וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בעלה של שירה איסקוב לא הרשה לה ללבוש שמלת סטרפלס - אני אעצב לה אחת"

22.2.2021 / 15:30

בתזמון מוזר שבו ישראל סוערת בגלל זיהום החופים, נפתחה בנמל תל אביב תערוכת קיימות במתחם קום איל פו. בין המשתתפים גם המעצב ויוי בלאיש, שיציע קולקציית קפסולה מבגדים ישנים שעברו חידוש. וזו לא הבשורה המרגשת היחידה שלו

ויוי בלאיש קולקציית קפסולה ממוחדשת תערוכת הלוך וחזור במתחם קום איל פו בנמל תל אביב. עידו לביא,
ויוי בלאיש משיק קולקציית קפסולה של שמלות, חצאיות וחולצות טי שנוצרו מפריטים בקולקציות קודמות/עידו לביא

צריך להיות מאוד לא מחובר כדי לפספס את הסיפור שהכי מטריד את מדינת ישראל בימים אלו - ולא, דווקא לא מדובר על סיומו של הסגר או מצב תחלואת הקורונה, אלא הזיהום המאסיבי של זפת בחופי הים. בתזמון מפתיע ואולי אפילו מוזר, אתמול נפתחה תערוכת קיימות מסקרנת בנמל תל אביב, במתחם של החנות קום איל פו. בדיוק במקום שבו אפשר להשקיף אל המים העכורים, קמה לה תערוכה שמבקשת להעלות למודעות את הפגיעה המתמשכת בכדור הארץ, כשהדגש הוא כמובן תעשיית האופנה והטקסטיל.

בתערוכה, ששמה "הלוך וחזור", משתתפים מעצבים ויוצרים ישראליים שמציגים פריטים וחפצים מחומרים ממוחזרים, מתוך ניסיון להראות איך אפשר לנצל למקסימום את חומרי הגלם בעולם. אחד הבולטים בתערוכה הוא מעצב האופנה ויוי בלאיש, המשיק לראשונה קולקציית קפסולה של שמלות, חצאיות וחולצות טי שנוצרו מפריטים בקולקציות קודמות של המעצב ועברו חידוש. כלומר, כל אחד מהפריטים בקולקציה החדשה מבוסס על פריטים ישנים שעברו פירוק והרכבה. הפריטים נגזרו, נתפרו שוב ונצבעו מחדש כשכל פריט בקולקציה ייחודי ואין שני לו.

"בעיניי התיישנות מחמיאה לבגד. אני אוהב את התהליך הזה גם בפריטים שאני יוצר, וגם בלבוש שלי. היצירה מחדש מפריטים שכבר קיימים מאפשרת להתאהב בהם שוב", מספר בלאיש. "נושא הקיימות מאוד מדבר אליי. אני בעד לשמור על הגלובוס ולהשתמש בחומרים ממוחזרים ולא מתחבר לרעיון של ייצור המוני. בסטודיו שלי אני מקדש חומרים. אני גם לא מוכר בגדים אלא משכיר אותם, וככה לפעמים הם עוברים תהליכי שינוי. השמלות שלי עוברות הרבה גלגולים. הנושא של קיימות קרוב ללבי כבר הרבה זמן, ולא נולד בגלל התערוכה".

ויוי בלאיש קולקציית קפסולה ממוחדשת תערוכת הלוך וחזור במתחם קום איל פו בנמל תל אביב. עידו לביא,
"הנושא של קיימות קרוב ללבי כבר הרבה זמן, ולא נולד בגלל התערוכה""/עידו לביא

בקולקציה שתוצג בתערוכה אפשר למצוא שמלות כלה של בלאיש שהפכו להיות שמלות וחצאיות חדשות. הן עברו צביעה בטכניקות מעניינות ושונות, כשמה שתפס את תשומת לבנו היה העיקרון של צביעת קרח - מניחים פיגמנט על גבי קוביות קרח, והקוביות נמסות עם הזמן וצובעות את הבגד. השמלות עשויות 100% משי על סוגיו השונים: שיפון, אורגנזה, סאטן וקרפ ומעוטרות בכותנה או אבני סברובסקי. בקולקציה יש גם פוטרים וינטג' בשימוש מחודש - אימוניות מקוריות משנות ה-80 שעברו שינוי ושולבו עם חומרים עתיקים שנאספו בסטודיו של בלאיש וחולצות פוטר שעוטרו עם תחרות וסרטים עתיקים מכותנה ופשתן, לצד פפיוני משי שנלקחו משמלות כלה.

"אני תמיד משלב בין אופנה גבוהה לסטריט", מסביר בלאיש כשהוא נשאל על החיבור שבין עולם הקוטור לבדי הפוטר הספורטיביים. "יש קצר בין העולמות, וזה יוצר סגנון אדג'י, קולי. אני אוהב כשהדברים לא נראים בדיוק כמו שהם צריכים להיות, כמו שמתבקש מהם. אני אוהב למשל להוסיף בומבר על שמלת ערב. פוטר זה פריט לבוש שאני מאוד אוהב, גם לעצמי, הוא משדר נוחות וכשאני משלב עם שמלות אני מקליל את הלוק. כל הפריטים עברו מניפולציה וכך נוצרו בגדים יחידים במינם. יש אחד מכל דגם. המידות הן וואן סייז, אבל כזה שיכול להתאים למנעד רחב של נשים, כדי שכל אחת תמצא את הפיס שלה".

עוד בוואלה! אופנה

רצועה מנצחת ומונוגרמה מאוזנת: התיק החדש של לואי ויטון

לכתבה המלאה
ויוי בלאיש קולקציית קפסולה ממוחדשת תערוכת הלוך וחזור במתחם קום איל פו בנמל תל אביב. עידו לביא,
"יש קצר בין העולמות, וזה יוצר סגנון אדג'י". שילוב בין ספורט וקוטור/עידו לביא

מלבד התערוכה החשובה, לבלאיש יש עוד בשורות חשובות היום. הבוקר (שני) נודע כי בשבוע האופנה "קורנית תל אביב", תתקיים תצוגת "מצדיעים לשירה איסקוב", שבה תשתתף שירה, ותצעד על המסלול בשמלת סטרפלס בעיצובו של בלאיש. "זה מאוד מרגש אותי", הוא מודה. "הסיפור שלה מאוד נגע ללבי. כשראיתי את הכתבה עליה, לבי ממש יצא אליה. זה מסוג המקרים שרק עושים לי חשק להלביש בן אדם, בעיקר כשהיא סיפרה שבעלה לא הרשה לה ללבוש שמלת סטרפלס וביקש ממנה לזרוק אותה". החיבור בין השניים נוצר בעזרת מפיק האירוע, מוטי רייף, שביקש מבלאיש לעצב לשירה איסקוב שמלה. "כשמוטי בא והציע לי את זה - ישר הסכמתי, ושמחתי מאוד".

ומה אתה מתכנן לעצב לה?
"אני לא מגלה, זו הפתעה. הכיוון הוא כמובן שמלת סטרפלס".

שירה איסקוב עובדה. קשת 12, צילום מסך
"לבי יצא אליה. זה מסוג המקרים שרק עושים לי חשק להלביש בן אדם". שירה איסקוב/צילום מסך, קשת 12

המעשים הטובים לא נגמרים כאן. אם אתן רוצות להרים גם לכדור הארץ, אז לצדו של בלאיש בתערוכת הקיימות במתחם קום איל פו יציגו בתערוכה גם דנה כהן, יוצרת בגדים וכריות נוי; אביגיל קולקר, מחיה פריטי וינטג' באמצעות רקמה; גלית רונדין, מעצבת תכשיטים מפריטי יד שנייה; אילנית נאוטרה (NEUTRA), מעצבת תיקים מחלקי צמיגים; וגל ברש, מעצב תכשיטים מחלקי מכונות וברגים. "התערוכה נועדה לקדם תמיכה בעסקים קטנים וביצירה מקומית. השנה, לצד שיתוף הפעולה המרגש עם ויוי בלאיש, בחרנו לתת במה למעצבים ויוצרים שעושים אומנות בעלת ערך אקולוגי וחברתי ולאפשר להם למכור את יצירותיהם, כשמקביל אנחנו ממשיכים לקדם אג'נדה סביבתית ירוקה שהכרחית כל כך לכדור הארץ, במיוחד בתקופה זו", אמרה סיביל גולדפיינר, מייסדת בית האופנה קום איל פו.

התערוכה, אותה אוצרת נעמה פאר, תתקיים במהלך חודשים פברואר עד אפריל וכל הפריטים המוצגים יוצעו למכירה.

האנגר 26, תל אביב. שעות פתיחה: א'-ה' 10:00-20:00, ו' 10:00-15:00, שבת 10:00-20:00.
הכניסה חופשית בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

ויוי בלאיש גדי אלימלך תערוכת הלוך וחזור במתחם קום איל פו בנמל תל אביב. נעמה פאר,
"כל הפריטים עבור מניפולציה, שיחקתי עם החומרים וכך נוצרו בגדים יחידים במינם". ויוי בלאיש (משמאל) לצד גדי אלימלך/נעמה פאר
תערוכת הלוך וחזור במתחם קום איל פו בנמל תל אביב. נעמה פאר,
"השמלות שלי עוברות הרבה גלגולים"/נעמה פאר
תערוכת הלוך וחזור במתחם קום איל פו בנמל תל אביב. נעמה פאר,
"בחרנו לתת במה למעצבים ויוצרים שעושים אומנות בעלת ערך אקולוגי וחברתי"/נעמה פאר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully