וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחול עמוק: האם טרנד הביוטי של הנסיכה דיאנה חוזר?

4.12.2020 / 0:20

בעקבות העונה החדשה של הסדרה "הכתר", הנסיכה דיאנה המנוחה חזרה להיות שיחת היום, ובעקבות כך - גם הסטייל שלה עושה קאמבק. בעוד שדיאנה היא אייקון אופנה בחייה ובמותה, יש טרנד ביוטי אחד שלא היינו ממליצות לחזור ולאמץ

טריילר "הכתר" עונה 4/נטפליקס

העונה החדשה של הסדרה הפופולרית "הכתר" החזירה את הנסיכה דיאנה המנוחה להיות שיחת היום. אמנם דיאנה נחשבת אייקון אופנה בחייה ובמותה, אבל ההתעסקות החוזרת בדמותה מחייה מחדש גם את סגנון הלבוש והטיפוח שלה, ואת זה באמת שלא צפינו. אפשר לומר שחזרתם לאופנה של כמה מסגנונות הלבוש של הנסיכה דיאנה מתכתבים עם המגמה של הניינטיז-וייב שעושה קאמבק מטורף בשנה האחרונה, אבל לחלוטין אפשר לזקוף את העובדה הזו גם לזכותה של הסדרה. עם זאת, יש טרנד ביוטי אחד שמאוד מזוהה עמה שמעט מעלה חשש אם גם הוא יעשה קאמבק. אם תשאלו אותנו, יש דברים שכדאי להשאיר בעבר.

הנסיכה דיאנה לובשת את שמלת קתרין ווקר ("מראה אלביס") באירוע בעת ביקור בהונג קונג, 10 נובמבר 1989. GettyImages
אייקון אופנה בחייה ובמותה. הנסיכה דיאנה, 1989/GettyImages

אחד מסגנונות האיפור שמזוהים מאוד עם הנסיכה דיאנה, בעיקר בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90, זה השימוש בעיפרון כחול בקו המים של העין, כלומר - בחלק התחתון, מתחת לעין. באייטיז הצבעוניות והעליזות היו טרנדים חזקים שהתפשטו בטירוף והגיעו גם אל עולמות האיפור כשהנסיכה לגמרי הייתה בין המאמצות ואף המובילות של טרנד הביוטי הצבעוני והנועז.

לפי המאפרת הצמודה של הנסיכה המנוחה, מרי גרינוול, דיאנה אהבה איפור ולא פחדה להעז ולהתנסות. גרינוול סיפרה לווג כי "כשהנסיכה יצאה לאירועים, ניסינו להפוך אותה לנוצצת ומדהימה ככל האפשר לפי הרוח של אותה תקופה". בריאיון אחר לווג שיחזרה גרינוול את הימים הזוהרים. "אהבתי לאפר אותה. היא הייתה ידועה בעיניים נוצצות ועור נטול פגמים. רוב המוצרים שהיא השתמשה בהם כבר לא קיימים, אבל היא אהבה שפתונים בצבעים רכים ולא אדומים בוהקים ולהדגיש את העיניים". אם מסתכלים על תמונות ישנות של הנסיכה, אפשר לראות שהשימוש בעיפרון הכחול פופולרי אצלה במיוחד, והוא אכן עושה עמה חסד. הוא מהווה זריקת צבע נעימה, מדגיש את העיניים, מאיר את הצבע הכחול של האישונים ומחמיא לעור הפנים הבהיר ולסומק הורדרד.

עוד בוואלה! אופנה

ככה בחיים לא ראיתם אותה: הצילומים הסקסיים של "הנסיכה דיאנה"

לכתבה המלאה
הנסיכה דיאנה. Tim Graham, GettyImages
זריקת צבע מחמיאה. הנסיכה דיאנה והעיפרון הכחול בעיניים/GettyImages, Tim Graham

אלא שמאז דברים השתנו. בסוף העשור הראשון של שנות ה-2000 עפרונות עיניים צבעוניים החלו להיכחד. בעשור השני סגנון האיפור המינימליסטי והטבעי כבר תפס תאוצה. מה שנהיה פופולרי בעולם האיפור הוא להיות מאופרת - מבלי להיראות כך. משחקניות ודוגמניות, דרך הפקות אופנה ועד איפור כלות - כולן זנחו את הצבעים החזקים ועברו לאיפור טבעי על טהרת סקאלת החומים. עיפרון עיניים אולי לא נכחד לחלוטין, אבל הוא פופולרי היום בעיקר בצבעי שחור, לבן או חום - או בכלל לא. הסיבה לכך שעדיין משתמשים בעיפרון השנוי במחלוקת היא כדי לפתוח את העין בעזרת הצבע הלבן, לצמצם את העין בעזרת הצבע השחור או להעצים עם צבע חום. ירוקים, כחולים וסגולים שהיו פופולריים בעבר כמעט לא נראים בשימוש ביומיום בקרב נשים, אלא בהפקות אופנה צבעוניות שזוהי מהותן.

הנסיכה דיאנה. Tim Graham, GettyImages
צבע כחול בעיניים פופולרי היום יותר בהפקות אופנה ופחות בשגרת היומיום/GettyImages, Tim Graham

גם גרינוול, בריאיון לווג, מודה שתעשיית הביוטי השתנתה לחלוטין מאז מותה של הנסיכה. "מה ששינה את התעשייה זה האינסטגרם", היא טוענת. "הפלטפורמה גרמה להרבה אמנים צעירים להתפרסם. היום כל אחת יכולה להיכנס ליוטיוב וללמוד דרכים שונות להתאפר. היופי התפוצץ לחלוטין באינסטגרם. יש טווח רחב יותר של צבעים, מרקמים וכמובן איפור ייעודי לנשים שחורות, וזה נפלא". ואכן אפשר לראות שלידתן של הביוטיובריות הנגישה את תעשיית האיפור והפכה את השימוש באיפור ליומיומי וקל יותר לשימוש.

עם הפופולריות העולה של העונה החדשה בסדרה "הכתר" שבה נוכחת על המסך דמותה של הנסיכה דיאנה, עולה בנו החשש שגם השימוש בעיפרון הכחול ישוב להיות טרנדי פופולרי. על אף שלנסיכה דיאנה זה החמיא מאוד, נראה כאילו מדובר בטרנד מיושן שכבר לא הולם את רוח התקופה. רק נזכיר שבעת האחרונה טרנד הפנים העירומות צובר תאוצה - יותר ויותר נשים מפורסמות משתפות ברשת תמונות שלהן בלי איפור כחלק ממגמה של "סלף-לאב", ושל ריסוק אידיאל היופי הבלתי מושג ובלתי אפשרי - ואת זה אנחנו מאוד מחבבות. אז על אף שצבעוניות היא דבר משמח, בכל הנוגע לאיפור, דווקא קבלה עצמית משמחת יותר.

הנסיכה דיאנה באירוע צדקה, מלון סבוי, לונדון, 9 מרץ 1989. GettyImages
יש טרנדים שהנסיכה אהבה שצריך להחיות ויש כאלה שאפשר לוותר עליהם. דיאנה ב-1989/GettyImages
הנסיכה דיאנה בביקור בדובאיי (1989). Tim Graham, GettyImages
אנחנו לגמרי בעד איפור טבעי ונקי בימים אלו. הנסיכה דיאנה והאיפור הכחול בדובאי, 1989/GettyImages, Tim Graham

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully