וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעד נשים, נגד טראמפ: קמלה האריס לובשת לבן לנאום הניצחון

8.11.2020 / 11:30

קמלה האריס, סגנית נשיא ארצות הברית החדשה, עשתה היסטוריה והפכה לאישה הראשונה בתפקיד. בנאום הניצחון בחרה בחליפה לבנה עם חולצת 'פוסי בואו' של מעצבת אמריקנית כשמאחורי בחירת הלוק יש מסרים מעצימים וחשובים. הנה כל הפרטים

בווידאו: קמלה האריס מברכת את ביידן לאחר ניצחונם בבחירות/מתוך טוויטר

אתמול בלילה (שבת) התקיים לו רגע היסטורי. קמלה האריס, 56, נבחרה להיות סגנית הנשיא של ארצות הברית, לאחר שג'ו בידן ניצח בבחירות וגבר על דונלד טראמפ. בכך היא הפכה להיות האישה הראשונה בתפקיד, שחורה וממוצא אסייאתי. לנאום הניצחון בחרה האריס ללבוש חליפה לבנה בעיצובה של קרולינה הררה, עם חולצת שנהב מבריקה מתחת בגזרת פוסי בואו ונעלי עקב בצבע ורדרד. מאחורי כל פריט בלוק הושקעה לא מעט חשיבה, וכל אחד מהאלמנטים מבקש להעביר מסר לאומה האמריקנית, ואולי לעולם כולו.

קמלה האריס בנאום הניצחון של הנשיא הנבחר בארצות הברית ג'ו ביידן בדלוואר. 8 בנובמבר 2020. רויטרס
מסר של תמיכה בנשים. קמלה האריס בנאום הניצחון/רויטרס

הבחירה בחליפה לבנה היא קריצה למפלגת הנשים הלאומית, ארגון פוליטי אמריקני שקם ב-1913 ואימץ לעצמו את הצבעים לבן, זהב וסגול. מדובר בארגון שנלחם למען זכויות נשים בארצות הברית ובעיקר למען זכות הבחירה. בשל הפעילות של הארגון וההישגים שלו, לבן השתרש כצבע של העצמת נשים בארצות הברית. בחירה בלבוש לבן בהקשרים הללו היא סוג של מחווה לתנועה שנלחמה על זכויות הנשים, וגם הצליחה לחולל שינוי.

ב-1984, ג'רלדין פררו, האישה הראשונה שנבחרה להיות מועמדת לתפקיד סגנית הנשיא בארצות הברית, לבשה גם היא לבן בערב שבו הוכרזה מועמדותה ההיסטורית לתפקיד. אם מסתכלים על הקמפיין של הילרי קלינטון ב-2016, האישה הראשונה שהתמודדה לתפקיד נשיאת ארצות הברית, גם היא לבשה לבן בכמה רגעים מרכזיים וחשובים לאורך הדרך ובחודש פברואר האחרון צוינו בארצות הברית 100 שנים לזכות הבחירה לנשים, גם שם לבשו הנוכחות לבן.

האריס אמנם לא התייחסה באופן ישיר לבחירה שלה ללבוש לבן, אבל בהחלט התייחסה לזכויות נשים בנאום שלה, מה שמחזק את הסברה שהבחירה בלבן אינה מקרית ונועדה לסמן תמיכה בנשים ואת ההתקדמות הנוספת עבור זכויות הנשים בארצות הברית ובעולם בכלל עם בחירתה לתפקיד. "כל הנשים שנלחמו כדי להבטיח את זכות ההצבעה במשך יותר ממאה שנים: לפני 100 שנים עם התיקון ה-19 לחוקה, לפני 55 שנים עם חוק זכויות ההצבעה, ועכשיו ב-2020 עם דור חדש של נשים שממשיכות להיאבק על הזכות הבסיסית שלהן להצביע ולהישמע. אני עומדת על כתפיהן".

עוד בוואלה! אופנה

בנעליה: לקמלה האריס יש אהבה מטורפת לאולסטאר

לכתבה המלאה
קמלה האריס בנאום הניצחון של הנשיא הנבחר בארצות הברית ג'ו ביידן בדלוואר. 8 בנובמבר 2020. רויטרס
מחווה לתנועה שנלחמה על זכויות הנשים, וגם הצליחה לחולל שינוי/רויטרס

מתחת לחליפה הלבנה לבשה האריס חולצת פוסי בואו, עיצוב טרנדי בעל נראות רשמית ומכובדת, אבל יש מי שסבור שהבחירה בחולצה גם היא אינה מקרית, והיא טומנת בחובה מסר לנשיא היוצא דונלד טראמפ. כזכור, אחד המשפטים השערורייתיים של טראמפ היה "grab her by the pussy" שהתפרסם במהלך תקופת הקמפיין הראשון שלו לנשיאות. זהו משפט שנאמר על ידו ב-2005 וחושף את היחס המכפיר שלו לנשים. בשנה שבה נבחר לנשיאות, לא מעט מעצבים השתמשו במילה "פוסי" בעיצובים שלהם כדי להעביר מסר מחאתי. נראה כי האריס עושה את אותו הדבר ולובשת חולצה שנקראת "פוסי בואו" בדיוק כדי להראות שארצות הברית הדיחה מתפקיד הנשיא את מי שאמר את המשפט המסעיר ההוא.

הדבר האחרון שצריך לשים לב אליו בלוק של האריס הוא הבחירה בעיצוב של קרולינה הררה. כידוע, אחת הדרכים להראות תמיכה באומה האמריקנית היא ללבוש מעצבת מקומית, בעיקר בתקופת הקורונה שבה עסקים רבים נפגעו, בתעשיית האופנה ובכלל. גם הבחירה במותג של מעצבת אישה היא בחירה מחושבת שמעידה על האג'נדה המרכזית שלה: קידום מעמד האישה בארצות הברית ובעולם כולו. גו קמלה!

קמלה האריס בנאום הניצחון של הנשיא הנבחר בארצות הברית ג'ו ביידן בדלוואר. 8 בנובמבר 2020. רויטרס
חולצה שכולה פרידה מהנשיא טראמפ. קמלה האריס והפוסי בואו/רויטרס
נאום הניצחון של הנשיא הנבחר בארצות הברית ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס בדלוואר. 8 בנובמבר 2020. רויטרס
לובשת מעצבת אמריקנית כדי להראות על תמיכה בעם. לצד הנשיא הנבחר, ג'ו ביידן/רויטרס
קמלה האריס בנאום הניצחון של הנשיא הנבחר בארצות הברית ג'ו ביידן בדלוואר. 8 בנובמבר 2020. רויטרס
כל פרט פה מחושב: מעצבת אישה אמריקנית, צבע לבן וחולצה עם קריצה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully