וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכת השיק, כמעט: קייט מידלטון במקום השני ברשימת אייקון האופנה של אירופה

18.11.2020 / 14:30

סקר שנערך ביקש לדרג את נשות הסטייל של אירופה. קייט מידלטון היא בת המלוכה היחידה שנכנסה לרשימה, אבל הגיעה רק למקום השני. אז מי קטפה את המקום הראשון?

רויטרס

תודו באמת, הייתן מצפות שאם היה סקר על אייקון האופנה של אירופה - קייט מידלטון הייתה לוקחת את המקום הראשון, נכון? אז ובכן, התשובה היא - לא. מישהי אחרת עקפה אותה ברשימה וזו לא מייגן מרקל, שבכלל לא נכנסה לעשירייה המיוחלת. אולי משום שלמרות הנישואים לנסיך הארי וכניסתה למשפחת המלוכה הבריטית, היא עדיין יותר נתפסת למשתתפים במחקר כאמריקנית ולא אירופאית. אז כן, קייט מידלטון היא בת המלוכה עם הכי הרבה סטייל באירופה והיא גם היחידה שזכתה להיכנס לרשימה הנוצצת, כך לפי ממצאי הסקר - אבל מי היא אייקון האופנה שעוקפת אותה?

קייט מידלטון. GettyImages
מודה למצביעים. קייט מידלטון במקום השני בדירוג אייקונות הסטייל של אירופה/GettyImages

אתר השופינג אונליין של מותגי היוקרה Farfetch יזם סקר שבו נדרשו הנשאלים לדרג את אייקונות האופנה האירופאיות. הדוכסית מקיימברדיג', שעל פי ההימורים הייתה אמורה לקטוף את המקום הראשון, היא אמנם בת המלוכה היחידה בדירוג, אך הגיעה רק למקום השני עם 24% מהקולות. במקום הראשון, גבירותיי ורבותיי, נמצאת פוש ספייס לנצח, הלוא היא ויקטוריה בקהאם שזכתה ב-28% מהקולות.

ומי בהמשך הרשימה? במקום השלישי נמצאת בלוגרית האופנה הראשונה, משפיענית הסטייל האיטלקית ואשת העסקים קיארה פראני. במקום הרביעי אושיית האופנה אוליביה פלרמו, שהיא בכלל מארצות הברית אבל עדיין תפסה מקום ברשימת עשר הנשים עם הכי הרבה סטייל באירופה, כשרוב התמונות האחרונות הן בכלל מפפראצי ברחובות ניו יורק, ולמקום החמישי הגיעה זמרת הפופ הבריטית אלי גולדינג.

עוד בוואלה! אופנה

אם קייט מידלטון יכולה - גם אתן: הדוכסית בלוק מדויק ומסיכת פנים צבעונית

לכתבה המלאה

העשירייה הנבחרת

  • ויקטוריה בקהאם
  • קייט מידלטון
  • קיארה פראני
  • אוליביה פלרמו
  • אלי גולדינג
  • אלכסה צ'אנג
  • ג'יין בירקין
  • אנה קליבלנד
  • ליזי הדפילד
  • בוני סטרנג
ויקטוריה בקהאם. splash
המקום הראשון הנחשק. ויקטוריה בקהאם/splash

אפשר לומר שזה די מדהים שמידלטון מצאה את עצמה במקום השני ברשימת אייקונות האופנה, כשבהמשך הרשימה נמצאות אושיות על-זמניות כמו אלכסה צ'אנג וג'יין בירקין. מידלטון אכן מודעת לכוחה העוצמתי בתעשיית האופנה ולא סתם נולד הביטוי "אפקט קייט", במסגרתו כל בגד שהיא לובשת הופך סולד-אאוט תוך דקות ספורות. לאחרונה היא אימצה לעצמה תדמית של "חסכנית" או "ממחזרת" וכמעט ולא מוסיפה למלתחה שלה בגדים חדשים, אלא לובשת את מה שכבר יש לה בארון. המגמה הזו, בין אם נובעת מחוסר חשק ועניין להשקיע באופנה, נוכח העיסוק האינטנסיבי בגידול שלושת ילדיה - ובין אם נובעת מהצהרה של ממש - עשויה הייתה להשפיע על הדירוג שלה כשמשפיענית סטייל, אך מתברר שלא - ואפילו להפך. הקהל ממשיך לאהוב ולהתחבר לסטייל של הדוכסית ואולי אף להעריך אותה יותר על הבחירה שלה לסייע במאבק לצמצום פסולת הטקסטיל המזהמת.

קייט מידלטון. GettyImages
תדמית הממחזרת עזרה לה? קייט מידלטון/GettyImages

רשימת אייקונות הסטייל אינה הממצא היחיד מהמחקר של Farfetch. מדובר במחקר מרתק עם שלל פרטי מידע מעניינים שעולים ממנו. כך למשל, במחקר נתבקשו הנשאלים גם לדרג היכן גרים האנשים עם הכי הרבה סטייל לדעתם. לפי התוצאות, האיטלקים הם המתלבשים הטובים ביותר באירופה, צרפת - המדינה שבה נולדו שלל מעצבי על כמו סן לורן, שאנל ודיור, הגיעה למקום השני. במקום השלישי נמצאת ספרד, ובריטניה - שבקהאם ומידלטון גרות בה, הגיעה למקום הרביעי. 51% מהנשאלים הודו שהם שואבים השראות הסטייל ממדינות אחרות, כאשר איטליה, צרפת ובריטניה בראש.

ממצא נוסף הוא כי המודעות העולה לצריכת בגדים ידידותיים לסביבה. בשוויץ חלה עלייה של 166% אחוזים ברכישת פריטי לבוש ממותגים ברי-קיימא. אחריה גרמניה עם 130%, שבדיה עם 120% ובריטניה עם עלייה של 108%. עוד עולה כי בכל המדינות חלה עלייה ברכישת בגדי יד-שנייה. לפי הסקר, האיטלקים מבזבזים הכי הרבה כסף על בגדים בכל חודש והגרמנים מיד אחריהם. ומה לגבי הישראלים? דורשות נוכחות במחקר הבא.

אפטר פארטי ואניטי פייר אוסקר 2020 קיארה פראני. GettyImages
ובמקום השלישי - בלוגרית האופנה הראשונה, קיארה פראני/GettyImages
שבוע האופנה מילאנו סטריט סטייל אוליביה פלרמו. GettyImages
היא בכלל מארצות הברית. אוליביה פלרמו/GettyImages
אלי גולדינג לובשת סטלה מקארתני לטקס פרסי הגראמי, לוס אנג'לס, 15 פברואר 2016. GettyImages
מקום חמישי ומכובד. אלי גולדינג/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully