וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנדה גורמן: הכוכבת של טקס ההשבעה היא פאשניסטה מזן חדש

24.1.2021 / 7:50

הנוכחות של המשוררת הצעירה אמנדה גורמן בטקס ההשבעה של ג'ו ביידן גרמה לזינוק של 1,328% בחיפושים ברשת אחר צמד המילים "מעילים צהובים". שיתוף הפעולה עם פראדה החל כבר ב-2018, ויש גם פואמה אופנתית לווג ברזומה

זה לקח בערך חמש דקות עד שאמנדה גורמן השתלטה על אמריקה בסערה - הן על שירתה והן על מעיל הפראדה הצהוב שלה. בפרק הזמן הקצר הזה כבר היה ברור שיש לנו פה עסק לא רק עם משוררת צעירה, אלא גם עם אייקון אופנה מזן חדש, שאגב לא גורע במאום מהכישרון וערכי האחדות אותם הביעה באומץ בטקס ההשבעה של גו' ביידן.

אירוע ההשבעה של הנשיא ביידן היה כזה שביקש לשזור מסר של אחדות, תקווה ואנרגיה מרימה בכל נאום, כמו גם בכל גוון של בגד או במעצב שחתום עליו, במטרה להציג את הגישה החדשה של ביידן לאמריקה. גורמן, 22, צעירה שחורה שהתבטאה בנושאים הקשורים לגזע, הצבעה וקיימות, השלימה את המסרים עם מעיל צהוב וקשת אדומה, שניהם בעיצוב פראדה, שהפיצו ביטוי ויזואלי של אור. על פי פלטפורמת חיפוש האופנה Lyst, עוצמת המסר גרמה לעליה של 1,328% בחיפושים אחר צמד המילים "מעילים צהובים". טירוף בכל פרמטר אפשרי.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטגרם

מאחורי הבחירה בצהוב טמונה סיבה נוספת והיא קשורה לד"ר ג'יל ביידן, שנדלקה על גורמן בהופעה שנתנה בשנת 2017, גם אז לבשה צהוב (אך כנראה שלא מהליגה של בית האופנה האיטלקי). סרט הראש הנפוח מסאטן האדום שאבזר את ראשה של המשוררת הצעירה, 1,120 שקלים, כבר אזל מהמדפים. המעיל עצמו double-breasted long coat כמעט סולד אאוט בחנויות האונליין, והוא מוצע כרגע בסייל במחיר של 5,500 שקלים, במקום 9,180 שקלים.

מה שמעלה את השאלה, איך אופנה כל כך יקרה מתחברת לסיפור פה? על פי ווג, למעצבת המוערכת מיוצ'ה פראדה יש היסטוריה ארוכה של אישה בעלת סטייטמנט פמינסטי חזק, וגורמן מעריצה אותה כבר שנים. גם הקשת העבה והאדומה אינה רק גחמה אקססוריאלית, והיא סוג של מחווה כלפי המשוררת השחורה מאיה אנגלאו, שהקפידה לחבוש טורבן.

מעבר לכך, קשר בין גורמן לפראדה הוא בעל היסטוריה קצרה. פראדה הזמינה את גורמן להשתתף בתצוגה במהלך שבוע האופנה במילאנו בפברואר 2019, כחלק מאיתור סוג החדש של שגרירות למותג בתקופה בה הצרכנים מחפשים מוצרים של חברות בעלות ערכים של קיימות ואתיקה. על שיתוף הפעולה הזה פרסמה הגורמנית פואמה בווג - "פראדה של משורר". בתרגום חופשי: 'חותרת: עשוי היטב, יוקרתי / אופנה מתעלת טרנדים / מחפשת: לאתגר קודי אופנה / לרקוד בדרכים שנחרטו בעבר / לא מפחדת להתנסות, לחקור, להתפוצץ / דורשת: סגנון מוכן ללבישה בידיים שלנו / לתת לנו כוח, שיהפוך את זה למותג כוח...".

עברה הקצר של אמנדה ברשת חושף סטייל צעיר שנע בין מחוזות ההיפסטרי לבין מחוות לסמלים אפריקנים, טורבנים ועגילי חישוק בעיקר, משיכה לצבעוניות של צהוב, תכלת, כתום, אדום ולבן, תוך הקפדה על שימוש בפריטים שעוצבו עם מחשבה על תרומה, קיימות, ייצור מקומי וכדומה. כאלו הם מותג התכשיטים SHIFFON שתורמים את רווחיהם לטובת קרן המשקיעה בעסקים אותם מובילות נשים, או Dylanlex, לייבל הדוגל בהכנת בגדים, תיקים ותכשיטים בעבודת יד, כשהכל נעשה בניו יורק ובלוס אנג'לס.
גם העוקבים באינסטגרם כבר קפצו בכמה מיליונים מה שאומר שיש לנו פה עסק עם משוררת אקטיביסטית בעלת סטייל מפוצץ אג'נדות ואנחנו לגמרי נמשיך לעקוב.

עוד בוואלה!

העתיד נראה מבטיח: ג'יל ביידן וקמלה האריס בטקס ההשבעה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully