וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדוגמנית שיוצאת על הקולגות: "זה דפוק לגמרי. למה הן מרוויחות יותר ממני?"

עודכן לאחרונה: 3.5.2021 / 8:17

הדוגמנית הבריטית הוותיקה ג'ורדן גאן פתחה תיבת פנדורה של גזענות בריאיון לפודקאסט, שם טענה כי היא מרוויחה פחות מקולגות מפורסמות כמו קארה דלווין או קרלי קלוס, על אותה עבודה בדיוק, רק בגלל צבע העור שלה. "ברור שזה ההבדל"

ג'ורדן דאן בפסטיבל קאן, מאי 2016. GettyImages
סובלת מגזענות בתעשייה, לטענתה. ג'ורדן דאן בפסטיבל קאן/GettyImages

הדוגמנית ג'ורדן דאן מטלטלת את תעשיית האופנה עם וידוי כואב על פערי שכר, והפעם - לא בגלל אפליה מגדרית, טיעון שלצערנו כבר שמענו כמה וכמה פעמים, אלא בשל גזענות. דאן דיברה בפודאקסט "TTYA Talks" על כך שבכמה הזדמנויות שילמו לה שכר נמוך מזה של דוגמניות שעבדו לצדה, וזאת רק בשל צבע עורה הכהה. בין היתר, הזכירה דאן את שמותיהן של קארה דלווין וקרלי קלוס, חברותיה הטובות, שעבדו יחד איתה אך קיבלו משכורת גבוהה יותר, וזאת משום שצבע עורן בהיר יותר.

"השכר של קרלי וקארה היה שונה משלי, אפילו שעשינו את אותה עבודה", אמרה הדוגמנית הבריטית הוותיקה, "כשאני חושבת על זה, זה כל כך דפוק. כאילו, מה ההבדל? ברור שההבדל הוא צבע העור. אבל עכשיו אני יודעת מה הערך שלי ואני הולכת לדרוש את מה שאני שווה".

בהמשך הפודקאסט, אמרה דאן כי בכוונתה לחולל שינוי בתעשיית האופנה בכל הנוגע לשוויון גזעי. "עכשיו, כשאני נמצאת במעמד שבו אני יכולה לבחור מי הם האנשים שיהיו על סט הצילומים שלי, אני תמיד מוודאת שיהיו גם יוצרים צעירים ושחורים", אמרה. לדבריה, "אם יש לך קהל, חשוב לדבר ולהגיד את מה שיש לך להגיד, רק צריך לשים לב איך אומרים את הדברים". בהמשך התייחסה גם לרשתות החברתיות והסבירה שהיא לומדת להשתמש בפלטפורמות הללו כדי להעביר את המסרים שלה.

עוד בוואלה! אופנה

קארה דלווין לוהטת בטוקסידו סקסי - ומציתה שמועות על קאמבק זוגי מפתיע

לכתבה המלאה

דאן בת ה-30, מאורסת ואם לריילי בן ה-11, היא דוגמנית ותיקה בתעשיית האופנה עם יותר מעשור ניסיון. בין היתר, צעדה על המסלולים הנחשבים של לואי ויטון, ולנטינו וראלף לורן, הצטלמה לקמפיינים של סן לורן, בלמיין, ברברי, מייקל קורס ועוד, ודגמנה עבור מגזינים בולטים כמו ווג, אל, גלאמור ונוספים. ב-2008 הייתה לדוגמנית השחורה הראשונה שצעדה על המסלול של פראדה מאז 1997, מה שזיכה אותה באותה שנה בפרס "דוגמנית השנה" של מועצת פרסי האופנה הבריטיים. מאז היא זכתה בעוד לא מעט פרסים וב-2014 נכנסה לרשימת עשר הדוגמניות הכי רווחיות של פורבס באותה שנה.

על פניו, נראה שיש לה את כל הנתונים כדי להשתכר בדיוק באותו אופן כמו הקולגות שלה, אולם לטענתה לא כך המצב. מה ששינה את היחס שלה לעצמה, והעלה את הביטחון העצמי שלה והיכולת לדרוש כמו שמגיע לה, היה התבוננות בקולגה, הדוגמנית השחורה שאנל אימאן. "מאחורי הקלעים של תצוגות, אם שאנל לא הייתה אוהבת משהו באיפור-שיער שעשו לה - היא הייתה אומרת. אני בדרך כלל הייתי שומרת את ההערות לעצמי, ואז הולכת לשירותים ומנסה לשנות. לא רציתי לפגוע באף אחד. אבל כשראיתי אותה עושה את זה, הבנתי שבסופו של יום אני מותג, וצריכה להיראות בדרך מסוימת - אבל אני גם צריכה לוודא שאני נראית טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully