וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלא תסיימו מופתעות: כדאי לכן לשקול היטב אם לעשות בוטוקס בתקופת הקורונה

17.2.2021 / 8:50

בשנה האחרונה כולנו התרגלנו ללכת עם מסיכות, שמסתירות יותר ממחצית מהפנים שלנו. רופאים בחו"ל מזהירים: מי שתעשה בוטוקוס במצב הזה, תפגע בהבעות הפנים שלה וביכולת של הסביבה לקרוא את הרגשות שלה. אז מה האלטרנטיבות?

קייט מידלטון מסיכת פנים קורונה. GettyImages
עדיין מוקדם להספיד את מסיכות הפנים. הדוכסית מקיימברידג', קייט מידלטון/GettyImages

החיסונים אמנם כבר כאן, אבל היום שבו נפסיק ללכת עם מסיכות פנים עדיין רחוק. הפריט הרפואי שזכה להתלהבות קצרה מהשיק שהוא מוסיף ללוקים הפך להיות אחד הדברים המאוסים בתקופת הקורונה, חרף הנחיצות שלו והעובדה שהוא מגן ואף מציל חיים. אלא שעכשיו מתברר שיש עוד נקודה אחת לשים לב אליה בהקשר של עטיית מסיכות פנים.

לפי מחקרים, מסיכות הפנים מסתירות בין 60 ל-70 אחוזים מהפנים שלנו, מה שמקשה עלינו לראות את תווי הפנים של אנשים אחרים ולפענח את הבעות הפנים שלהם - ומכאן נוצר קושי ממשי בתקשורת. כל זה היה מוכר וידוע, אבל עכשיו בתעשיית הביוטי והטיפוח בעולם מציפים בעיה חדשה - בוטוקס באזור העיניים והמצח. נשים שרגילות לעשות בוטוקס באזור החשוף היחיד מבעד למסכה, מקטינות את טווח התנועה של הפנים שלהן - ובכך הופכות את התקשורת דרך קריאת תווי פנים לבלתי אפשרית.

מיילי סיירוס עם מסיכה בניו יורק. splash
שמחה? עצובה? אין לדעת. מתחת למסיכה ומשקפי השמש מסתתרת מיילי סיירוס/splash

מתברר כי בני אדם יכולים לזהות חיוך, כעס, שמחה או עצב תוך פחות מאלפית שניה באמצעות תזוזות קלות בפנים. היות ורוב הפנים מוסתרות בתקופה זו, קיים קושי בקריאת הבעות, אך העיניים מעבירות את המסרים בצורה מספקת. תשאלו את טיירה בנקס שהמציאה את ה"סמייז" - החיוך עם העיניים. לעומת זאת, הבוטוקס מאט את תנועת שרירי הפנים ואפילו מבטל חלק מההבעות. התוצאה: קריאה שגויה של מצבים. הרי מי מאיתנו לא מכירה את הבדיחה על נשים שעושות בוטוקס וכולם שואלים אותן למה הן מופתעות, כי הגבות שלהן מורמות.

"לתקשר דרך העיניים חשוב בתקופה הזו מאין פעם", אומר רופא העור הניו יורקי ג'ושוע זייכנר. "כאשר החלק התחתון של הפנים מכוסה, הדרך היחידה שבה נוכל לחייך זה לזה היא דרך העיניים. הרפיית השרירים תפגע ביכולת לחייך חיוך ידידותי בימים אלה". רופאת עור נוספת מניו יורק, מקרן אלכסיידס מחדדת: "הבוטוקס הוא המלך של שינוי החלק העליון של הפנים. הוא עוזר להיפטר מקמטים, אבל חשוב לעשות אותו נכון".

עוד בוואלה! אופנה

הקורונה עשתה את שלה: ירידה של 71% ברכישת נעלי עקב. האם זה הסוף?

לכתבה המלאה
טיירה בנקס על השטיח האדום בשנת 2013. GettyImages
לימדה אותנו לחייך דרך העיניים. טיירה בנקס/GettyImages

מי שמפחדת מארשת פנים קפואה שתקשה על הסביבה לפענח למה היא מתכוונת, יכולה להימנע מכך על ידי כמה אלטרנטיבות. "חשוב להבין שתפקידו של הבוטוקס הוא להרגיע או לשתק את השרירים", מסביר ד''ר דוד פרידמן, רופא עור מומחה, יועץ לג'ובידרם. "טיפול אסתטי בשילוב הזרקות חומצה היאלרונית יעזור לנו לקבל תוצאות במראה טבעי, לא 'קפוא' וישמור על הבעות הפנים שלנו. לחומצה היאלרונית תכונות ייחודיות והיא משווה לפנים מראה רך יותר ורענן ואף יכולה לשנות נפח ולמלא שקעים".

ד''ר צחי וידר, מומחה לכירורגיה כללית ממרפאות viv clinic, טוען שהכול שאלה של מינון. "ניתן לבצע טיפול בוטוקס שישיג תוצאות מיטביות בקמטים ובפתיחה של העיניים, אבל חשוב להשתמש במינון שלא יגרום לשיתוק שרירי ההבעה". גם הוא מודה ששימוש בחומצה היאלרונית עשוי להיות אלטרנטיבה ראויה. "שילוב הזרקות של חומצה היאלרונית יחד עם בוטוקס ייתן מענה נכון ורך יותר לפנים שלנו. מה שרבים לא יודעים הוא שיש סוגים שונים של חומצה היאלרונית שמיועדים לשימושים שונים כמו הרמה, מילוי, וגם בוסט של לחות. מוצר כמו חומצה היאלרונית עוזר ביצירת מראה טבעי ואמיתי יותר - לצד בוטוקס".

טיפול בוטוקס מרפאות ויו של ד"ר צחי וידר. יאיר גלזר,
"חשוב להשתמש במינון שלא יגרום לשיתוק שרירי ההבעה". טיפול בוטוקס במרפאת ויו של ד"ר צחי וידר/יאיר גלזר

ד"ר מאיר כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, ממליץ לטפל רק בקמטים שבין הגבות ובמצח, ולמעט בטיפול בקמטים בצדי העיניים. "הקמטים בצידי העיניים הם קמטי חיוך. כאשר מוחקים אותם, החיוך נראה פחות טבעי. הדבר חשוב בפרט כאשר עוטים מסכה ולא רואים את הפה. אחד הטיפולים המבוקשים הוא 'בייבי בוטקס'. הכוונה לבוטוקס במחצית מינון לאזור שמפחית קמטים ולא מוחק אותם. הוא מבוקש יותר אצל גברים ובפרט שחקנים ופוליטיקאים שחוששים משינוי קיצוני שיעורר תגובות מביכות. אזור מבוקש אחר הוא הצוואר. כאן אפשר להזריק בוטוליניום במינון כפול ולהשיג ירידה במראה ה'גידים' שרואים בצוואר. הוא גם משפר, בצורה קלה, את הזווית של הצוואר מכהה לחדה".

קמטי צחוק ליד העיניים. ShutterStock
הקמטים שעושים את כל הבעיות/ShutterStock

לדבריו של ד"ר פרידמן, יש כמה אזורים חשובים בחלק העליון של הפנים שכדאי לשים לב אליהם כדי להימנע ממראה חסר הבעות. "קודם כל - המצח. לרוב האנשים אחרי גיל 30 מתחיל להיווצר מעין שקע במצח. טיפול במצח יכול להתבצע על ידי מילוי של חומצה היאלרונית לצד הבוטוקס - ולא רק עם בוטוקס. לגבי קמטים בצדי העיניים - צריך לשים לב אם יש שקע ברקה שמשפיע על מראה הגבות וגם על הקמטים שבצדי העיניים. אם יש שקע כזה, מומלץ לטפל בו תחילה בעזרת הזרקות של חומצה היאלרונית, ולאו דווקא בבוטוקס. כאשר אנחנו מזריקים חומצה היאלרונית לאזור הרקות אנחנו משפרים את מראה הקמטים בצדי העיניים וגם 'מרימים' את קצה הגבה. אם יש צורך, ייתכן ונשתמש גם בכמות קטנה של בוטוקס".

"אחד מסימני הגיל הוא שקעים מתחת לעיניים והרבה לקוחות מבקשות לתקן את המראה העייף שנוצר", ממשיך ד"ר פרידמן, "אחת הדרכים לעשות זאת היא על ידי הזרקות של חומצה היאלרונית באזורי הלחיים, קרוב לאף ולאוזן, ולא לתוך השקע עצמו. ככה התוצאות נראות טבעיות יותר".

נסכם ונגיד שעבור מי שקצת כבד לה השימוש בבוטוקס או חומצה היאלרונית, או חוששת מתקלות או מחיקת הבעות ובכל זאת מתבאסת על הקמטים - אפשר גם לאמץ גישות שמרניות יותר. לפחות בינתיים, עד שניפרד ממסיכות הפנים, אפשר גם רק להשקיע בסרומים איכותיים ושגרת טיפוח אינטנסיבית ונכונה לעור הפנים לטשטוש הקמטים. מנתחת פלסטית מניו יורק, לארה דבגן, מציעה פתרון שמרני אפילו יותר והוא - הדגשת הריסים והגבות. "זו דרך קטנה להעצים את היופי, הנשיות והביטחון העצמי". תמיד אפשר לנסות.

גוון סטפני בטקס הגראמי. GettyImages
גוון סטפני למשל הלכה על טיפול 10,000 של ביוטי במקסימום והזרקות מכל טוב. חרסינה? לשיפוטכן/GettyImages
  • עוד באותו נושא:
  • בוטוקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully