בחברת לאקשרי מובילה של חופשות בחו"ל ואירועים אקסלוסיביים בישראל. הקורונה אילצה אותה לחשב מסלול מחדש והיא החליטה להפוך את התשוקה שלה לשופינג לג'וב יומיומי. עכשיו יש לה עסק קטן לקניינות אישית של מותגי יוקרה דרכו היא מנסה לשבור את השוק בישראל

אלינה גיטל. יח"צ רשמי אלינה גיטל,
ממעצבת אירועי יוקרה לקניינות אישית. אלינה גיטל/יח"צ רשמי אלינה גיטל

אלינה גיטל בת ה-29 עבדה עד לפני מספר חודשים כמפיקת אירועים בחברת 'קאווה גרופ'. למי שלא מצלצל השם - חברת לאקשרי הדואגת לנסיעות יוקרה לכל ה'מי ומי' בברנז'ה המקומית לצד אירועים אקסלוסיביים בישראל. כן, החופשות במלדיביים שאתן רואות באינסטגרם וחולמות שיום אחד גם לכן ידאגו לכל הפרטים הקטנים כמו מסיבת הרווקות של דניאל גרינברג, נטע אלחמיסטר ושות'.

הקורונה, שהשביתה לגמרי את ענף האירועים, הובילה את גיטל לעבור להתגורר במילאנו ולנסות ולפתח ביזנס חדש בשם CHEZVOUS SHOPPER (בצרפתית "שבו" - אצלך בבית). נשות העולם הגדול לא יכולות לטוס לבירות האופנה בשל המגיפה, אז אלינה החליטה לספק להן קניינות אישית. דיור, גוצ'י, בוטגה ונטה, המותגים הנחשקים במרחק נגיעה, כשגיטל מספקת להן שירות של 360.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטגרם

אלינה גיטל. יח"צ רשמי אלינה גיטל,
האירועים נפסקו, גיטל עברה להתגורר בחו"ל/יח"צ רשמי אלינה גיטל

"בעקבות הקורונה הייתי צריכה להמציא את עצמי מחדש", מספרת לנו גיטל, "בהתחלה לא יכולתי לטוס וכשהשמיים נפתחו המראתי לחברה שלי במילאנו והבנתי שיש בפני אחלה הזדמנות".

את מרגישה שזיהית צורך, או שהחלטת לירות כאן משהו לאוויר ולראות אם יתפוס?
"טיילתי המון בעולם בחיי ואני מניחה שזה ידוע שמחירי המותגים הגבוהים בארץ מאוד יקרים. מילאנו היא הבית של הרבה מותגי על וכאן המחירים גם בהתאם. בארץ משלמים יותר. מי שרוכשת את הלייבלים האלו כבר מכירה את המידות ואת האיכות ודרכי היא יכולה לחסוך את המכס והמע"מ בישראל. מה שמעניין אותי יותר זה לפתח את זה ולהביא את הלקוחות שלי לכאן ולקחת אותם לעשות קניות. לתת ללקוח את השירות וי איי פי כמו שאני יודעת".

היית בעברך גם דוגמנית.
"נכון, אבל ויתרתי על זה מאוד מהר. המקצוע הזה פחות התאים לאופי שלי. הקטע הזה של להתחרות במראה שלי היה לי קשה. הלכתי לדוגמנות בעקבות הרבה המלצות ובשניה שניסיתי הבנתי שזה לא בשבילי. זו עבודה מאוד קשה לדעתי ובתחילת הדרך היא לא מספיק מתגמלת".

אלינה גיטל. יח"צ רשמי אלינה גיטל,
בוטגה ונטה בכף ידכן. שירות הקניינות של חברת CHEZVOUS SHOPPER/יח"צ רשמי אלינה גיטל

אז מה בעצם מיוחד כל כך בשירות שאת מציעה?
"אני בדעה שיש חווית קנייה ולא רק המוצר הסופי. שמפניה, שירות אישי. נכון לכרגע אני ממחישה הכול דרך הטלפון, מצלמת את המוצר מכל זווית אפשרית. תמונות וגם וידאו. היתרון שלי הוא התקשורת מול הגורמים הגדולים. שאנל לצורך העניין משיקים בכל יבשת קולקציה שונה. לפעמים לקוחות רוצים מוצר שיצא רק לפני יומיים, דרכי הסניקרס כבר יכולות להיות בדרך לישראל. העניין הוא גם הזמינות והמלאי. זה מעבר לרק לבחור את הפריט".

"הרבה אנשים חושבים שמותגי על זה רק לעשירים" מוסיפה גיטל, "היום כל בחורה, גם אם אין גב כלכלי, החלום שלה זה התיק הזה והסניקרס האלו. כמות הרכישה היא שונה אצל נשים, גברים וצעירות או מבוגרות. אבל דווקא מי שלא מגיע מבית עמיד רוצה יותר".

אלינה גיטל. יח"צ רשמי אלינה גיטל,
"הרבה אנשים חושבים שמותגי על זה רק לעשירים"/יח"צ רשמי אלינה גיטל

בואי נדבר רגע מספרים, מה את בעצם מציעה?
"יש למשל תיק ממוצע של שאנל ב-5,000 אירו, אבל אפשר גם לקנות תיק של פראדה ב-1,000 אירו. כל אחד ומה שמתאפשר לו. עמלת השירות שלי היא 10% מעלות המוצר ועלות המשלוח היא באזור ה-80 דולר, אבל את זה אנשים משלמים ישירות לבוטיק. את התיק של בוטגה למשל, ה'פוש' עם השרשרת אני מציעה ב-3,070 אירו, וזה כבר כולל עמלת השירות שלי". בתרגום לשקלים - 11,978 מצד אלינה מול המחיר בישראל של אותו התיק בדיוק שנמכר באחת הרשתות הידועות ב-12,890 שקלים (לפני הנחה).

מה עם מכס? מע"מ?
"אנחנו משלחים את זה עד הבית. מדלת לדלת. אין תשלום מכס. גם אם המוצר נעצר במכס, לא ישלמו את האקסטרה. זה השירות שאנחנו מספקים - מדלת לדלת. רק בארץ הנושא הזה כל כך כבד וקשה. אני שולחת למלא מקומות בעולם, אין טבלה באמת מסודרת. בעיניי הצורה שזה מתנהל פשוט לא אמינה".

אלינה גיטל. יח"צ רשמי אלינה גיטל,
מעיל עור של פנדי עד לדלת הבית ודמי שירות לקניינית האישית/יח"צ רשמי אלינה גיטל

לגבי החזרות ושינויים, המדיניות אצל גיטל ברורה מאוד - "לא ניתן להחזיר. לא תיקים ולא מידות. הלקוח יודע את זה מהתחלה. יש בקרת איכות על כל פריט, אין סיכוי שיגיע מוצר פגום. מעבר לזה ללקוח יש אחריות על הכול, אבל החזרות אין".

10% עמלה מספיק בכדי להתקיים בכבוד ולחיות במילאנו?
"קודם כל אני מכסה את ההוצאות שלי. החיים במילאנו באמת יקרים, אבל אם לא הייתי מרוויחה מזה לא הייתי עובדת בזה. זו פרנסה טובה, עשרה אחוז מעלות המוצר כשהמוצרים לא זולים. יש שבוע של 10-15 הזמנות ויש פחות. התנועה מושפעת מהסגר והתחושות. כשנכנסים לסגר אנשים פתאום מבזבזים פחות והמכירות יורדות".

עוד בוואלה!

צווארון כחול-לבן: מיזם הקולרים המדהים שאתן חייבות להכיר

לכתבה המלאה
אלינה גיטל. יח"צ רשמי אלינה גיטל,
"החיים במילאנו יקרים, אבל אני מתפרנסת בכבוד". אלינה גיטל/יח"צ רשמי אלינה גיטל

מה האווירה בחנויות היוקרה באירופה, יש תנועה?
"כשאני הגעתי לפה לפני כמה חודשים כל בוטיק שנכנסתי אליו ראיתי אנשים עצובים, הם מתפרנסים מהמכירות האלה. היום יותר שמחים, יותר עובדים. היו פה באיטליה חודשים בסגר מוחלט והיום יש המון תיירים ותנועה. מאוד מקפידים כאן. הבוטיקים לא כמו פעם שעומדים בחוץ 15 דקות, אבל נכנסים שלושה ארבעה אנשים לחנות כל פעם. הייתי עכשיו גם באמסטרדם - שם למשל אין נפש חיה".

גיטל מספרת כי קהל הלקוחות מתחלק לכאלו שרוצות ל'צעוק' שהן קנו מותגי יוקרה עם לוגו עוצמתי שמתנוסס על גבי התיק או הנעל וכי יש את הלקוחות הקלאסיות יותר שמעדיפות ליהנות מהאיכות מבלי להצהיר קבל עם ואינסטגרם על המותג שהן רכשו. "התיקים של בוטגה ונטה הם ללא ספק הכי חמים בחודשים האחרונים", מוסיפה גיטל לשאלתנו על ה'איט בג' שמספק לה הכי הרבה מכירות, "זה הפריט הכי נחשק".

ומה את לובשת? גם מותגי על?
"אני לובשת רק זארה. התיקים והנעליים שלי, התכשיטים - זה מותגי על. אני לא בחורה אבל שאוהבת הרבה לוגואים. חשוב לי שיהיה של המותג אבל לא ממותג".

אלינה גיטל. יח"צ רשמי אלינה גיטל,
שילמתן? תשוויצו. פנדי ישמח לבב אנוש/יח"צ רשמי אלינה גיטל
אלינה גיטל. יח"צ רשמי אלינה גיטל,
"שיהיה של המותג, אבל לא ממותג". אלינה גיטל/יח"צ רשמי אלינה גיטל
  • עוד באותו נושא:
  • מילאנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully