וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף אחד לא מצליח לקבוע באיזה צבע השמלה של המגישה: כחול או לבן?

25.1.2021 / 0:01

מגישת חדשות אוסטרלית שיתפה תמונה שלה לפני השידור ועוררה סערה ברשת בגלל השמלה "הבעייתית" שלבשה. בעוד שהיא טענה שהשמלה שלה לבנה, אחרים מוכנים להישבע שהיא בכלל כחולה. איזה צבע אתם רואים?

תושבי לונדון חלוקים: השמלה כחולה ושחורה או לבנה וזהובה?/צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

וואו, יש לנו עכשיו פלאשבקים מטורפים לפברואר 2015, כששמלה מכוערת בצבע כחול ושחור (סליחה לבן וזהב, לא בעצם כחול ושחור... או שלבן וזהב?!) גרמה להיסטריה ברשת עם מיליוני גולשים שהתווכחו על צבעה האמיתי ולא האמינו שאחרים רואים אותה אחרת. הנה אנחנו ב-2021 ונראה שכלום לא השתנה, כששמלה חדשה יוצרת ויכוח ברשת שוב כי חלק רואים אותה בצבע אחד ואחרים בצבע אחר. הפעם נרשם רוב לצבע ספציפי, אך האם הרוב צודק?

מגישת החדשות האוסטרלית של ערוץ 7, קנדל גילדינג, שיתפה תמונה שלה רגע לפני השידור כשהיא לבושה בשמלה של טד בייקר ותיארה אותה כ"לבנה ועדכנית". המגישה בת ה-26 כתבה: "רביעי בלבן! אני חיה בשביל השמלה הזו - הקווים החלקים, הצווארון דש, הבד האלוהי, הכי לבן עדכני!". ברשת היו רבים שלא הבינו על מה היא מדברת והגיבו לתמונה: "את טועה, השמלה כחולה", כתב אחד ואחר הוסיף: "לגמרי כחולה, אבל מהממת". עוד נרשם בתגובות: "השמלה נראית כחולה כי היא כחולה. נראה שקנדל קצת מבולבלת היום".

באיזו צבע השמלה?

קבעו בעצמכם: השמלה כחולה או לבנה?

כחולה, ברור
לבנה. התמונה מתעתעת בנו
4853 משתתפים

קנדל הבחינה במבול התגובות שקיבלה לתמונה וכתבה: "אתם לא הראשונים שאומרים לי את זה! אני חושבת שזה נראה ככה בגלל התאורה הנמוכה שבה התמונה צולמה". כדי להוכיח שהשמלה לבנה היא שיתפה מאוחר יותר תמונה שלה ישירות מהאולפן וכתבה: "לכל מי שדן האם השמלה שלי לבנה או כחולה, הנה תמונה מאולפן החדשות".

מדוע זה קורה?

איך זה הגיוני שבתמונה הראשונה השמלה נראית כחולה (לרובנו) בעוד בתמונה השנייה היא לגמרי לבנה? מדובר באשליה אופטית שנוצרת עקב איכות התמונה או צבעי הרקע שבה. אובייקטים מחזירים אור באורכי גל מסוימים והמוח האנושי קובע את צבע האובייקט על ידי האור המוחזר שלו. תפיסה זו יכולה לצאת מאיזון על ידי צבע האובייקטים הסמוכים לו. במקרה של שמלתה של קנדל, תפישתנו את צבע השמלה הושפעה מהקיר הכחול שמאחוריה.

ואז היא שיתפה תמונה שלה בשמלה אדומה וכתבה: "אי אפשר להתבלבל בצבע של השמלה שלי היום"

לבן או ורוד? די, אל תתחילו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully