וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החליפות שלי זה לא הפוטר של זארה"

29.1.2021 / 4:15

המעצבת הצעירה עפרי מצא הבינה שהכוח שלה טמון בנוחות עוד לפני מגפת הקורונה. הסלבריטאיות נהנות כבר תקופה מחליפות המשי שלה וכעת יש גם ורסיה שתואמת את התקופה, רק בגבוה

עפרי מצא, לשימוש אופנה בלבד. יח"צ,
עפרי מצא - הבינה את הצורך בנוחות מסוגננת עוד לפני הקורונה/יח"צ

עפרי מצא היא מזרם המעצבים הצעירים שהצליחו לפצח את התלבושת הכי נוחה למין הנשי עוד לפני פרוץ מגפת הקורונה. חליפות משי נשפכות המורכבות מחולצות אוברסייז ומכנסיים נעימים, כאלו שלא חובקות את הגוף הנשי, אך כן נותנות ביטוי לנשיות במלוא הדרה. היא למדה ארבע שנים עיצוב אופנה בשנקר ובשנה הרביעית החליטה שהיא משיקה את המותג שלה. כי עם כל הכבוד ללימודים במוסד הנחשב, הצורך האמיתי להלביש נשים בער בה יותר מכל.

"היה איזה קורס בלימודים שפרסמתי עיצובים שלי ברשת ונשים פתאום הביעו התעניינות, רצו ללבוש את הבגדים שלי בדיוק כמו שאני רציתי להלביש", מספרת מצא. "היה לי תמיד את הדיסוננס הזה בין באמת להלביש ולשמור על האומנות שמצפים ממך בשנקר. מאוד נהניתי בלימודים לחלום בלי גבולות, אבל תכלס - צריך להבין מה יעבוד על הלקוחה, להתחשב באקלים המקומי. יש הרבה משתנים".

עפרי מצא, לשימוש אופנה בלבד. יח"צ,
חליפות המשי המדוברות, נשפכות ונעימות/יח"צ

באחד הפרויקטים בשנקר מצא גם זכתה להיות בין חמישה סטודנטים בעולם שנבחרו להציג את הבגד שלהם במוזיאון של קריסטובל בלנסיאגה. "עפתי בלימודים על האוונגארד וכזה הוא הבגד שעיצבתי, אבל עדיין אפשר לראות שם את הדי אן איי שלי היום בין כל הטירוף של הוולנים והצבעוניות".

לפני שהתחילה הקורונה מצא בת ה-29, היום אימא לתינוקת בת ארבעה חודשים, הייתה בהכנות לחתונה עם בן זוגה. "התחיל כל הבלגן של הווירוס בעולם ופשוט הבנו שאין צורך לרכז כל כך הרבה אנשים יחד, אז הנחנו לזה בינתיים".

מיותר לשאול מי הייתה עושה לך את שמלת הכלה.
"אכן מיותר. מה שאני כן יודעת שהייתי מעצבת איזו חליפה קז'ואלית מגניבה כזו מסאטן. בטוח שלא מחוכים ונצנצים".

עפרי מצא, לשימוש אופנה בלבד. יח"צ,
מלימודיה בשנקר, עיצוב של מצא שהוצג במוזיאון של בלנסיאגה/יח"צ

בד המשי הוא הבסיס בכל קולקציה של מצא, שנותן תנועתיות לחליפות הנשפכות שלה עם שינויים עונתיים בגזרות ובצבעוניות עדכנית. "משי איכותי שיושב על הגוף מדהים מתאים גם לקיץ הישראלי וגם לחורף. זה חומר גלם שמאוד מדבר אליי, מאוד נשי. זה בדיוק מה שאני אוהבת - נשי, אבל לא בסגנון פרובוקטיבי ומבליט".

מה את חושבת על השינויים שעוברים כרגע על עולם האופנה בעקבות הקורונה?
"מצד אחד יש בזה משהו כיף, כי זה מצריך מאיתנו להוריד הילוך. כרגע בעולם של הרשתות החברתיות אני מרגישה שאני כל הזמן צריכה לחדש ולרגש ובתור מעצבת לעבוד לאט יותר ולנשום זה נחוץ. מצד שני גם התאמתי את עצמי לרוח התקופה. עיצבתי עכשיו חליפות טרנינג, עשויות גם הן בד סאטן, אבל עדיין כזה שאפשר לכבס וללבוש. פשוט אפשר לחיות בהן, לצאת איתם החוצה וגם בבית. זה לא הפוטר של זארה והרשתות המסחריות שכולם עושים. אחת המסקנות, מעבר לעיצובים היא שאני צריכה לעבוד לפי פרויקטים. לאט ובטוח, פריטים ספציפיים ולא קולקציות רחבות".

עפרי מצא, לשימוש אופנה בלבד. יח"צ,
נטלי דדון בחליפת המשי בלבן/יח"צ

חליפות הטרנינג של מצא, אותן ניתן למצוא בסטודיו בביתה בשכונת בבלי בתל-אביב, בשילובי כחול נייבי עם שמנת ובז', או ירוק בקבוק בשילוב של לבן ושמנת נמכרות ב-990 שקלים. מחיר לא מבוטל למעצבת די אנונימית, אותו מצא מסבירה כפועל יוצא לייצור כחול-לבן. "הכול נקנה ונתפר פה. כותנות 100 אחוז ומשי 100 אחוז, אני שמה דגש על חומרי הגלם וחשוב לי לעבוד עם התעשייה המקומית. זה כמובן גם הסיבה למחירים".

זה לא מרתיע נתח נכבד מהשוק?
"אני דווקא מרגישה שבנות מאוד מעריכות את הבגדים שלי. אני חושבת שספציפית בתקופה הזו קשה יותר לאנשים לשלם. המצב בארץ באמת קשה, אבל אני לא יכולה להוריד מחירים על הכול כי גם אני צריכה להתפרנס. אני משתדלת לעשות יותר סיילים ובכל סגר נותנת הנחות יפות על פריטים מעונות קודמות".

עפרי מצא, לשימוש אופנה בלבד. יח"צ,
בין הלקוחות הקבועות - יובל שרף, סנדרה רינגלר, ניבר מדר ועוד/יח"צ

כמה חשיבות יש לך לאופנה בת קיימא?
"אני שמה דגש על שימוש בשאריות בדים. היו טי-שירטים שעשיתי ומהשאריות הכנתי גומיות סקרנצ'י תואמות. עיצבתי תיקי קלאץ' קטנים, צעיפים. אני תמיד מנסה לנצל את הבדים ועל הדרך לפנק את הלקוחה".

האינסטגרם הפרטי גם כן הפך למוקד התעניינות. זה מרים את המותג או ההפך?
"בנות אוהבות להתייעץ איתי באיזה תכשירים אני משתמשת. טיפים על הבת שלי ואיפה קניתי את המצעים ואת הלול. אני חושבת שהקהילה הקטנה שלי שהפכה להיות חלק מהשגרה גם מחזקת את המותג. על אף כל זה, אני בן אדם שמאוד אוהב את הפרטיות שלו אז אני לא מאלו שמדברות 24 שעות למצלמה. כשהייתי בהיריון למשל היה לי קשה מאוד להצטלם עם הבגדים. בא לי לפעמים להיות מאחורי הקלעים, להביא דוגמנית ולהסתכל על הכול מהצד. אבל הבנתי עם הזמן שפה טמון הכוח שלי - המותג זה אני וצריך לחבק את זה בשתי ידיים".

עוד בוואלה!

בין המסורתי למודרני: מותג העגילים החדש של ניב סולטן ואחיותיה

לכתבה המלאה
עפרי מצא, לשימוש אופנה בלבד. יח"צ,
ההתאמה לתקופת הקורונה - חליפות טרנינג/יח"צ

יובל שרף, ניבר מדר, מורן אטיאס, נטלי דדון וסנדרה רינגלר הן רק חלק מהמפורסמות שלובשות כבר את עיצוביה, אבל מצא מחדדת כי דווקא משפיעניות רשת עם קהילה קטנה ולא מספר אסטרונומי של עוקבים הן אלה שמביאות לקוחות. "לרשתות יש כוח מאוד חזק דווקא בנישות הקטנות. גם בנות שלא כולם מכירים ויש להן קהילה טובה ונאמנה, דרכן מגיעות הרבה לקוחות פוטנציאנליות".

ראיתי שאת גם מחפשת עובדים. דווקא בימים כאלה העסק מתרחב?
"מפתיע, אבל כן. יש איתי עובדת אחת מהממת וזה מרגיש שצריך פה עוד ידיים. לטעמי כל אחת פה מביאה את ערך מוסף, את הדברים שהיא טובה בהם. אני גם מאוד אוהבת לקבל כמה שיותר פידבקים מהסביבה על עיצובים, אבל בסוף היום ההחלטה היא תמיד שלי".

עפרי מצא, לשימוש אופנה בלבד. יח"צ,
מורן אטיאס בשמלה שחורה עוצמתית עם צווארון גולף של עפרי מצא/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully