וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופרת שמלות הכלה של קייט ומייגן: "בגלל משבר הקורונה, אין לי כסף לאוכל"

22.12.2020 / 12:00

קלואי סוואג' היא רוקמת מקצועית בעבודת יד שברזומה שלה יש בגדים מהפקות קולנוע בינלאומיות ושתי שמלות כלה אייקוניות - של קייט מידלטון ומייגן מרקל. אלא שעכשיו, בשל מגיפת הקורונה, היא מספרת שהיא נקלעה למשבר כלכלי עצום. "בתי מדלגת על ארוחות"

רויטרס

אף אחד לא חף מהשפעות מגיפת הקורונה, שהובילה למשבר כלכלי עצום. מתברר שגם מי שהייתה אחראית על פיסים אייקונים בתעשיית הכלות העולמית, יכולה להיפגע מהמשבר. קלואי סוואג', רוקמת מקצועית בעבודת יד שסייעה לייצר את שמלות הכלה האייקוניות של קייט מידלטון ומייגן מרקל, חשפה בריאיון בלעדי למגזין People שהיא מתמודדת עם ההשלכות של המצב - הפחד מאובדן הבית והקושי הממשי להאכיל את ילדיה בשל הירידה בהכנסות.

סוואג' בת ה-43 מתגוררת בכפר וורמלי ליד העיר בריסטול שבדרום-מערב בריטניה ולה שלושה ילדים, שני בנים בני 8 ו-24 ובת בת 14. בריאיון היא מספרת שמאז פרוץ המגפה, המקצוע שלה בהקפאה. "זה נורא. בתי מדלגת על ארוחות כדי לחסוך כסף לאוכל. הלחץ הגיע אליה, והיא פוגעת בעצמה. כרגע היא מקבלת תמיכה משירותי בריאות הנפש לילדים".

תמונות רשמיות מהחתונה המלכותית. GettyImages
"הייתה מקסימה". שמלת הכלה האייקונית של קייט מידלטון בחתונתה ב-2011/GettyImages

רגעי השיא בקריירה של סוואג', היו ללא ספק ב-2011 וב-2018, אז סייעה לייצר את השמלות של מייגן וקייט. "רקמתי את התחרות לשמלה של אלכסנדר מקווין שלבשה קייט וגם לנעליים שלה", היא מספרת. לדבריה, היא גם רקמה לה תחרה על ביריות משי כחולות. "דברים שלא יצא לכם לראות", היא מתבדחת. "קייט הגיעה כמה פעמים, היא הייתה מקסימה. היא התרגשה מהשמלה ומיום החתונה. היא התעניינה ושאלה מה אנחנו עושות".

תפקידה של סוואג' ביצירת השמלה של ז'יבנשי שלבשה מייגן ליום חתונתה, היה ליצור רקמה בעבודת יד של פרחים על ההינומה הארוכה. "היה קשה לעבוד שעות על גבי שעות ברקמה של לבן על לבן", היא מספרת. לדבריה, מדובר היה בעבודה קפדנית של רקמת חוט לבן על משי לבן. "העיניים שלך מתחילות לפזול אחרי שעות של עבודה מהסוג הזה".

מלבד עבודה על שמלות הכלה האייקוניות, סוואג' רוקמת גם תלבושות עבור תיאטראות או אולפני טלוויזיה וכן משתפת פעולה עם אופנת קוטור כמו ויקטוריה בקהאם ובלנסיאגה. בגדים שהיא יצרה הופיעו בסרטים של הארי פוטר וג'יימס בונד ולפני פרוץ המגפה היא גם עבדה בארגון צדקה, שם הייתה אחראית על פריטי טקסטיל היסטוריים.

עוד בוואלה! אופנה

שטיח אדום ראשון: קייט מידלטון שיחקה אותה - אבל הילדים גנבו את ההצגה

לכתבה המלאה
מייגן מרקל מגיעה לחתונתה, 19 במאי 2018. רויטרס
"העיניים התחילו לפזול". ההינומה בשמלת הכלה שלבשה מייגן מרקל לחתונה ב-2018/רויטרס

העשייה המרובה שלה בשלל אפיקים הסתיימה ברגע אחד במרץ, אז נכנסה בריטניה לסגר ראשון. "חוזים בינלאומיים הוקפאו, פרויקטים נדחו והעבודה פשוט נעלמה", היא אומרת. סוואג' סגרה את סטודיו הרקמה שלה, פיטרה עובדות ולקחה את ההלוואה שניתנה לעסקים קטנים על ידי ממשלת בריטניה בסך 30 אלף דולר. אלא שההלוואה לא הצילה אותה, והיא בעיקר שימשה כדי לסגור חובות של העסק על חומרים שכבר נרכשו ותשלומים כמו חשמל. היא ביקשה הלוואה נוספת ארבע פעמים, אך נדחתה. לדבריה, היא מרוויחה היום כ-250 דולר בחודש מלמכור ערכות רקמה. "בפעם הראשונה בחיי, אני לא אשלם חשבונות", היא אומרת. "אולי אצליח לשלם את החשבונות עד סוף החודש, אבל מהשנה הבאה אכנס לפיגורים בתשלומים. בעל הבית יחליט אם לדרוש מאיתנו לעזוב".

קלואי סוואג', רוקמת קייט מידלטון. אתר רשמי, אתר רשמי
"בפעם הראשונה בחיי, אני לא אשלם חשבונות". קלואי סוואג'/אתר רשמי, אתר רשמי

סוואג' מסיימת את הריאיון באופטימיות ומקווה שייכנסו פרויקטים חדשים ב-2021. לדבריה, כרגע היא רחוקה מרגעי הזוהר שחוותה כשעבדה עם משפחת המלוכה, אבל היא יודעת שאם תהיה חתונה מלכותית נוספת - המיומנות והניסיון שלה ישחקו לטובתה ובארמון יזכרו לפנות אליה. מעבר לזה, היא כבר מתכוננת ליום שאחרי המלכה אליזבת, ורומזת שגם בטקס החלפת המלוכה יהיה לה תפקיד. "אם וכאשר נחליף מונרך, בארמון יצטרכו גלימה חדשה לטקס ההכתרה למלך הבא. אני אדע מבעוד מועד עבור מי זה הולך להיות".

נאום המלכה השנתי בבית הלורדים, לונדון, 18 במאי 2016. רויטרס
מתכוננים ליום שאחריה? המלכה אליזבת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully