וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכינו את שמלות הנשף: המט גאלה חוזרת - והנה כל הפרטים

עודכן לאחרונה: 14.4.2021 / 19:31

אחרי הביטול של המט גאלה בשנה שעברה בשל מגפת הקורונה, השנה תעשיית האופנה חוזרת לעניינים - ולמדרגות הכי סטייליש שיש. הגאלה של 2021 צפויה להיות במתכונת קצת אחרת, ולהתחלק לשני אירועים. אז מתי זה קורה ומה הנושא? הנה הפרטים

קיילי ג'נר, קנדל ג'נר. GettyImages
האירוע עם האאוטפיטים הכי גרנדיוזיים שיש. האחיות ג'נר במט גאלה 2019/GettyImages

לא מעט רגעים קשים נרשמו בתעשיית האופנה בשנה החולפת בשל מגפת הקורונה, אולם אחד הבולטים שבהם היה ביטולו של המט גאלה, אירוע גיוס הכספים השנתי של מוזיאון המטרופוליטן בניו יורק. המט גאלה היא אחד האירועים הנחשבים ביותר בתעשיית האופנה, שמנוהל על ידי אנה וינטור ומושך אליו מדי שנה את מיטב הסלבריטאים, שנבחרו בפינצטה, כשהם לבושים באאוטפיטים הכי מוגזמים וגרנדיוזיים שיכולים להיות. בשל כך, החדשות על ביטולו בשנה שעברה היו כואבות במיוחד. אז הבשורות הטובות הן שהאירוע חוזר, רק במתכונת קצת שונה ממה שהכרנו.

שרה ג'סיקה פרקר על השטיח האדום של מט גאלה 2018. GettyImages
מתות לראות מי יצעד על מדרגות המוזיאון. בליק לייבלי במט גאלה 2018/GettyImages

לפי המסורת, אירוע המט גאלה מתרחש מדי שנה ביום שני הראשון של חודש מאי. אחרי כמה עדכונים בחודש האחרון, הוחלט סופית כי השנה אירוע הגאלה יתחלק לשני חלקים, כאשר הראשון יתקיים ב-13 בספטמבר 2021 והשני ב-5 במאי 2022. אחריו, בתקווה, תחזור המסורת לסדרה. מדי שנה מתקיימת הגאלה בהשראת נושא שנבחר מראש. הנושא לא רק מכתיב את טון האירוע ואופי התלבושות, אלא הוא שם התערוכה שמוצגת במוזיאון באותה השנה. ייתכן שהבחירות בארצות הברית הן שסיפקו השראה, שכן הנושא השנתי של הגאלה הוא אופנה אמריקנית. החלק הראשון, שייערך בספטמבר נקרא "אמריקה: לקסיקון של אופנה", והחלק השני שייערך במאי נקרא "אמריקה: אנתולוגיה של אופנה". הימור שלנו - המעצבים האמריקניים הולכים לעבוד בקרוב שעות נוספות.

אנדרו בולטון, אוצר מכון התלבושות של המטרופוליטן, הסביר את הבחירה בריאיון לניו יורק פוסט: "רצינו לחגוג את האופנה האמריקנית אחרי שארצות הברית סבלה כל כך בזמן המגיפה. האופנה האמריקנית עוברת רנסנס עם מעצבים צעירים שעומדים בחזית הדיון על גיוון, קיימות ויצירתיות מודעת". האירוע שיתקיים השנה יציין 75 שנים למכון התלבושות במוזיאון, מה שעשוי להשפיע על חגיגיות האירוע.

עוד בוואלה! אופנה

בעולם מתוקן מייגן מרקל הייתה כובשת את המט גאלה

לכתבה המלאה
שרה ג'סיקה פרקר על השטיח האדום של מט גאלה 2018. GettyImages
כדאי למעצבים אמריקניים להתחיל להתכונן. שנצפה להד פיס בדגם פסל החירות?/GettyImages

ומה באשר למארחים? מדי שנה מצטרפים לאנה וינטור מארחים שדואגים איתה לאירוע ולרשימת המוזמנים. השנה טרם פורסם מי זכה בכבוד, אולם השמועות מדברות על אמנדה גורמן, המשוררת הצעירה שנאמה בטקס ההשבעה של ג'ו ביידן לנשיאות ארצות הברית - והפכה לאייקון אופנה ופמיניזם.

רק לאחרונה פורסם כי גורמן היא הפנים של גיליון מאי של ווג האמריקני, מה שמחזק את השמועות על הבחירה בה. גם שמות המוזמנים כמובן טרם פורסמו, אבל אנחנו מציעות לכל מי שרואה עצמה כאיי ליסט של התעשייה הבינלאומית להתחיל לעבוד על רעיונות והשראות לכבוד האירוע. אחרי שנה של הפוגה, המט גאלה הקרובה צפויה להיות מפוארת במיוחד.

ליידי גאגא, אנה וינטור. GettyImages
מי יצטרף אל אנה וינטור? המארחים של המט גאלה ב-2019/GettyImages
אמנדה גורמן. אינסטגרם רשמי, צילום מסך
האם זו את? אמנדה גורמן בטקס ההשבעה של ג'ו ביידן לנשיאות/צילום מסך, אינסטגרם רשמי
ריהאנה מט גאלה 2015. GettyImages
אחד הרגעים האייקונים - ריהאנה בשמלה של גו פאי במט גאלה 2015/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully