וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליהום ממשיך: למה מייגן מרקל ענדה "יהלומי דמים"?

עודכן לאחרונה: 7.3.2021 / 15:19

בתקופה הכי סוערת בחייה של הדוכסית לשעבר, רגע לפני שהריאיון שלה ושל בעלה הנסיך הארי עם אופרה ווינפרי יוצא לאור, החליט ראש ארגון זכויות אדם לצאת נגדה על שבחרה בעבר לענוד עגילי יהלומים שנמסרו לה על ידי יורש העצר שמעורב ברצח. ביקורת מוצדקת או טיימינג בעייתי?

מייגן מרקל פיג'י. GettyImages
עגילי הסערה. מייגן מרקל בפיג'י באוקטובר 2018/GettyImages

הרבה עובר על מייגן מרקל בימים אלו. היום צפוי להיות משודר הריאיון שלה ושל בעלה, הנסיך הארי, עם אופרה ווינפרי והממלכה סוערת. בימים האחרונים, החלו להישמע האשמות מצד צוותי הארמון על התנהגות בריונית מצדה של מרקל, מה שגרם לחבריה מהתעשייה בהוליווד לצאת להגנתה. ובתוך כל הסערה הזו, זוכה עכשיו הדוכסית לשעבר לגינויים והאשמות, רק מכיוון אחר. עורך דין שעומד בראש ארגון לזכויות אדם החליט בטיימינג הכי בוער עבור מרקל לצאת נגדה בטענה שהיא ענדה בעבר עגילי יהלום שהוענקו לה על ידי האיש שאחראי לרצח המחריד של העיתונאי הסעודי ג'מאל חשוקג'י באיסטנבול ב-2018 - יורש העצר הסעודי.

עורך הדין שהציף מחדש את השימוש של מייגן ב"עגילי הדמים", הוא מייקל אייזנר, שעומד בראש ארגון שהקים חשוקג'י שלושה חודשים לפני שנרצח. לדבריו של אייזנר, בקופסת התכשיטים של מרקל נמצאים עגילי יהלומים נוצצים שנקנו מכספו של יורש העצר הסעודי, הנסיך מוחמד בן סלמאן, אותו אחד, שלפי העדויות הורה על הרצח המזעזע של חשוקג'י, שהיה ידוע כמתנגד למשפחת המלוכה בסעודיה. "העגילים האלה נקנו בכספי דמים ונמסרו לה על ידי רוצח", אמר אייזנר. "היא לא צריכה לענוד אותם".

מרקל ענדה לראשונה את העגילים הללו, של מותג היוקרה שופארד, בביקור בפיג'י באוקטובר 2018, שלושה שבועות לאחר הרצח. ואולם, עורכי דינה של הדוכסית שביקשו להתייחס לטענות שהעלה אייזנר מתעקשים שמרקל לא ידעה מה מקור העגילים ויותר מזה - היא לא ידעה אז על המעורבות של יורש העצר הסעודי ברצח המחריד. מנגד, מקורות אחרים בארמון טוענים כי היא קיבלה אזהרות, אך בחרה להתעלם ולענוד את העגילים האלה בכל זאת. האם המקורות הללו אמינים או שהם חלק ממסע הכפשה שעוברת כעת הדוכסית על רקע הבחירה להתראיין לווינפרי? את זה כנראה לא נוכל לדעת.

עוד בוואלה! אופנה

מה לבשה מייגן מרקל לריאיון החושפני עם אופרה ווינפרי?

לכתבה המלאה
מייגן מרקל יום הולדת 70 הנסיך צ'ארלס נובמבר 2018. GettyImages
הפעם השנייה שבה נראתה מרקל עם העגילים - יום ההולדת ה-70 של הנסיך צ'ארלס, נובמבר 2018/GettyImages

אז איך עגילי הדמים הללו התגלגלו אל קופסת התכשיטים של מרקל? בביקור של מוחמד בן סלמאן בבריטניה במרץ 2018 הוא נכח בארוחה עם המלכה. אז, לפי הדיווחים, הוא העניק את העגילים הללו כמתנת חתונה רשמית למייגן מרקל. ואולם, הוא לא מסר לה אותם באופן אישי ולמעשה גם אין עדויות שהשניים אי פעם נפגשו. מתנות שניתנות לבני מלוכה נחשבות רכוש הארמון, ומושאלות לבני מלוכה - מה שיכול להסביר מדוע מרקל לא ידעה את מקור העגילים וסברה שהם מתנה שהושאלה לה על ידי הארמון. לפי מה שמספרים מקורות, מייגן למעשה גילתה על קיומם של העגילים רק ביולי 2018, כאשר הם נבחרו עבורה למלתחת הנסיעה לפיג'י, טונגה, אוסטרליה וניו זילנד. וגם אז, כך לפי דיווחים, היא לא ידעה שזו מתנת חתונה שנמסרה לארמון על ידי הנסיך הסעודי.

מייגן מרקל פיג'י אוקטובר 2018. GettyImages
האם היא ידעה שאלו עגילים מיורש העצר הסעודי? מייגן מרקל בפיג'י/GettyImages

חשוקג'י נרצח ב-2 באוקטובר. ב-18 באוקטובר פורסם כי ליורש העצר הסעודי יש קשר למקרה. חמישה ימים לאחר מכן, מרקל נצפתה לראשונה עם העגילים הללו בפיג'י. הפעם השנייה הייתה בנובמבר 2018, כאשר מרקל ענדה את העגילים למסיבת יום ההולדת ה-70 של הנסיך צ'ארלס בארמון בקינגהאם. מאז אמנם היא לא נראתה שוב עם העגילים המדוברים, אבל זה לא מפריע לעורך הדין אייזנר להציף עכשיו את הדיון בדבר החזקתה של מרקל בעגילים הללו. הסיבה לכך, מלבד הטיימינג הבוער, היא העובדה כי לאחרונה נודע שהיא עדיין מחזיקה בסט העגילים הללו.

לדבריו של אייזנר, בני מלוכה צריכים להתעדכן באירועים גדולים שקורים בעולם כמו גם בפוליטיקה, ולפעול בהתאם לכך. "מביך שמייגן לא מכירה את נסיבות הרצח של חשוקג'י ולא מבינה שלמוחמד בין סלמאן יש דם על הידיים", אמר. הוא הציע כי מייגן תתרום את העגילים הללו, ואולם זו החלטה שצריכה לקבל אישור מהארמון, שוב - כיוון שמדובר בהשאלה של רכוש משפחת המלוכה. אז האם מרקל בכלל ידעה שהעגילים הללו הם מתנה מיורש העצר הסעודי והאם זה הזמן הנכון לדון בעגילים שהיא ענדה לפני יותר משנתיים? האם הביקורת מוצדקת וצריכה להישמע בכל זמן באשר הוא, או שהבחירה להציף את זה עכשיו גורמת להרמת גבות? אולי נקבל תשובות בריאיון המדובר הערב.

מייגן מרקל הנסיך הארי. GettyImages
עומדים לפתוח תיבת פנדורה? הארי ומייגן/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully