וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדוגמנית הבריטית סטלה טננט הלכה לעולמה בגיל 50

23.12.2020 / 19:30

הדוגמנית הבריטית הידועה סטלה טננט שכיכבה בקמפיינים של שאנל, ברברי, ז'אן פול גוטייה ונוספים הלכה לעולמה השבוע אחרי שחגגה את יום הולדתה ה-50, כך התבשר היום לסוכנויות הידיעות בעולם

FTV

הדוגמנית הבריטית-סקוטית הידועה סטלה טננט שחגגה לפני ימים ספורים את יום הולדתה ה-50 הלכה לעולמה, כך הודיעו היום לסוכניות הידיעות בעולם, כשדובר המשטרה הצהיר: "אין נסיבות חשודות" סביב מותה.

טננט, שהייתה ידועה במראה האנדרוגני ובתספורת הקצוצה והאדג'ית, פרצה לתעשיית האופנה בשנות ה-90 המוקדמות, כיכבה בהפקות אופנה למגזינים נחשבים ביניהם ווג והארפר'ס בזאר וצעדה על המסלולים הנחשקים לצד הטופ מודלס שהכתיבו את הקצב בניינטיז - נעמי קמפבל, קייט מוס וקלאודיה שיפר. ורסצ'ה ואלכסנדר מקווין היו רק חלק ממותגי העל אליהם צעדה, והיא הובילה קמפיינים גדולים לקלווין קליין, ז'אן פול גוטייה, ברברי ונוספים.

סטלה טננט מגיע לפרזנטציית סטלה מקארני, לונדון, 18 פברואר 2012. Samir Hussein, GettyImages
הלכה לעולמה בגיל 50. סטלה טננט/GettyImages, Samir Hussein

ב-1993, בהיותה סטודנטית לאמנות, שלחה למגזין אופנה תמונות שלה כשהיא מצולמת עם פירסינג באף. התעוזה ביחס לאותן שנים עשתה את שלה וכך היא משכה את תשומת ליבם של הצלמים הנחשבים סטיבן מייזל וברוס וובר. ההצלחה כאמור לא אחרה לבוא ובסוף שנות ה-90 קרל לגרפלד אף הכריז עליה כפנים החדשות של שאנל.

שורשיה של טננט מיוחסים במיוחד. סבה של סטלה מצד אימה, הוא אנדרו קבנדיש, דוכס דבונשייר ה-11, אשר שימש כשר בתחילת שנות השישים בממשלת הרולד מקמילן (אשר היה דודו). מנגד, סבתה של סטלה מצד אימה, הדוכסית דבורה מיטפורד, היא צאצאית למשפחת מיטפורד האצילית ששורשיה נעוצים עוד במאה ה-11 ואחת מ"האחיות מיטפורד" - שנודעו במאה הקודמת כנשות חברה בולטות בזכות קשרים אישיים ופוליטיים. בשנת 1998 פרשה באופן רשמי מעולם הדוגמנות וזמן קצר לאחר מכן התחתנה עם הצלם הצרפתי דיוויד לסנט, ולהם ארבעה ילדים.

סטלה טננט על שער ווג uk, יולי 2015. Craig McDean, סריקה
ווג הבריטי, יולי 2015/סריקה, Craig McDean

אחת ההפקות הידועות ביותר של טננט הייתה לווג איטליה בשנת 2011 כששיערה מעוצב בדמות קרניים של שד, באפה עגיל עבדים, בידה מספריים שלופים וגופה ארוז בתוך מחוך צר להחריד שצמצם את מותניה. צילומים של סטיבן מייזל שעוררו סערה על כך שבלוק הנבחר, מעיל של פראדה ועליו המחוך השחור, יש אמירה סקסיסטית קשה. רק לפני חודשיים התפרסמה קולקציית הארכיון של זארה, פרויקט בו חידשו פריטים אייקונים במהדורה מוגבלת, שם נראו תמונות של טננט מקמפיין חורף 2011 לצד קייט מוס ואמבר ולטה.

2011, בשער לווג איטליה

זארה, קולקציית ארכיון. זארה, אתר רשמי
לפני חודשים ספורים, בקולקציית הארכיון של זארה/אתר רשמי, זארה

עוד בוואלה!

תופרת שמלות הכלה של קייט ומייגן: "בגלל משבר הקורונה, אין לי כסף לאוכל"

לכתבה המלאה
סטלה טננט בתצוגת סתיו/חורף 2003/2004 של דולצ'ה וגבאנה, 2 מרץ 2003, מילאנו. Giuseppe Cacace, GettyImages
על המסלול של דולצ'ה וגבאנה במילאנו, מרץ 2003/GettyImages, Giuseppe Cacace
תצוגה בטקס נעילת האולימפיאדה - לילי קול, סטלה טננט, קארן אלסון, קייט מוס, לוסי דוידסון, נעמי קמפבל, ג'ורג'יה מיי ג'אגר, ג'ורדן דון, דיויד גנדי, 12 אוגוסט 2012. Jamie Squire, GettyImages
משמאל, בטקס נעילת האולימפיאדה ב-2012 לצד נעמי קמפבל וקייט מוס/GettyImages, Jamie Squire

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully