וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תם עידן הטראמפיות: ג'יל ביידן וקמלה האריס נכנסות לבית הלבן

20.1.2021 / 11:30

רגע לפני הכניסה הרשמית לתפקיד, "ארבעת המופלאים" הגיעו לנאום אחד אחרון. ג'יל ביידן, הגברת הראשונה החדשה, לבשה שמלה סגולה שמחביאה בתוכה מסר של אחדות וקמלה, סגנית הנשיא הראשונה, עם מעיל שזועק שוויון גזעי. הנה הפרטים

בווידאו: קמלה האריס מברכת את ביידן לאחר ניצחונם בבחירות/מתוך טוויטר

זהו, זה רשמית נגמר. עידן הטראמפיות בבית הלבן הגיע לסיומו. היום (רביעי) תתקיים השבעתו של ג'ו ביידן לנשיאות ארצות הברית ובני משפחת טראמפ יתבקשו לפנות את הבית הלבן לטובת הדיירים החדשים. אמש (שלישי) הגיעו הנשיא הנבחר ג'ו בידן ורעייתו ג'יל, מלווים בסגנית הנשיא הראשונה בהיסטוריה קמלה האריס לצד בעלה דאגלס אמהוף לוושינגטון הבירה לנאום אחרון לפני הטקס. הלוקים שלבשו הנשים, ג'יל וקמלה, להגעה לדי.סי - לא נבחרו סתם. זו בדיוק יריית הפתיחה לקדנציית לוקים חדשה. פחות ראוותנית, פחות יוקרתית, אבל לא פחות מוצלחת.

ג'ו ביידן ג'יל ביידן קמלה האריס דאגלס אמהוף. GettyImages
ביי ביי משפחת טראמפ. כך נראית יריית הפתיחה לקדנציית לוקים חדשה/GettyImages

התמונה של "ארבעת המופלאים" בוושינגטון לפני הכניסה אל הבית הלבן, ברקע מגיפת הקורונה המשתוללת, הפיחה תקווה בעם האמריקני. ואכן מדובר בתמונה שככל הנראה תיזכר לדורות. למאורע החגיגי בחרה הפירסט ליידי הנכנסת, הלוא היא ד"ר ג'יל ביידן, במעיל סגול ושמלה תואמת מתחת, לצד כפפות בגוון מעט אחר ומסיכת פנים תואמת. הלוק, שחלקו נעשה מחומרים ממוחזרים, הוא מקולקציית סתיו 2021 של המעצב האמריקני ג'ונתן כהן, שמקדם אופנה ברת קיימא ועיצוב אופנה אחראי ומתחשב בסביבה. אפשר אם כך להניח שזהו גם מסר שמבקשת הגברת הראשונה החדשה לקדם, ומכאן ככל הנראה, אם יורשה לנו להמר, צפויים לנו הרבה לוקים ממוחזרים.

עוד בוואלה! אופנה

בעד נשים, נגד טראמפ: קמלה האריס לובשת לבן לנאום הניצחון

לכתבה המלאה
ג'ו ביידן ג'יל ביידן קמלה האריס דאגלס אמהוף. GettyImages
צפויים לנו הרבה לוקים ממוחזרים מהפירסט ליידי החדשה? ג'יל ביידן לובשת ג'ונתן כהן/GettyImages

גם הבחירה בסגול אינה מקרית. יש לה שתי משמעויות אפשריות. האחת - סגול הוא אחד מצבעי הסופרג'יסטיות, אותה תנועת נשים שנאבקה על זכות הבחירה. מכאן, שג'יל ביידן מתחברת למסר של סגנית הנשיא קמלה, ומצביעה על ארבע שנים חדשות עם יחס הוגן לנשים ומאבק למען שוויון מגדרי. אולם, הסיבה השנייה האפשרית לבחירה בסגול מרגשת לא פחות. סגול הוא הצבע המתקבל מערבוב של אדום וכחול. כידוע, בארצות הברית, אדום הוא צבע הרפובליקנים וכחול הוא צבע הדמוקרטים. בכך מאותת ג'יל כי היא ובעלה הולכים להיות מנהיגי העם כולו. מסר של אחדות אמריקנית שדי נחוץ בימים אלו.

ג'ו ביידן ג'יל ביידן. GettyImages
מסר של אחדות אמריקנית/GettyImages

סגנית הנשיא הנבחר, קמלה האריס, לבשה מעיל קאמל של קירבי ז'אן ריימונד לפייר מוס על טוטאל לוק שחור, פלוס כפפות, מסיכת פנים וסיכת דש של דגל ארצות הברית, שענד גם בעלה. הבחירה בז'אן ריימונד גם כן אינה מקרית. מדובר במעצב שחור שנלחם למען זכויות השחורים בארצות הברית ופועל נגד היחס המפלה כלפיהם. הפריט המסקרן בלוק היו מגפיים גבוהים ושחורים עם עקב דקיק ואף מחודד, סקסיים ואדג'יים, שהחליפו את הקונברס הידועות, אך עדיין שידרו את אותה אמירה מגניבה של האריס.

יש שיגידו שהתמונה הזו של ארבעתם, על המסרים החבויים שבהם על אחדות ושוויון, רגע לפני שהם מקבלים רשמית את התפקידים החשובים בעולם המערבי, היא שחר של יום חדש עבור אזרחי ארצות הברית והעולם כולו. ימים יגידו.

קמלה האריס דאגלס אמהוף. GettyImages
מסר של שוויון גזעי. קמלה האריס לובשת קירבי ז'אן ריימונד לפייר מוס/GettyImages
נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן ורעייתו ג'יל וסגניתו קמלה האריס ובעלה דאג אמהוף באנדרטה לזכר קורבנות הקורונה בוושינגטון, 20 בינואר 2021. רויטרס
שחר של יום חדש?/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully