וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעצבת שמשלבת בין הצניעות החרדית לחילוניות הסקסית: "בנות ירצו לשים כאן את הכסף"

עודכן לאחרונה: 1.4.2021 / 7:33

לפני שלוש שנים החליטה אסיה טלי רביבו שהיא עוזבת את העבודה שהכירה רוב חייה ומתחילה לעצב. היא הוסיפה שם ששינה לה את המזל ויצאה לדרך חדשה. לאחרונה היא פתחה חנות בתל-אביב והציגה לראשונה בשבוע האופנה עם קולקציה שמזגזגת בין המסורתי לסקסי

אסיה - שבוע האופנה קורנית תל אביב 2021/צילום והפקה - רייפ אינטרטיימנט וערוץ האופנה הישראלי - משודר ברשת 13

אסיה טלי רביבו עבדה 13 שנים בתחום עיצוב שיער. אופנה תמיד הייתה שם ברקע, אבל את האומץ שהיה נחוץ בכדי לעזוב את הכול ולהגשים את החלום הגדול היא קיבלה מעט אחרי הגירושים. את השם 'אסיה' היא הוסיפה כשחזרה לשוק הרווקות, אבל זוגיות בימים אלו היא מנהלת רק עם עצמה, "אחרי 15 שנים ביחד, מאוד טוב לי לבד. אני בזוגיות עם עצמי".

את קולקציית הביכורים של "אסיה", המותג שנקרא על שמה, היא השיקה בסמוך ל"שבוע האופנה קורנית תל-אביב". ההשראות, הבדים, הגזרות ואפילו עומק השסעים הושפעו מהבית בו גדלה. אבא דתי, גבאי בבית כנסת, שהיה הופך חרדי אדוק לו רק היה יכול, אך בכדי לשמור על שלום בית עם אימא ידע למתן. האימא מאידך, חילונית שומרת מצוות, חובבת טייטסים וחולצות עם מחשופים נעימים, שהקפידה לפנפן את ארבעת ילדיה בכל הזדמנות אפשרית.

עקבו אחרי וואלה! אופנה באינסטגרם

אסיה. דודי חסון,
קולקציית הביכורים של "אסיה"/דודי חסון

למה דווקא 'אסיה'?
"אבא שלי מהודו ואימא שלי ממרוקו. כשנולדתי אבא שלי מאוד רצה לתת לי שם לא ישראלי, אבל זה לא היה מקובל בזמנו. הוא ממש רצה את השם אסיה, אבל נותרתי רק טלי. כשהתגרשתי הוספתי את השם אסיה שזה - 'אס' מהקדוש ברוך הוא".

אס כמו הקלף?
"כן כן".

די מודרני בשילוב עם הקדוש ברוך הוא.
"השם הזה עמוק בשבילי. תמיד ידעתי שזה עניין של זמן עד שאני אוסיף. אומרים שהשם משנה מזל וזהות והלכתי עם הלב שלי. היום אני כבר מרגישה שנולדתי איתו".

אסיה. דודי חסון,
"השם משנה זהות ומזל". אסיה/דודי חסון
אסיה. דודי חסון,
"יש למותג אופי אחד ברור - לנשים חזקות ודומיננטיות"/דודי חסון

השם בהחלט מעיד על שינוי בכיוון הרוח, אבל לא מדובר כאן בגירושים מכוערים שצריך לטאטא מתחת לשטיח. אסיה עבדה בעסק של האקס "הייר סנטר" במשך שנים ובתקופת הקורונה החליטו על סגירה. היום, את מותג האופנה שלה היא מובילה והגרוש משקיע לצד הון שצברה במהלך השנים. "בלי האמונה שלו בי לא הייתי מעזה, אבל את העסק הזה אני מובילה. אין שני קפטנים על ספינה. כל השאר חותרים וביחד. אנחנו באמת נטולי אגו ויודעים לכבד".

אמיץ לעשות בגיל 46 כזה סוויץ' בקריירה.
"כשיש לבן אדם אמונה יותר מהפחד זה עובד. אני לא אתן לפחד לנהל אותי. אני מאמינה שבנות שרואות את הקו שלי ומתחברות יידעו שפה הן רוצות לשים את הכסף. אני לא אוניברסלית כמו הרבה רשתות, יש אופי אחד ברור - לנשים חזקות ודומיננטיות. שייכנסו לחנות ויגידו - זה אני או לא אני. אין באמצע".

אסיה. אבי ולדמן,
הקולקציה שהוצגה על המסלול בשבוע האופנה/אבי ולדמן

את מגיעה בלי הרבה רקע בתחום. איך מצאת את כל הספקים, הבדים, התופרות?
"תמיד הייתי יורדת לשווקים ומתעניינת בבדים. את עבודת העיצוב הראשונה שלי השגתי בטיול במקסיקו כששתי בנות נכנסו למסעדה וראו מה אני לובשת. הן שאלו אם אני מעצבת וככה בעצם התבצעה המכירה הראשונה שלי. בשנה האחרונה אני לומדת ועובדת צמוד עם תופרת וככה הוספנו עוד דגם ועוד דגם. את הקולקציה הראשונה עיצבתי בתקופת הקורונה כשגילי אלגבי מלווה אותי לאורך כל הדרך. כל הבדים והעבודה נעשתה בישראל. המחירים פה בהחלט יותר יקרים מחו"ל אבל החלטתי ללכת על זה".

אסיה. דודי חסון,
על התפר שבין המסורתי לנועז/דודי חסון

הקולקציה של אסיה מזגזגת על התפר שבין מסורתי לנועז. צבעוניות קלאסית של שחור, חום, בורדו, לבן ואפור עם מוטיבים בולטים מהעולם החרדי לצד צבעוניות נועזת של סגול, ורוד, צהוב ותכלת עם שסעים עמוקים, כתפיים חשופות וסטרפלס שנותן במה לדקולטה הנשי. המראה המחויט מהודק עם חליפות, חולצות מכופתרות, כריות כתפיים, עניבות שנקשרות במספר סגנונות כ"פוסי בואו" או נשארות מונחות בנונשלנט על הצוואר וז'קטים חסידיים עד הברך. הפן הנועז יותר לעומת זו מגיע ב'פול פאוור'. שמלות סקסיות עם שסעים עמוקים, ז'קט פאייטים מנצנץ עם דש סאטן, שמלות סטרפלס מחויטות עם שסע אמצעי ושמלות מיני עם מחשוף וי עמוק.

הגעת מבית דתי. זה עובד עם שמלות ושסעים עמוקים?
"כל שמלה מינימליסטית שתשימי עליה את הז'קט חסידים זה מקפיץ אותה באלף רמות. ככה אני רואה את זה. זה השלם שלי. אמא עם שסע ואבא בדרך לבית כנסת וזה עבד ביג טיים עם המון כבוד הדדי. כל אחד חי אצלנו כמו שהוא רוצה בלי כפייה. אבא שלי חזר בתשובה, אחי חרדי, אימא שלי חילונית שומרת מסורת אבל לא לקחה את הסממנים החיצוניים של הדת ויש לי אח מהקהילה הלהט"בית שעתיד בקרוב להתחתן עם בחיר ליבו הנסיך. אצלנו יש מקום לכולם".

אסיה. דודי חסון,
טייק אוף לז'קט חסידים קלאסי/דודי חסון

המשפחה באה לידי ביטוי בעצם בכל הקולקציה.
"יש לי חליפה שנקראת 'סימון' על שם סבתא שלי זיכרונה לברכה, הראשונה שלימדה אותי על גברים ואיך צריך להתנהל בעולם. השסעים בשמלות מזכירים לי את אימא שלי והשמלות הקצרות הן בדיוק לערבים שאחותי ואני היינו יוצאות ביחד. אפילו החצאית הנפוחה עם השסע היא בעצם מחווה לגיסתי החרדית. היא נראית כמו ברבי מסורתית אבל יש לה נפש כזו שובבה".

איך היה להשתתף בפעם הראשונה בשבוע האופנה בלי קהל?
"אני לא מכירה את החוויה עם הקהל, אז גם לא הייתה לי השוואה. מה שכן, הגשמתי חלום וזה היה מהנה. קיבלתי את זה איך שזה. נכחתי ברגע".

פתחת גם חנות ראשונה בימים אלו בתל-אביב.
"הסטודיו שלי בראשון לציון והחנות שלי בגורדון תל אביב כי שם המזל שלי. שתיתי שם קפה איזה יום ואהבתי את האנרגיה בחנות, סתם נכנסתי ושאלתי אם הם במקרה מפנים והם אמרו לי 'כן, בדיוק היום אנחנו מתחילים לארוז'. לא היה שלט ולא כלום, פשוט הרגשתי שזה נכון. תל אביב היא הלוקיישן הכי נכון בעיני ואני מאמינה שמי שאוהב את העיצובים שלי יגיע איפה שלא אהיה".

טווח מחירים: 390-2,490 שקלים.
הקולקציה נמכרת בחנות בגורדון 26 תל אביב ובאתר

עוד בוואלה!

הרגעים הגדולים משבוע האופנה בפריז

לכתבה המלאה
אסיה. דודי חסון,
כל עיצוב מגיע מזיכרון משפחתי/דודי חסון
אסיה. דודי חסון,
שמלות סקסיות בצבעוניות נועזת. אסיה/דודי חסון
אסיה. אבי ולדמן,
סתיו סטרשקו על המסלול בשבוע האופנה/אבי ולדמן
אסיה. אבי ולדמן,
וסט עם צווארון גבוה וכיסים בעיטורי נוצות. על המסלול משבוע האופנה/אבי ולדמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully