וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה מה שקורה לבגדים שלכם אחרי שהחזרתם אותם לאסוס

עודכן לאחרונה: 4.3.2021 / 8:03

האם אי פעם תהיתם מה קורה לבגד רגע אחרי ששלחתם אותו חזרה לאסוס? המובן מאליו - הוא חוזר להימכר. אבל האם הוא פשוט חוזר לקולב או עובר מסע בדרך? עובדת החברה שופכת אור על התעלומה

ASOS/AP, Reuters, Getty Images, Shutterstock

האם אי פעם תהיתם מה קורה לבגדים שלכם רגע אחרי שהחזרתם אותם לחנות - מקוונת או פיזית? המובן מאליו הוא - הפריט חוזר למכירה. אבל כששוקעים רגע עם המחשבה הזו לעומק, אי אפשר שלא להתחלחל. אין ספק, תקופת הקורונה הפכה את כולנו להרבה יותר סטריליים משהיינו ופתאום הרעיון של ללבוש בגד שמישהי אחרת לבשה רגע קצר קודם לכן, מבלי שעבר ניקוי וחיטוי, מעוררת בנו גועל. אפילו המחשבה על תאי הלבשה בחנות כבר לא עוברת חלק בגרון כמו פעם. המודעות הרסה את הפשטות שבמדידת בגדים. עובדת בכירה באסוס החליטה לחשוף את התהליך שעובר בגד מהרגע שהוא חוזר אליהם למחסנים, ומדובר בתגלית די מעודדת.

ג'ס צ'אנג, בכירה באסוס, שיתפה סרטון בעמוד האינסטגרם האישי שלה, שבו 18.3 אלף עוקבים ובו הסבירה על המסע שעובר בגד מרגע שלקוחה החליטה להחזיר אותו חזרה לאסוס. הסרטון נחל הצלחה ובעמוד הרשמי של ענקית האונליין שיתפו אותו גם לעיניהם של 11 מיליון עוקבים כשמטרת העל היא להציג את החברה כאקולוגית. כזו שלא זורקת או מטמינה פסולת טקסטיל, אלא פועלת כדי למחזר בגדים. זאת, כדי להדגיש שעל אף שמדובר בחברה שכל מהותה היא אופנה מהירה, היא כן מנסה למזער את הנזק הסביבתי.

לדבריה של צ'אנג, בגד שמוחזר לאסוס עובר שלושה שלבים. בראשון, בודקים את הבגד. בשלב השני - אם יש תיקונים שצריך לבצע, הבגדים נשלחים לחייטים, עובדים של אסוס, שמתקנים את התקלות - פאייטים שנפלו, חורים בבגד, תפרים חלשים וכו'. בשלב השלישי - הבגד עובר גיהוץ וניקוי יבש, בעיקר אם יש כתמים, סימנים או שאריות איפור ומייק-אפ. בסוף - הבגד נתלה בארון של החברה, מוכן לאריזה ומשלוח. "יש לנו מדיניות של 0% הטמנה ו-97% מהפריטים שחוזרים - נמכרים מחדש", היא מספרת. לדבריה, ה-3% שלא זוכים להימכר מחדש אלו פריטים פגומים יתר על המידה, שעוברים למחזור - ולא להטמנה.

עוד בוואלה! אופנה

ג'יי לו תכעס: ההעתקה הבוטה של אסוס לפרינט העלים האייקוני

לכתבה המלאה

לא בטוח שכל חברה, בעיקר אם מדובר בחנות פיזית ולא אונליין, דואגת להעביר את הבגדים שחוזרים מסלול שכזה שכולל תיקון, גיהוץ וניקוי. יש סיכוי מאוד גדול שבחנויות פיזיות, שלא חוששת ממוטציות בינלאומיות, פשוט מחזירים את הבגד לקולב לניסיון מכירה חוזר, מה שגורם לנו לתהות - האם אנחנו צריכים לכבס את הבגדים החדשים שלנו רגע לפני הלבישה? יש סיכוי מאוד גדול שכן. ואולם, חשוב להזכיר שאסוס לא חפה מטעויות ושגיאות. למרות ההתגאות שלה בסרטון בתהליכי ההחזרה של הבגדים, כבר כמה פעמים שיתפו לקוחות של החברה הבריטית ברשתות החברתיות כי הגיעו אליהם מוצרים מלוכלכים ופגומים. כל שיתוף שכזה הופך ויראלי, וייתכן כי החברה הפיקה מכך לקחים. לכן, כל מה שנשאר זה רק לקוות שמאז אותן תלונות, החברה התייעלה ודואגת הרבה יותר לניקיון הבגדים שביקרו בבתים של זרים - וחזרו אליהם, בטרם מוכרים ומעבירים אותם הלאה ללקוח הבא.

  • עוד באותו נושא:
  • אסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully