וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוך וקושי: תכשיטי הסטייטמנט שהכוכבות אוהבות

11.2.2021 / 10:30

ענבר שטרית, מעצבת תכשיטים די אנונימית כבר הספיקה לגעת בטופ של הכוכבות המקומיות משירה האס, נטע ברזילי ונועה קירל. היא מפסלת מתכות בטכניקה ייחודית ויוצאת בימים אלו בשיתוף פעולה מסקרן ונגיש עם אלון ליבנה

ענבר שטרית, תכשיטים. ערן לוי,
נטע ברזילי עם תכשיטי המתכת של ענבר שטרית/ערן לוי

השם ענבר שטרית אולי לא אומר לכן כלום, אבל את התכשיטים שלה אין סיכוי שפספסן בשנים האחרונות. הם כיכבו על הידיים והציפורניים של נטע ברזילי על בימת האירוויזיון (בישראל), וגם בקליפ הראשון שהוציאה אחרי ההצלחה המטאורית של השיר טוי - באסה סבבה - שצולם כמה חודשים לפניו. עוד כוכבת איי-ליסטית מקומית שמדגמנת את היצירות המפוסלות בעיצובה של שטרית כבר תקופה היא נועה קירל, שעל הלוק שלה, כמו על זה של ברזילי, אחראי הסטייליסט איתי בצלאלי.

ענבר שטרית, תכשיטים. דור שרון,
"תכשיטים מקוריים ופראיים", אלון ליבנה מספר על החיבור עם ענבר שטרית/דור שרון

לפיסים המטורפים שלה עוד נחזור בהמשך, אבל היום היא משיקה קולקציית רדי-טו-וור נגישה יותר (200-600 שקלים) שעיצבה בשיתוף אלון ליבנה. הקשר בין השניים נוצר לפני שנה ולקראת שבוע האופנה (שבוטל בעקבות התפרצות הקורונה), אז ליבנה חיפש מעצב/מעצבת תכשיטים להשלמת הדגמים לתצוגה."ההיכרות בינינו קרתה בדיוק לפני שנה לקראת שבוע האופנה", מספר ליבנה. "חיפשתי מעצב\ת תכשיטים להשלמת הדגמים לתצוגה, חברתי הטובה טל קליינבורט הכירה בינינו ומיד נדלק הניצוץ. עיצבנו תכשיטים מקוריים ופראיים שיתאימו לרוח הקולקציה, אמנם תצוגה לא הייתה, אבל קולקציה כן ומהר מאוד כוכבות גדולות כמו אניה בוקשטיין, שירה האס, שירה נאור, אנה זק ועוד ענדו תכשיטים ממנה".

ענבר שטרית, תכשיטים. סטפני מיידן,
"חשוב לי שיהיה אפשרי לכל מי שרוצה ואוהבת לרכוש פריטים שלי". ענבר שטרית/סטפני מיידן

ישבנו לשיחת היכרות עם ענבר שטרית, בת 32 מחיפה, בוגרת המחלקה לצורפות במכללת תל חי, שסיימה את לימודיה לפני ארבע שנים. "קולקציית המסלול עוצבה יחד עם אלון כשההשראות היו צורות אמורפיות מכסף, כמעט נוזלות, נמסות מן הגוף, אבל אסופות מספיק כדי לעמוד כתכשיט", מספרת לנו שטרית. "גרסת הרדי-טו-וור יוצאת מאותה נקודה של צורות טבעיות וזרימה אורגנית של החומר, הוא כשלעצמו ומתוך הגוף הלאה. בתוך המחשבה העיצובית החזקתי את הרצון להנגיש את הפיסים לכל אחת. השוני הוא בעיקר בגודל ובפרקטיות של הפריטים, ומכאן גם במחיר שלהם שהיה חשוב לי שיהיה אפשרי לכל מי שרוצה ואוהבת".

ענבר שטרית, תכשיטים. עדן ירושלמי,
שירה האס עם עגילים בעיצובה של שטרית/עדן ירושלמי

מה הסוד לבלוט בשוק כה רווי?
"הגישה שלי מתחילה בפיסול מתכות ופה טמון הייחוד. זו עבודת יד בטכניקות של פטיש וסדן, ניפוח מתכות, יצירת טקסטורה על ידי צריבה בחומצה - העניין מצריך בעיקר היכרות מעמיקה עם מתכות שונות וקצת כוח בידיים. טכניקה נוספת שאני עובדת בה היא 'שעווה נעלמת', שזה תהליך של יצירת מודל בפיסול בשעווה. למודל הזה עושים תבנית גבס ממנה השעווה נוזלת החוצה בחימום ולחלל יוצקים מתכת. את הגבס הזה שוברים בסוף כדי לחלץ את התכשיט. זו טכניקה בת 6,000 שנה בערך. היום הרוב הגדול של התכשיטים נעשה במידול ממוחשב, משהו שאני לגמרי לא פוסלת והוא בהחלט מתאים לדברים ספציפיים ויש מקרים שההתעקשות שלי על עבודת יד היא אולי מיותרת. אבל בסוף הדרך אתה נשאר עם פריט שעשוי מתכת שהוא חד פעמי".

איך נוצר הקשר עם הסטייליסט איתי בצלאלי?
"לפני שלוש שנים בערך, המאפר בן קאדר השאיל ממני טבעת והיא צולמה לשער של מגזין שמנת. איתי ראה את זה ויצר איתי קשר. אני חייבת לציין שזה מאוד מאוד מרגש לראות יצירות שלי בפלטפורמות כאלו רציניות, ומחמיא בטירוף".

את התכשיטים של ענבר שטרית ניתן להשיג באתר
ENBAR SHETRIT x ALON LIVNE, טווח מחירים: 200-600 שקלים

ענבר שטרית, תכשיטים, נועה קירל. יח"צ רשמי,
נועה קירל מככבת על פורבס עם שרשרת עוצמתית ועגיל של ענבר שטרית/יח"צ רשמי

עוד בוואלה!

בין המסורתי למודרני: מותג העגילים החדש של ניב סולטן ואחיותיה

לכתבה המלאה
ענבר שטרית, תכשיטים. יח"צ,
שיתוף הפעולה החדש עם אלון ליבנה - 200-600 שקלים/יח"צ
ענבר שטרית, תכשיטים. דור שרון,
שירה נאור בלוק של ליבנה עם הנגיעות הנכונות של שטרית/דור שרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully