וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האובססיה של ג'ו ביידן: נשיא ארה"ב החדש לא משחרר את משקפי הריי באן

10.11.2020 / 11:30

הנשיא הנבחר מתגלה כחובב אדוק של משקפי הטייסים האייקונים של ריי באן. מאז הקולג', דרך תפקידו כסגן נשיא, במהלך הקמפיין לנשיאות - וככל הנראה גם עכשיו, עם תפקידו החדש בבית הלבן. אז מה עומד מאחורי הבחירה להרכיב דווקא אותם?

בווידאו: ג'ו ביידן נושא נאום ניצחון/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

לפני הבחירות בארצות הברית, סימנו את פריט הלבוש האהוב על מי שהיום היא סגנית הנשיא, קמלה האריס. כמובן שטבעי יותר להסתכל מה נשים לובשות, היות והמבחר שיש להן רחב יותר והיצע הלבוש הגברי, כמו שהוא נהוג היום בעולם דיכוטומי שבו לבוש יוניסקס טרם הוטמע לחלוטין, דל משמעותית. ואולם, לאחר הניצחון של ג'ו ביידן בבחירות והפיכתו לנשיא ארצות הברית ה-46, שקענו לחיפוש מאפייני הסטייל שלו וזיהינו פריט לבוש, אקססורי יותר נכון, שגם הוא פיתח אליו אובססיה קלה. שלא תטעו, לא מדובר פה בניסיון להיות משפיען סטייל וכזה שיוצר לו חקיינים שמתלבשים כמוהו, אלא אהדה אמיתית למותג ספציפי, שגורם לו לבחור בו פעם אחר פעם.

אצל קמלה האריס, היו אלה נעלי האולסטאר. נראה כי היא נעלה אותן שוב ושוב בכל הזדמנות ובכך שידרה לעולם חיבה למותג אמריקני וכן נגישות ורוח צעירה. ביידן הולך איתה באותו הקו ונראה שהפריט החביב עליו במלתחה הוא משקפי שמש של ריי באן. גם כאן, ממש כמו במקרה של יד ימינו - בחירה במותג אמריקני בעל תג מחיר נגיש יחסית.

ג'ו ביידן ריי באן. GettyImages
מותג אמריקני במחיר נגיש יחסית. ג'ו ביידן מרכיב משקפי שמש של ריי באן/GettyImages

ריי באן הוא מותג משקפיים שהוקם ב-1937 על ידי החברה Bausch & Lomb. במקור, מטרת המותג הייתה לייצר משקפיים לטייסים בצבא ארצות הברית בעזרת עדשה שמפחיתה את הסינוור. אחרי כמה שנים הדגם המקורי עבר שינויים ומסגרת הפלסטיק הוחלפה במתכת. הדגם, שמוכר ומפורסם עד היום, זכה לשם "משקפי הטייסים של ריי באן" ובחברה רשמו עליו פטנט. לאחר מלחמת העולם השנייה ועם השנים, הפך הדגם לאייקוני ונתפס כפריט מיינסטרים, שלא מיועד רק לחיילים. שלל מפורסמים ואושיות משפיעות הרכיבו אותו ועם הזמן הוא הפך יוניסקס לחלוטין.

ביידן, הנשיא החדש, מחבב גם הוא את הדגם האייקוני ומרכיב אותו בכל הזדמנות. כבר בתקופת כהונתו כסגן נשיא לצד ברק אובמה הוא נראה לא אחת עם משקפי טייסים של ריי באן. בעברו סיפר כי הוא מרכיב משקפי טייסים מאז שהיה סטודנט בקולג והנה גם עכשיו, בתפקיד החדש כנשיא, לא צפוי להיות שינוי. לביידן יש משקפי טייסים עם עדשות מסוג פולארויד, המעניקות צלילות משופרת, ניגודיות חדה ומניעת השתקפות כשברמה העיצובית המסגרת זהובה והעדשות כהות. למעוניינים - מחיר הדגם של ביידן בחנויות האופטיקה בישראל נמכר בעלות של 679 שקלים.

עוד בוואלה! אופנה

בנעליה: לקמלה האריס יש אהבה מטורפת לאולסטאר

לכתבה המלאה
ג'ו ביידן ריי באן. GettyImages
מרכיב אותם מאז שהיה בקולג'. ביידן והריי באן/GettyImages

ייתכן כי גם ביידן, ממש כמו סגניתו האריס, רוצה לשדר מסר של פטריוט אמריקני ונשיא נגיש כשהמשקפיים של ריי באן משדרים לוק מגניב וצעיר. אך היות וזוהי אינה בחירה חדשה שנולדה בתקופת הקמפיין האחרון, אלא פריט שמועדף עליו זה כמה עשורים, סביר להניח שלא זה המניע. אפשר להניח כי ההחלטה להיצמד לריי באן היא תולדה של התרבות שעליה גדל. שיא התהילה של ריי באן כפריט מיינסטרים היה בשנות ה-70 וה-80, אז משקפי הטייסים היו פריט "מאסט הב", שמשדר כוח ועוצמה. בעוד שבימים אלו משקפי ריי באן הם פיס קלאסי ונפוץ במגירת האקססוריז עבור כל גבר ואישה, אז הם נחשבו סמל סטטוס. למרות שינויים באופנה והתפתחויות חברתיות, ביידן נצמד לבחירה הנוחה והמועדפת שלו, זו שאימץ כבר לפני כמה עשורים, כאילו מדובר בעניין של הרגל. במקרה הזה, היות וריי באן עדיין נחשבים מותג איקוני ודגם הטייסים לא יצא מהאופנה אף פעם - הסתדר לו ממש טוב.

ג'ו ביידן ריי באן. GettyImages
לא יוצא מהאופנה אף פעם. ביידן שוב מרכיב ריי באן/GettyImages
ג'ו ביידן ריי באן. GettyImages
במקור אלו היו משקפי שמש לטייסים בצבא ארה"ב שמטרתם הייתה להפחית סינוור מהשמש/GettyImages
ג'ו ביידן ריי באן. GettyImages
האם זהו מסר של פטריוט אמריקני ונשיא נגיש, או העדפה נוחה ועניין של הרגל?/GettyImages
ג'ו ביידן ריי באן. GettyImages
לביידן יש משקפי טייסים עם עדשות מסוג פולארויד. להשיג בחנויות האופטיקה המובחרות/GettyImages
ג'ו ביידן ריי באן. GettyImages
בצעירותו היו אלה משקפי "מאסט-הב" שמשדרים עוצמה, היום זהו דגם אייקוני/GettyImages
ג'ו ביידן ריי באן. GettyImages
לא משחרר מהדגם/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully