וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תמיד הייתי ילד שקונה בגדים מגניבים ונעליים יקרות"

19.2.2021 / 7:30

תומר טליאס, הצמוד של סופיה מצ'טנר, רק בן 21, אבל כבר מבין היטב איך למנף את הפוזיציה בה הוא נמצא. תשוקה לאופנה יש, חיבור לכוכבים גם יש ופרזנטורית צמודה שגורמת למותג היוניסקס להיראות עוד יותר מדויק. השאלה הגדולה - מי ידאג לבייבי החדש כשהוא ימריא ל"הישרדות"?

תומר טליאס, סופיה מצ'טנר. חלי פרידמן ל"סולו",
מותג ההלבשה החדש של תומר טליאס, הצמוד של סופיה מצ'טנר/חלי פרידמן ל"סולו"

זוכרים את הסגר הראשון? רובנו היינו די מבועתים מאווירת סוף העולם, ממושמעים להנחיות, והשאלות הבוערות שהטרידו פה את כולם נגעו לקורונה הכלכלית. בדיוק בזמן הזה ישב לו בבית תומר טליאס, חייל בשירות סדיר, והחליט לפתוח מותג אופנה מקומי.

עבור טליאס, 21, כיום חייל משוחרר שאולי מוכר לכם בתור "החבר של הדוגמנית סופיה מצ'טנר", תקופת הסגר דווקא הציתה יכולת לזהות את ההזדמנות שעמדה לנגד עיניו כל הזמן. "חגגתי יום הולדת 21 באפריל, בסגר הראשון, וחשבתי לעצמי, יש לי חברה כל כך מוצלחת בתחומה וחברים מהתעשייה, איך אני ממנף את זה ועושה משהו בתקופה ההזויה הזו?".

היה לך ניסיון בתחום? בכל זאת, חברים זה לא מספיק, צריך להביא גם משהו שאנשים ירצו להוציא עליו כסף.
"היה ברור לי מההתחלה שאני רוצה להביא משהו איכותי ברמה הגבוהה ביותר ושיהיה קונספט מגניב. תמיד הייתי ילד שאוהב דברים מגניבים וקונה נעליים יקרות ובגדים מיוחדים וכולם שואלים אותי מאיפה. מעבר לזה אני מתעסק באופנה מגיל 15, התחלתי ב"הבנים והבנות" וישר אחר כך התחלתי לדגמן, בעיקר מסלולים של שנקר ושבועות האופנה המקומיים. הרבה שנים אני מחפש לפתוח עסק שקשור לאופנה, היה לי רעיון לבגדים לכלבים, אבל חם פה והכלבים יסבלו, אז ירדתי מזה".

תומר טליאס. חלי פרידמן ל"סולו",
"היה ברור לי מההתחלה שאני רוצה להביא משהו איכותי ושיהיה קונספט מגניב". תומר טליאס/חלי פרידמן ל"סולו"

בוא נדבר על הקונספט.
"התחלתי מטי-שירטס, הרעיון היה להביא בגד מגניב ויוניסקס, שיהיה ממוספר עם כמות מצומצמת מכל דגם, מכאן גם שם המותג SYMI: Sorry you missed, אם אתה לא קונה בזמן פספסת. המוצר הראשון היה טי-שירט לבנה עם כיתוב שחור Not for resail פלוס המספור בסדרה. בחרתי כמות של 18 פריטים מכל דגם כי השם השני שלי זה חי. והרגשתי שזה מאפיין אותי".

ואיך מפציצים בפריט כמו טי-שירט? יש מיליונים בשוק...
"יש לי חברה טובה שהיא מעצבת גרפית, נועה לוי, עשינו יחד את הגרפיקה ואז פשוט לקחתי חולצות שלי מהבית, איכותיות ממותגים כמו קום דה גרסון, ופשוט הלכתי לתופר והראיתי לו את האיכות שאני רוצה. כמו טמבל. הוא הסביר לי שאני צריך קודם כל תדמיתנית לגזרה, ואז גזירה ואז תפירה. הכי באתי אליו בקטע שהחולצות יהיו מוכנות תוך שבוע. ואז הבנתי שזה לוקח זמן ושאני צריך לעשות שיעורי בית כדי להגיע לחולצה שתהיה מושלמת מבחינתי, הכי איכותית שיש. זה היה בסוף אפריל. עד יולי היו לי שלושה דגמים מכל אחד - 18 פריטים בשחור ו-18 בלבן".

עוד בוואלה!

"עשיתי מהגבות שלי קריירה"

לכתבה המלאה
תומר טליאס, סופיה מצ'טנר. חלי פרידמן ל"סולו",
ייצור כחול-לבן, ארסנל של חברים מפורסמים וצמודה שהיא דוגמנית בינלאומית/חלי פרידמן ל"סולו"

אפשר להרוויח בכמויות כאלה קטנות?
"לי היה הכי חשוב שהבד יהיה הכי איכותי שקיים, הדיוק, הגזרה. לא רציתי להביא סתם טי מעפן, אז מה אם יש לי חברים מפורסמים? לא מעניין אותי לעשות כסף עדיין, אני מאמין שאחרי העבודה הקשה הכסף יגיע. אז אני מוכר ב-300 שקלים, שזה לא זול בכלל, אבל כמי שאוהב לקנות איכות, וגם מעריך איכות אני לא מתפשר באף שלב בדרך, ויש עלויות. תחשבי שיש כמה מפעלים שאני עובד איתם וכל אחד עושה משהו אחר. הכול בארץ אגב, וכבר היו לי אופציות לצאת לטורקיה ולהוריד עלויות, אבל חשוב לי הדיוק. אני כל יום הולך לבדוק מה המצב בתהליך ייצור, ובסוף זה כולה 18 חולצות. לכן גם העלות שלי יקרה. בינתיים אני מעדיף ככה על פני המוניות".

אז פה נכנס השיווק והחברים המפורסמים, כמה זה עוזר?
"מאוד עוזר. קודם כל חברה שלי היא הדוגמנית הכי גדולה בישראל ואני לומד ממנה הרבה. לפני שנה למשל הצטלמנו יחד פעם ראשונה ומאוד התרגשתי. יש לה מלא ניסיון והיא מאוד עזרה על הסט ולמדתי ממנה להצטלם. גם נועה קירל, מרגי, סטפן, קים אור אזולאי, גל גברעם, דני אבדיה, כולם חברים שפרגנו ומפרגנים. וסופי זה בכלל, היא עוזרת לי מלא. בהתחלה האמת היא לא השתגעה מהרעיון, היא טיפוס אדיש, אבל בהמשך היא עפה. בפועל היא מנהלת הכול ועוזרת בלוגיסטיקה, גיהוץ, קבלות, היא עושה ממש הכול. זה שיש לי אותה בתור מותג זה בונוס ענק מכל הכיוונים".

תומר טליאס. חלי פרידמן ל"סולו",
יש כבר שת"פ ראשון: תומר טליאס ל-Guilty X SYMI/חלי פרידמן ל"סולו"

ומה קורה אחרי שכל ה-18 נמכרים? איך אתה מחדש?
"בכל השקה של קולקציה אני עושה רעש לפני, בעזרת החברים גם. יש אווירת סטריט מגניבה ואני מפרסם תאריך ושעה בהם הקולקציה תהיה זמינה באתר".

זה עובד?
"כשהאתר נפתח תוך כמה דקות 80 אחוז מהסחורה נגמרת. את הקולקציה השנייה הוצאתי חודשיים אחרי, כי אני עושה הכול לבד (בעזרת סופי), והיו בה כובעי טמבל וטי-שירטים בארבעה צבעים. בשלישית כבר השקנו קפוצ'ון ומכנסי טרנינג".

עכשיו אתה משיק קולקציה רביעית שהיא שת"פ עם אתר הביוטי גילטי. די מכובד שבחרו בך לחיבור ראשון בתחום ההלבשה.
"כבר בקולקציה השלישית כמה חברות אופנה פנו אליי לעשות שתפים ולא הכי זרם לי. עם גילטי זה קהל יעד חדש שלא קשור לאופנה באופן ישיר וזה חושף אותי לכיוונים מעניינים. Guilty X SYMI קרה ממש במקרה. מסתבר שהבן של הבעלים מאוד אהב את הדברים שלי וכל פעם שהוא רצה לקנות הוא נתקל בסולד אאוט. יום אחד הייתי בבית של חבר והמנכ"לית של גילטי הייתה שם. היא האימא של הילד שרצה לקנות, וככה התחלנו לדבר. נפגשנו והסיפור התגלגל לקולקציית יוניסקס".

תומר טליאס, סופיה מצ'טנר. חלי פרידמן ל"סולו",
"סופי מנהלת הכול. היא עוזרת בלוגיסטיקה, גיהוץ, קבלות, ממש הכול"/חלי פרידמן ל"סולו"

בקולקציה המדוברת, שתעלה בקרוב לאתר, ניתן למצוא סווטשירטים בסגנון יוניסקס-סטריט (329 שקלים לפריט), גזרות אוברסייז עם קפוצ'ון וכיס קנגרו, מבדים משובחים בחמישה צבעים: לבן, כתום, תכלת, שחור ואבן. כדי להרחיב את קהל היעד, אך עדיין לשמור על הקונספט, הפעם יש 81 יחידות מכל דגם ועל כל גוון יש רקמה עם כיתוב אחר כשהמספור רקום בקצה השרוול.

תקופת הקורונה הייתה קשה ללא מעט זוגות. איך אתה וסופי גורמים לזה לעבוד?
"סופי ואני הכרנו לפני שלוש וחצי שנים באינסטגרם, היא סוג של העריצה אותי בתכנית טלוויזיה אז היא פשוט עשתה לי פולו באינסטה, ומשם זה התגלגל. בקורונה ממש התחזקנו, שזה מפתיע, כי היינו רגילים לזה שהיא טסה הרבה. פתאום אנחנו כל הזמן יחד וזה עוד יותר חיבר בינינו. החברות בינינו מדהימה, אנחנו אחד למען השנייה ומאוד משפחתיים. היא גרה איתי אצל ההורים שלי ובתקופה הזו היא עוד יותר נכנסה לי ולמשפחה שלי ללב".

יש דיבור שאתה הולך ל"הישרדות". מי ידאג לעסק כשלא תהיה פה?
"המשפחה שלי".

המשפחה וסופי?
"סופי זה חלק מהמשפחה".

תומר טליאס, סופיה מצ'טנר. חלי פרידמן ל"סולו",
"בתקופה הזו סופיה עוד יותר נכנסה לי ולמשפחה שלי ללב". תומר טליאס וסופיה מצ'טנר/חלי פרידמן ל"סולו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully