וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקני ותרוצי עם זה שנים": המעצבת של VAS משיקה קולקציית בגדים ראשונה

9.12.2020 / 8:30

רותם גור, המעצבת של מותג הנעליים הידוע Vas & Crafts, עזבה לפני פחות משנה את החנות התל-אביבית בה הייתה שותפה ועברה להתגורר עם משפחתה בדרום הארץ. כעת היא מפתיעה בבוטיק מסקרן משלה ומשיקה לראשונה קולקציית בגדים. יש למה לצפות

ואס, רותם גור. מירב בן לולו,
יוצאת לדרך חדשה - קולקציית הבגדים של רותם גור/מירב בן לולו

לפני כשנתיים, מעצבת הנעליים רותם גור ארזה את משפחתה ועזבה את אזור המרכז לטובת רצונו של בעלה לנהל את העסק המשפחתי, מתחם הבקתות הקסום "מדברא". מי שמכיר את היישוב הדרומי צוקים, יודע שמדובר במקום הכי רחוק שאפשר לדמיין בו את גור, בחורה אנרגטית ומפוצצת בסטייל, שחייה מתנהלים בווליום גבוה הכולל ריצות בין הבית, הילדות והעבודה בסטודיו לבין גיחות למפעלים ולתערוכות מעבר לים. כשעזבה לפני פחות משנה את הבוטיק התל-אביבי בו הייתה שותפה עם הלייבל המקומי 'טרס', היה נראה שמדובר בכניעה הגיונית לקצב השאנטי של המדבר. אבל לאחרונה גילינו באינסטגרם שטעינו בגדול, ועם כל הכבוד לשקט של הטבע, גור דווקא השיקה בוטיק חדש משלה, בלב האורבני של תל אביב.

ואס, רותם גור. נונה דנה קרן,
Vas & Crafts - לא רק נעליים/נונה דנה קרן

"כשאני מגלגלת בראש את השתלשלות העניינים אני נזכרת בנקודה איפשהו בחודש מרץ. הקורונה בדיוק הגיעה לארץ ובאיטליה המצב היה נוראי. דיברתי עם מנהלת המפעל שמייצרת עבורי שם, שהייתה מבוהלת מאוד, והבנתי שאת קולקציית הקיץ שלי אני כבר לא אקבל", מספרת לנו גור, "רגע לפני שהתחיל הסגר בארץ, ודיברו על אוכלוסיות מבוגרות שנמצאות בקבוצת סיכון, קלטתי שהבעיה שלי גורפת גם למפעל בארץ ולזה שבטורקיה, ומבחינת סחורות כנראה שלא יהיו לי בזמן הקרוב משום כיוון. רוב בעלי המקצוע בתחום הינם אנשים מבוגרים והמפעלים נסגרו כי הם לא נחשבו חיוניים".

לא פשוט בכלל, איך מתחילים לעכל דבר כזה?
"אכן, זו הייתה תקופה הזויה. לא הייתי מוכנה לתת למצב הזה להרוס את כל מה שבניתי והמחשבה הייתה איך אפשר להמשיך להתקיים בסיטואציה החדשה. מבחינה עסקית הייתי צריכה להפוך את העסק להיות כמה שיותר רזה ומצד שני שימשיך לעבוד. הייתה לי הזדמנות לצאת מהחנות בסיום חוזה של שלוש שנים בתקופה של חוסר ודאות ולהגן על העסק שלי. מה גם שידעתי שהאתר שלי כמעט מוכן וצפוי לעלות לאוויר, מה שהמתיק את הגלולה וגרם לי להרגיש שאומנם לא תהיה חנות פיזית אבל המותג ימשיך להתקיים ברשת ברמה כזו או אחרת. לשמחתי והפתעתי המותג המשיך לעבוד והלקוחות פרגנו. למרות כל הקשיים הצלחתי להוציא קולקציה יפה ומצומצמת במפעל בישראל שנמכרה אונליין. מהר מאוד הבנתי שמכירה אונליין ובפרט נעליים, זו משימה מורכבת".

ואס, רותם גור. נונה דנה קרן,
חולצות עם שרוולים תפוחים, מכנסיים עם טקסטורה מנצנצת/נונה דנה קרן

תסבירי.
"הלקוחות הסתכלו באתר אבל לא הזמינו לפני שהתקשרו טלפונית ורצו למדוד. הגעתי למצב שהייתי שולחת שני זוגות כדי שיוכלו למדוד ולבחור את הנעל המתאימה. בספטמבר כשהילדים חזרו למסגרות, התחדדה בי התחושה שאני לא יכולה להמשיך רק במתכונת אונליין ושהמותג צריך בית גם מבחינה עסקית".

אוקיי, אבל תסכימי שלהשיק בתקופה כזו חנות חדשה כולל הפתעה בדמות קולקציית ביגוד ראשונה בעיצובך, זה לא מובן מאליו.
"הקורונה פינתה זמן לכולנו ונוצר לי ואקום. בער בי ליצור, רציתי להיות בעשייה. מאז שסיימתי את הלימודים לא עצרתי לרגע, עיצבתי שלוש קולקציות בשנה במשך שמונה שנים. הבגדים זה משהו שתמיד ידעתי שיגיע. יש לי מגירה עם מאות סקיצות ועכשיו זה מרגיש לי טבעי. הרי תמיד שאני מעצבת את הנעליים אני רואה בדמיוני בדיוק מה האישה לובשת לצד הנעליים שאני מעצבת. אז במקום חופשת קיץ חידשתי את הקשר עם ראומה שליוותה אותי לאורך כל תקופת הלימודים בבצלאל שחוץ מזה שהיא אדם מדהים היא גם תדמיתנית מחוננת, תופרת בחסד עליון ואחת הטובות בתחומה עם ניסיון של 40 שנה".

ואס, רותם גור. נונה דנה קרן,
"אני רואה בדמיוני בדיוק מה האישה לובשת לצד הנעליים שאני מעצבת"/נונה דנה קרן

ולא שיקשקת מפחד? אנחנו ב-2020 להזכירך.
"תקשיבי, הייתי הכי חסרת ביטחון בקטע של הבגדים. העליתי בינתיים רק שתי תמונות באינסטה, אחת של מעיל ואחת של חולצה, כדי לגשש לאט את העולם הזה. תוך יומיים נגמרו לי כל הבגדים בחנות, אני מוכרת עכשיו את הסאמפלים ומחר אני מקווה שיגיע משלוח נוסף מהמתפרה. לא האמנתי שככה יהיה והאמת שאני עדיין בהלם. עוד לא צברתי בכלל ביטחון לפרסם את זה מעבר לגבולות האינסטה. אם לא הייתן פונות אליי כנראה שהיה לוקח לי חודשים ליצור קשר עם מישהו מעיתונאי האופנה שאני מכירה".

ומה את יכולה לספר על הבגדים?
"הערך של המותג מהיום הראשון היה: 'תקני ותרוצי עם זה שנים' - זה גם הקו המנחה לבגדים. ההשראה של הקולקציה היא הדיטיילים של התפירה. הכל סובב סביב זה, בטנת המשי, הריצ'רץ בגב - פשוט להתאהב ב'קראפט' של התפירה".

טווח מחירים: 490-1,390 שקלים.
כתובת: טשרנחובסקי 9 תל אביב
שעות פתיחה: ראשון ורביעי 10:00-17:00 (שני ושלישי סגור)
חמישי 10:00-20:00
שישי 08:00-15:00

עוד בוואלה!

האם זה ה'איט בג' החדש של פראדה?

לכתבה המלאה
ואס, רותם גור. נונה דנה קרן,
"להתאהב ב'קראפט' של התפירה"/נונה דנה קרן
ואס, רותם גור. נונה דנה קרן,
'תקני ותרוצי עם זה שנים' - גם הקו המנחה לבגדים/נונה דנה קרן
ואס, רותם גור. נונה דנה קרן,
חולצת אוף שולדרס משגעת עם אלמנט צווארון מקופל - 690 שקלים/נונה דנה קרן
ואס, רותם גור. נונה דנה קרן,
טוטאל לוק מחויט בשחור קלאסי עם הנעליים המנצחות של VAS/נונה דנה קרן
ואס, רותם גור. מירב בן לולו,
הנעליים שכולן רצו העונה כבר סולד אאוט/מירב בן לולו
ואס, רותם גור. מירב בן לולו,
הדוגמנית דניאלה חלפון לקולקציה החדשה של VAS: חגורה - 690 שקלים, חולצה - 590 שקלים, מכנסיים - 900 שקלים/מירב בן לולו
ואס, רותם גור. נונה דנה קרן,
קולקציה קלאסית על טהרת השחור-לבן עם טוויסטים מעניינים/נונה דנה קרן
  • עוד באותו נושא:
  • ואס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully