וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האקנה מעולם לא עצר אותי": הכוכבת שחשפה תמונות קשות של עור הפנים

3.12.2020 / 8:05

השחקנית קיקי פאלמר שיתפה ברשתות החברתיות תמונות חשופות של עור הפנים הפצוע שלה כתוצאה מאקנה, וסיפרה על הדרך שעברה עד שאיבחנה את הבעיה. "ניסיתי הכל, לקחתי תרופות, שתיתי מים, הקפדתי על תזונה, עשיתי בדיקות דם שיצאו תקינות. לקח לי זמן להבין מה באמת קורה"

AP

אחד הנושאים המדוברים בתקופה האחרונה, בעיקר בשל השימוש הרב במסיכות פנים שמשפיעות לרעה על עור הפנים של כולנו, הוא תופעות הלוואי של האקנה, שלא חס על אף מפורסמת. מי שלאחרונה החליטה לחשוף את עור הפנים שלה, בלי איפור ובלי פילטרים, היא השחקנית קיקי פאלמר, ששיתפה אל מול 10 מיליון העוקבים שלה באינסטגרם תמונות קלואז-אפ שמציגות מצב לא נעים של העור, בלשון המעטה.

את הכוכבות שלנו אנחנו רגילות לראות בסדרות טלוויזיה, סרטי קולנוע או אירועים נוצצות מאופרות ומתוקתקות, אך מתחת לשכבות גם הן כמו כל יתר בני האדם סובלות משלל תופעות רפואיות. אחת מהן היא האקנה, כאמור, שלא מבדילה בין ידועניות לנשים אחרות שעוסקות במקצועות פחות מתוקשרים. פאלמר החליטה לפנות את הזרקור לפגמים שלה ואף לשתף בתמונה לא פשוטה.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטגרם

"עבור חלק מכם זה קצת TMI (ראשי תיבות באנגלית של too much information, כלומר - הצפה במידע) אבל בשבילי הפלטפורמה הזו תמיד שימשה לדברים גדולים ממני", כתבה פאלמר בפוסט ארוך שהעלתה לצד תמונות תקריב של פניה, שבהן נראה בבירור עור הפנים הפצוע. "תסמונת השחלות הפוליציסטיות תוקפת אותי מבפנים החוצה כל חיי ולא היה לי מושג על זה. האקנה שלי היה כל כך גרוע שאנשים בתחום אפילו הציעו לשלם לי כדי לטפל בזה. ניסיתי הכל. לקחתי תרופות, שתיתי הרבה מים, הקפדתי על תזונה, אכלתי את כל הדברים 'הנכונים', בדיקות הדם שלי היו בסדר, אבל לקח לי זמן להסתכל על ההיסטוריה הרפואית המשפחתית שלי כדי להבין מה באמת קורה".

תסמונת השחלות הפוליציסטיות, שאותה חושפת פאלמר בפוסט, היא הפרעה הורמונלית שכיחה מאוד בקרב נשים. היא גורמת לבעיות בפריון בעיקר, אך יש לה גם תופעות לוואי כמו השמנה, שיעור יתר במיוחד באזור הפנים - וגם אקנה. בשל הסיבה שזו הבעיה שהובילה לאקנה של פלאמר, הרבה מהדברים שהיא מנתה כניסיון לטפל בבעיה לא באמת יכלו לתת לה מענה. זאת משום שהיא אינה סובלת ממחלת העור אקנה כשלעצמה, אלא מהפרעה אחרת שמובילה להתפתחות הפצעים על הפנים, הידועים בשם המקצועי - אקנה.

עוד בוואלה! אופנה

היסטריית הביוטי החדשה: פיגמנט אדמדם בשפתיים

לכתבה המלאה

הפוסט של פאלמר לא מסתיים בזה. היא מספרת שרופאים לא הצליחו לעזור לה ולזהות את הבעיה, מה שהוביל אצלה לתסכול אמיתי. לאחר מכן היא כותבת: "אני מפרסמת את הפוסט הזה כדי לומר שזה בסדר ואנחנו יכולות לעזור לעצמנו. העור שלי העציב אותי במשך הרבה מאוד לילות, אבל לא ויתרתי. ידעתי שזו לא אני וזה לא הגוף שלי וחיפשתי עזרה. אין לי תואר ברפואה אבל עשיתי את המחקר שלי עד שהגעתי לאבחון הנכון. אני לא אומרת שצריך לסמוך על האינטרנט, אבל אני אומרת שאף אחד לא יכול לעזור לנו מלבד עצמנו".

את הפוסט סיימה בכך ש"אקנה זה הדבר הכי פחות מזיק שנגרם כתוצאה מתסמונת השחלות הפוליציסטיות. לכל הנשים שנאבקות בזה, תדעו שאתן לא לבד ושאתן ממש בסדר. האקנה שלי מעולם לא עצר אותי, אבל לא צריך לקבל את זה. התפללו עבורי במסע הזה, ואני אתפלל עבורכן. אני לא מפחדת להראות את עצמי לעולם, וגם אתן לא צריכות".

קיקי פאלמר. GettyImages
"אני לא מפחדת להראות את עצמי לעולם". קיקי פאלמר עם גלאם של שטיחים אדומים/GettyImages

פאלמר היא אינה הכוכבת הראשונה שחושפת כי היא סובלת מאקנה ואף מציגה בחשבון האינסטגרם שלה באופן חשוף את המאבק שלה ואת עור הפנים נטול כיסוי של איפור או עריכה. נראה כי לאחרונה יותר ויותר נשים עושות כן בניסיון לנרמל את הפגמים ולקדם את חוסר השלמות, כדי למנוע המשך של רדיפה אחרי אידיאל יופי בלתי מושג שרק גורם לתסכול בקרב נשים ואף לשנאה עצמית. אחת הנשים המוכרות בעולם שכבר חשפה כי היא מתמודדת עם אקנה זו קנדל ג'נר. מלבדה, גם נשים כמו סלינה גומז, דואה ליפה, כריסי טיגן, טיילור היל, מנדי מור, לילי ריינהארט ואחרות שיתפו תמונות שלהן נטולות איפור או פילטר וחשפו התמודדות עם מחלת העור הכואבת.

VMA קיקי פאלמר. GettyImages
זוהרת, בלי זכר למאבק שמתחת לשכבות האיפור/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • אקנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully