וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביזארי, אבל עובד: הדרך לשיער מלא ברק ונפח עוברת דרך המטבח שלכן

עודכן לאחרונה: 3.5.2021 / 8:27

חולמות על שיער בריא, חזק ומבריק? מתברר שהדרך להשיג אחד כזה כוללת שני מצרכים זולים ופשוטים שיש לכל אחת במטבח הפרטי. זהו טריק ישן בן אלפי שנים, שנסיינית מההווה מוכנה להישבע שהוא עדיין עובד

אישה חופפת שיער. ShutterStock
נמצאה מסיכת החלומות לשיער, וכל מה שצריך זה שני מרכיבים מהמטבח/ShutterStock

בעידן הנוכחי, כשהחיים מתרחשים בקצב מהיר, יעילות היא שם המשחק. תוסיפו לזה את המודעות העולה לקיימות, שמירה על איכות סביב ומחזור חומרים וקיבלתן את ההסבר לתאוצה שצובר לו טיפ ביוטי חדש שמבקש להפוך את השיער שלכן לחזק, עבה, בריא ומבריק יותר. הטיפ הביזארי הזה מבקש למקסם את הזמן והחומרים של נשים שמבשלות ארוחת צהרים - ולהפוך אותו למוצר הקסם לשיער. כן, מתברר שהדרך למסיכת החלומות שתבטיח לכן שיער רך, בריא, ומלא ברק, עוברת דרך המטבח הפרטי, שם מסתתרים שני חומרים פשוטים וזולים.

תקופת הייאן יפן. GettyImages
טריק ביוטי שמבוסס על תקופת הייאן העתיקה ביפן. דוגמה לשיער הארוך של הנשים בציור מאותה תקופה/GettyImages

אז הגיע הזמן לחשוף. סוד הקסם למוצר שיהפוך את השיער שלכן למופלא הוא - אורז. יותר נכון, מי האורז - שאריות המים שבהן התבשלה ארוחת הצהריים. לפי כמה מומחי שיער בחו"ל, מי האורז הם בעלי סגולה ייחודית שתהפוך את השיער שלך למלא נפח וברק, אם רק תקפידי למרוח אותם על שיערך.

לפי חוקרים היסטוריים, מתברר שבעבר המאוד מאוד רחוק, בין השנים 794-1185 - תקופת הייאן ביפן, נשים נהגו לשטוף את שיערן עם שאריות המים ששימשו לבישול אורז ודגנים, והתברר שזה מה שהגן על השיער שלהן מנזקים והפך אותו לעבה ובריא. הנשים של העיר הייאן ההיסטורית היו ידועות כבעלות שיער ארוך ושופע במיוחד, וכך הן גם נראות ומתועדות בציורים מאותה תקופה.

עוד בוואלה! אופנה

רוסלנה כבר יודעת: מה שאתן צריכות לעור פנים מושלם נמצא במקרר שלכן

לכתבה המלאה
אורז. ShutterStock
המים שבהם מתבשל האורז הם בעלי סגולה ייחודית שתהפוך את השיער שלך למלא נפח וברק/ShutterStock

בתקופה האחרונה הטריק ההיסטורי הקדום הזה עושה קאמבק, ונשים שנואשות להילחם בדילול השיער כבר התמכרו לטריק. כתבת הביוטי של מגזין גלאמור, מישל אורה, הקריבה את שיערה למדע והחליטה לנסות אם שני המרכיבים הפשוטים - אורז ומים - אכן יחוללו פלאים כמובטח. לדבריה, היא שטפה את האורז היטב ואז השרתה אותו בקערה עם מים למשך 10 דקות. כשהמים קיבלו גוון חלבי היא סיננה אותם והפרידה אותם מהאורז. את המים היא השאירה במיכל זכוכית למשך הלילה, וזאת לדבריה משום שמחקרים מראים שככל שהמים הלבנבנים "נחים" יותר זמן, כך ההשפעה חזקה יותר.

בבוקר, בזמן המקלחת ולאחר החפיפה, אורה שפכה את מי האורז על השיער. היא המתינה כמה דקות - ושטפה. "השיער לא הרגיש דביק, אבל הוא כן הרגיש עבה יותר. הרגשתי כמו שכבה שמצפה את השיער". היא החליטה לאתגר את טריק האורז ולבדוק איך הוא יגיב לחום, שכן כמעט כולנו משתמשות לעתים במחליקי שיער, מסלסלים או מייבשים.

לדבריה של אורה הנסיינית, שימוש במברשת חמה להחלקת הסלסול הטבעי בשיערה היה קל ומהיר יותר מבדרך כלל - והתוצאה הייתה שיער רך ומלא. גם שימוש במחליק שיער לא פגם בתוצאה שהשיגו מי האורז, כך לטענתה. "לומר שהתרשמתי זה בלשון המעטה. בהתחשב בכמה קל להכין את המסיכה הזו לשיער ובכמה מהר רואים תוצאות - אני בהחלט מתכננת לעשות זאת יותר ולשלב באופן קבוע מי אורז בשגרת טיפוח השיער שלי, במיוחד בימים שבהם אני ארצה להגן על השיער מנזקי חום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully