וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צלם האופנה עמנואל דיאנג'לו מואשם בהטרדות מיניות

4.2.2021 / 9:15

צלם האופנה עמנואל דיאנג'לו, המכונה גם Livincool, מואשם בניצול מיני והטרדות עם קשת עדויות של דוגמניות אנונימיות בתעשייה. בין ההמפורסמות איתן עבד צמוד - אמילי רטאייקאוסקי, אותה הוא מכנה 'המוזה', היילי ביבר, קנדל ג'נר וקאיה גרבר

עמנואל דאנג'לו. אינסטגרם רשמי, צילום מסך
צלם האופנה המואשם בהטרדות מיניות - עמנואל דיאנג'לו/צילום מסך, אינסטגרם רשמי

חודש עבר מאז הפרסום שהרעיד את תעשיית האופנה ואת חובבות האופנה בעולם כולו כי מעצב העל אלכסנדר וונג מואשם בהטרדות מיניות. הכול התחיל מדף האינסטגרם של 'דיאט פראדה', חשבון החושף שערוריות בעולם האופנה, אך לאתרים ולמגזינים הגדולים בעולם לקח מספר ימים טובים לעכל את הידיעה. בכל זאת, וונג הוא אחד המעצבים הפופולריים, הן על התקשורת והן על הכוכבות, אך כשהעדויות החלו להיערם, והמעצב לבסוף לא שמר על שתיקה, נתנו במה ראויה לנושא הקשה הזה. מאז לא הרבה קרה. עולם האופנה חזר לשקט תעשייתי, עד הגל הבא.

והנה הוא הגיע, כעת בדמות עמנואל דיאנג'לו, צלם יליד רומא מצליח ובעלי מותג הבייסיק הבועט המכנה את עצמו Livincool. שמו של דיאנג'לו עדיין לא הולך לפניו, אבל נדיר שאם אתם שוהים מספיק שעות ביום באינסטגרם לא נתקלתם בחליפות הטרנינג הממותגות שלו או בטאצ' מאחורי העדשה עם תמונות בתאורת אור יום נהדרת של דוגמניות ידועות וכוכבות כמו אמילי רטאייקאוסקי, בלה חדיד, אלזה הוסק, קאיה גרבר, היילי בולדווין ביבר, קנדל ג'נר, וויני הארלו ורוזי הנטינגטון וויטלי.

אמש (רביעי), דיאט פראדה שבו לעשות מה שהם עושים כל כך טוב - לנער את המערכת. עדויות של לפחות שש דוגמניות מתארות כיצד דיאנג'לו תקף וניצל אותן מינית. "הוא משך אותי חזק מטה לחיקו, כשהוא מנסה לתמרן עם הירכיים שלי. פשוט קפאתי", חשפה אלי פוקס, "אני לא יודעת כמה זמן נשארתי שם, אבל אני זוכרת שקמתי והוא צחק ואמר 'אני מבין שזה מוקדם מידי'".

"הוא אמר לי 'בואי ניקח כמה תמונות עכשיו, האור כל כך טוב'", מספרת סופיה, דוגמנית שהעדיפה להישאר בשם בדוי, "אחר כך הוא התחיל ללחוץ עליי להוריד את החולצה, על אף שהתנגדתי מספר פעמים, הוא ממש אילץ אותי להוריד את החולצה ובסוף גם שפשף את הפטמות שלי כדי שה'ציצים שלי יראו טוב בצילום'. תמיד חשבתי שבסיטואציות כאלה אהיה לוחמת, אבל פשוט קפאתי".

עוד בוואלה!

"האשמות שווא מגוחכות": אלכסנדר וונג מגיב לטענות על הטרדות מיניות

לכתבה המלאה

דיאנג'לו התחיל כצלם מסיבות בסצינה הלונדונית ב-2009, אבל מפגש מקרי עם קרל לגרפלד ברחובות פריז ותמונה אחת מוצלחת הייתה עוד קרש קפיצה עבורו. ב-2012 כבר פגש את אמילי רטאייקאוסקי באל איי, מי שהוא מכנה כיום 'המוזה שלו', קונקשן שפתח לו דלת לדוגמניות אחרות בתעשייה. מעבר לתמונות הסטודיו הידועות של דיאנג'לו וטיפוח מותג ההלבשה שלו הוא ליווה את אותן דוגמניות מצליחות שציינו את שמם בשבועות האופנה מסביב לעולם, בפסטיבלים בינלאומיים ולעיתים אף התלווה אליהן לחופשות, הכול בכדי לתפוס את התמונה המושלמת שתתעד את החוויה.

באחד הראיונות נשאל דיאנג'לו כיצד הוא שומר על התמונות שלו חושניות אך אף פעם לא גסות. "אני תמיד זוכר את הדאגה הזו. אני לא אוהב תמונות מיניות מדי", השיב, "אני צלם ישר, זכר, איטלקי - כך שיש לי נקודת מבט רכה יותר, שהופכת את האישה למעצימה ושאפתנית, ולא בכדי לספק את הגברים".

טענות רבות נגד צלמי אופנה בהם טרי ריצ'רדסון, מריו טסטינו וברוס וובר צצו בשנה האחרונה, אליהם מתווסף גם המעצב אלכסנדר וונג ונראה כי התעשייה הזו באמת לא למדה דבר. גברים עדיין מנצלים את מעמדם, משפילים, מבזים נשים והכול מתוך אגו ותחושת קדושה מורמת מעם כי הפוזיציה בה הם נמצאים בתעשייה מקנה להם לגיטימציה לעשות כל שעולה על רוחם. נכון לשעה זו דיאנג'לו עדיין לא הגיב לפרסומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully